close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Trilling bij ca 30 km/h

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: D2.4 (aut)

Sinds kort trilt mijn VW personenbus (2.4 D, aut., 1994, 325.000 km) bij ca. 30 km/h, alsof je even over een wildrooster rijdt. Het duurt maar kort, een seconde of zo. Het komt alleen voor bij afremmen. Ook als ik de automaat in de neutraal stand zet en dan afrem blijft de trilling bij ca. 30 km/h komen, ook als ik niet rem maar de auto gewoon laat uitrijden. De automaat (100.00 km geleden gereviseerd) schakelt verder naar behoren. Ook stationair draaien bij stilstand gaat met iets meer gerommel gepaard dan voorheen.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Geplaatst door

Theofilus (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo beste Theofilus,

Komt de trilling van de voorzijde vandaan, of juist van de achterzijde?

Van de voorzijde, dan zou het een wiel ophang rubber kunnen zijn.
Onderzoek dan de vooras.

Komt het bij de achter zijde vandaan.
Dan ook daar de achter as ophanging controleren, inclusief de subframe rubbers.
Bekijk ook de aandrijf assen aandachtig, vooral de homokineten.

Bij het stationair draaien, dit gaat ook met meer gerommel gepaard.
Bekijk dan ook de motor steunrubbers, en de ophanging van de versnellingsbak. ( Rubbers ).

TIP:

Ververs wel de automatische versnellingsbak tijdig, ergens rond de 100.000 km.
De LongLife olie, die werkt dus echt niet levenslang, de dealers zeggen nogal gemakkelijk, de automaat hoeft niet ververst te worden!
Dit is een fabeltje!
Door de bak niet te verversen, dan komt men echt in de problemen, de bak gaat dan slechter werken en kan ook defect gaan.
Houd het in het oog!

Laat een automaat ook niet spoelen, met chemische middelen, door dat er na het spoelen niet alle chemische troep word afgetapt, kunt u schade verwachten in de automaat.
Laat enkel eventueel spoelen met de originele olie, dat kan geen kwaad.
Beter nog, als het een ZF bak betreft, laat dan bij ZF de bak een onderhouds beurt geven.
ZF is gevestigd in Nederland in Delfgauw, in de omgeving van Delft.
En, als u dicht in de buurt woont van de Duitse grens, dan is Dortmund of Friederichshafen de oplossing.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Bedankt voor je uitgebreide reactie Ad.

Het getril komt van de voorzijde. Morgen ga ik langs de garage en dan zal de door jou genoemde punten na laten kijken. Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Groet,

Theo

Theofilus 0

9 jaar

Goedemorgen, beste Theofilus,

Er kwam me nog iets voor de geest.

Dit trillen, is dit ineens verschenen, of is er iets aan voor af gegaan, stoeprandje geraakt, of een diepe put in de weg.

Zijn de wielen onlangs gedemonteerd geweest?

Bij U kan het weer een ander probleem zijn.

Maar heel goed, dat u er naar laat kijken, beste Theofilus.
Men weet immers niet wat het kan zijn.

En, het is erg belangrijk, dat dergelijke euvels worden onderzocht, voordat het erger word, en de onkosten hoger.

Trilling in een auto, dat kan meer onderdelen beschadigen.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Garage heeft onder de auto gekeken en denkt dat het aan de koppelomvormer ligt. Probleem telefonisch voorgelegd aan automatische transmissie bedrijf, hun lijkt het onwaarschijnlijk dat het aan de koppelomvormer ligt...

Theofilus 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.