Beste mensen,
Ik heb een polo 6n1 uit 1996.
Bij de bijrijders kant gaat het raam gewoon normaal open.
Maar het dichtkrijgen van het raam gaat gewoon echt zwaar.
Is echt zeer veel kracht voor nodig, in ieder geval. Zo hoort het niet.
Wat is hier aan te doen?
Heb tijdens het inbouwen van me cv de rails waar de raam inrijdt als je hem naar beneden draaid met wd40 ingespoten.
Toen leek het wel iets beter te gaan. Maar inmiddels is dit alweer te verwaarlozen. Tevens lijkt het met vochtige ramen nog zwaarder te gaan. Hier kan ik nog wel wat in vinden.
Wat kan dit zijn, of wat kan ik hieraan doen?
mvg Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even bekleding verwijderen en het zaakje goed smeren en kijken of hij ergens klemt anders denk ik dat het mechanisme zijn beste tijd heeft gehad het kan ook zijn dat door roestvorming de geleiders zijn aangetast en een beetje zijn uitgezet
[quote=robby10030]even bekleding verwijderen en het zaakje goed smeren en kijken of hij ergens klemt anders denk ik dat het mechanisme zijn beste tijd heeft gehad het kan ook zijn dat door roestvorming de geleiders zijn aangetast en een beetje zijn uitgezet[/quote]
Ik heb alles al een keer ingespoten met WD40. Neem aan dat hier iets beters voor is? zoja wat...
bedankt
16 jaar
de smerende werking van wd 40 is zo goed als nihil, probeer de zaak eens goed te smeren met b.v een teflon smeermiddel..
Raammechaniek vervangen en je probleem is opgelost.(komt vaker voor)
1 geleider is als het goed is van de rails afgebroken waardoor het raam wordt scheef getrokken.
Ondersteun eens tijdens het bedienen het raam,dan gaat hij als het goed is beter.
[quote=ricky]Raammechaniek vervangen en je probleem is opgelost.(komt vaker voor)
1 geleider is als het goed is van de rails afgebroken waardoor het raam wordt scheef getrokken.
Ondersteun eens tijdens het bedienen het raam,dan gaat hij als het goed is beter.[/quote]
Wat wordt verstaan onder de raammechaniek? De 2 geleiders? De rails?
Snap nu niet echt duidelijk wat ik moet vervangen..
Zal morgen even controleren als ik het raam ondersteun.
Bedankt voor de reacties!
16 jaar
raammechaniek wordt mee bedoelt...het hele zaakje wat aan je raam vast zit.
Oke prima, ik ga morgen even langs de vw dealer.
Wat zal dit ongeveer gaan kosten?
mvg, Edwin
16 jaar
probeer eerst eens de sloopt, op de sloop tussen de 25 en 35,- dan moet het wel ophouden.
nieuw zijn ze nogal aan de prijs, ik schat 100+
Bedankt voor de reactie, heb direct een aanvraag gedaan bij wat autosloops.
Tevens ook iets wat opvalt, als het raam helemaal naar beneden zit en je gooid de deur dicht hoor je heel het glas in de deur bewegen.. Duid dit nog op iets wat defect kan zijn?
Dit is trouwens bij beide deuren.
Mvg, Edwin
16 jaar
[quote=Tofman_126]Bedankt voor de reactie, heb direct een aanvraag gedaan bij wat autosloops.
Tevens ook iets wat opvalt, als het raam helemaal naar beneden zit en je gooid de deur dicht hoor je heel het glas in de deur bewegen.. Duid dit nog op iets wat defect kan zijn?
Dit is trouwens bij beide deuren.
Mvg, Edwin[/quote]
Dit kan komen door de raambeugel die los ligt van de rails,of het stootrubbertje is weg.
En ja,het mechaniek zijn de 2 rails en de kabelset,je moet zelf het motortje overplaatsen en let daarbij op dat het oprolmechaniek van de kabel niet uit elkaar valt.
[quote=ricky][quote=Tofman_126]Bedankt voor de reactie, heb direct een aanvraag gedaan bij wat autosloops.
Tevens ook iets wat opvalt, als het raam helemaal naar beneden zit en je gooid de deur dicht hoor je heel het glas in de deur bewegen.. Duid dit nog op iets wat defect kan zijn?
Dit is trouwens bij beide deuren.
Mvg, Edwin[/quote]
Dit kan komen door de raambeugel die los ligt van de rails,of het stootrubbertje is weg.
En ja,het mechaniek zijn de 2 rails en de kabelset,je moet zelf het motortje overplaatsen en let daarbij op dat het oprolmechaniek van de kabel niet uit elkaar valt.[/quote]
voor dat je wat koopt zou ik eerst even kijken ik denk dat je met gangbaar maken verder komt denk ik aan de schaar van het raam mechaniek dus de ribbels oftewel tandwiel smeren met vet geen spuitbus
16 jaar
Ik merk duidelijk als ik het raam aan de achterzijde (dus waar de handgreep zit) mee omhoog houdt. Het raam gemakkelijk naar boven draaid.
Naar mij weten duid dit dus gewoon dat de rechtergeleider uit de rails is. Kan je deze er dan gewoon niet inklikken?
En wat betreft de stootrubbers, zijn deze los te koop?
Heeft misschien iemand een tekening van het raammechaniek en waar deze stootrubbers zitten etc?
Alvast bedankt.
16 jaar
[quote=Tofman_126]Ik merk duidelijk als ik het raam aan de achterzijde (dus waar de handgreep zit) mee omhoog houdt. Het raam gemakkelijk naar boven draaid.
Naar mij weten duid dit dus gewoon dat de rechtergeleider uit de rails is. Kan je deze er dan gewoon niet inklikken?
En wat betreft de stootrubbers, zijn deze los te koop?
Heeft misschien iemand een tekening van het raammechaniek en waar deze stootrubbers zitten etc?
Alvast bedankt.[/quote]
De geleider zit op de rails vastgeklikt dmv weerhaakjes,deze zijn afgebroken.
Afdekkap op binnengreep eraf trekken en 2 bouten verwijderen.
Soms zit er ook een bout achter het kapje van de binnenontgrendelknop.
Deurknopje losdraaien en paneel kun je er dan vanaf trekken,deze zit vastgeklikt.
Dan het schuimrubber voorzichtig eraf trekken op de plek waar hij vastgeplakt zit.
Dan zie je het mechaniek,dat zit met een bout of 7 vast.
Raam losschroeven van de geleiders en raam ophangen met duck tape.
Dan kun je ruitmechaniek verwijderen door hem gekanteld uit de deur te trekken.
Daarna motortje overzetten.
[quote=ricky][quote=Tofman_126]Ik merk duidelijk als ik het raam aan de achterzijde (dus waar de handgreep zit) mee omhoog houdt. Het raam gemakkelijk naar boven draaid.
Naar mij weten duid dit dus gewoon dat de rechtergeleider uit de rails is. Kan je deze er dan gewoon niet inklikken?
En wat betreft de stootrubbers, zijn deze los te koop?
Heeft misschien iemand een tekening van het raammechaniek en waar deze stootrubbers zitten etc?
Alvast bedankt.[/quote]
De geleider zit op de rails vastgeklikt dmv weerhaakjes,deze zijn afgebroken.
Afdekkap op binnengreep eraf trekken en 2 bouten verwijderen.
Soms zit er ook een bout achter het kapje van de binnenontgrendelknop.
Deurknopje losdraaien en paneel kun je er dan vanaf trekken,deze zit vastgeklikt.
Dan het schuimrubber voorzichtig eraf trekken op de plek waar hij vastgeplakt zit.
Dan zie je het mechaniek,dat zit met een bout of 7 vast.
Raam losschroeven van de geleiders en raam ophangen met duck tape.
Dan kun je ruitmechaniek verwijderen door hem gekanteld uit de deur te trekken.
Daarna motortje overzetten.[/quote]
is het geen raam met een slinger staat hierboven
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar