👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Zojuist heb ik een nieuwe Volkswagen Polo in de lease mogen krijgen van de baas, en heb besloten tijdens de aanschaf om me eigen radio aan te schaffen (anders betaal je 4 jaar voor die radio, wat ik persoonlijk een beetje overdreven vind).
Nu heb ik een mooie Pioneer DEH-30MP aangeschaft en het ding werkt perfect (icm. het Volkswagen converterblok).
Echter ik loop tegen het probleem wanneer ik de auto uitzet of de sleutel uit het contact trek de radio niet uitgaat, waardoor ik deze handmatig uit moet zetten.
Nu staat hier iets over in de handleiding van de Pioneer en heb ik de rode en de gele draad met elkaar verwisseld. Dit had uiteindelijk het zelfde effect als het niet omdraaien van de draden en vraag me dus nu af welke mogelijkheden er precies zijn.
Heeft iemand hier wellicht een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zitten de draden uberhaupt wel op de juiste plaats (di evan contant en gewchakeld) als dit niet zo is dan mist hij bv zijn geschakeld en kan hij dus niet weten wanneer je je contact uitzet.
check dit even (al is het iso stekker, gewoon ff doen)
mvg
in de nieuwe polo leg geen geschakkelde + draad meer omdat het allemaal op canbus gaat
als je het wel wilt moet je een draad uit je zekeringkast naar je radio leggen
succes er mee
In sommige gevallen moet je de gele en de rode draad naar de radio toe combineren. Dit is de stekker die bij de radio hoort. De auto geeft via de iso stekker maar op een (1) draad (geel of rood) constante stroom. De radio kan via de genoemde stekker op twee plekken constante stroom vragen. Mogelijk als je deze twee combineerd dat het dan wel goed is............
Succes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar