Volkswagen Polo : Start niet, krijgt geen benzine.

Auto (POLO 1.4 16v) start niet, het krijgt gewoon geen benzine, relais 167 is goed. Benzinepomp krijgt maar 2 V bij contact aan, is dit normaal of moet dit 12 v zijn. Zelf durf ik er geen 12 V op te zetten met al dat benzine. Wel moet ik er aan toevoegen dat de storingslamp PDC brandt. Heeft er iemand een tip voor mij en wat kan het zijn??

Met vr. gr.

M.K

MrBombastic

Geplaatst door MrBombastic , lid sinds 16 jaar geleden

7 Reacties

blijegeit PRO, 16 jaar geleden

laat je auto eens uitlezen.. dan had je het misschien al geweten :)


mvg

MrBombastic, 16 jaar geleden

Kan het toevallig aan de gasklep liggen?? Ik heb is helaas een keer met mijn dikke vingers aangezeten. Het scharnierde wel goed moet ik zeggen %$&%$%.

volgwagen PRO, 16 jaar geleden

die gasklep had je daarna opnieuw moeten inleren ;-) en als dat niet was gelukt had je eerst even de accupolen eraf moeten halen en dan nog een keer proberen.

maar goed het brandstof verhaal: idd eerst uitlezen.

MrBombastic, 16 jaar geleden

Accupolen heb ik al geprobeerd geen resultaat, vind het wel vreemd vinden. En........dat inleren wat houd dat precies in, want er is in feite niet veel gebeurd, het zaakje heeft gewoon terug geveerd??

stefan84, 16 jaar geleden

aan de gasklep ligt het niet,denk eerder aan een ander iets,laat hem eerst ff uitlezen zoals al gezegd is geworden!dan ben je al wat wijzer en is het makkelijker zoeken!

Stefan

MrBombastic, 16 jaar geleden

Het belangrijkste voor mij is, waar ligt het het aan, laten lezen kan je altijd, het allerbelangrijkste is dat je er iets van opsteekt en het ook snapt..............of niet soms??

hellbat PRO, 16 jaar geleden

brandstofpomp moet gewoon 12 volt hebben, indien dit niet is, moet je eens een V4 meting uitvoeren.
V1- spanning over accupolen.
V2- spanning over verbruiker.
V3- spanning over massaleiding
V4- spanning over plusleiding.

Indien je op de pomp 2volt meet, heb je dus ergens in de twee leidingen een spanningsverlies van ongeveer 10 volt. Zoek dan in die leiding terug naar het eerstvolgende conectorpunt en zoek waar die overgangsweerstand zit.

Alle metingen bij ingeschakelde verbruiker uitvoeren, de hulp van een goede multimeter is onmisbaar.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.