auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: rammelen achteras passat variant tdi 130 pk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: awx

hoi,

mijn passat variant van bouwjaar 2005 model 2004 heeft t volgende probleem.

ik heb de auto gekocht en daar zat een rammel/bonkend geluid links achter als ik over een putdeksel reed. als ik met de achterwiel rechts over de putdeksel reed was er geen rammel/bonkend geluid te horen.

heb toen naar de schokdempers gekeken en daar bleek links achter een lekkende demper te zijn.
om zeker te zijn dat het aan de demper lag, de complete demper met aanslag rubber en steun gewisseld met rechts.
toen weer over een putdeksel gereden en het geluid was nu rechs te horen.

simpel probleem dacht ik, dus 2 orginele dempers besteld bij de dealer en deze gemonteerd,helaas pindakaas rammel zat er nog steeds in aan de rechterkant.dus dacht ik de aanslag rubber zou wel aangetast zijn door de olie en heb toen 2 orginele aanslagrubbers besteld.nog geen resultaat.

toen de hele bekleding tot aan de voorstoelen gedemonteerd maar niets los kunnen vinden.dempers weer met elkaar verwisseld en het geluid verplaats zich naar de andere kant.

veren en achteras rubbers zijn goed ,uitlaatdemper zit vast en uitlaatrubbers zin niet verweerd etc.
brandstof tank zit ook vast ruitenwisser motor en cv motor zitten ook vast. module van pdc gedemonteerd net als de achterlichten,
maar niets hielp

als ik over een drempel rijd dan is er geen rammel te horen ,alleen als ik over een verlaagde putdeksel , hobbels,kinderkopjes en dan aan een kant van de achteras.het is echt waneer de demper een snelle beweging maakt en een snelheid va min 20 km/H

Ik denk zelf dat t aan de nieuwe dempers ligt en dat er een slechts is maar wie heeft dit een meegemaakt en hoe gaan dealers hier mee om .



gr Riad

Geplaatst door

Riad Abidi (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat het aan de nieuwe dempers ligt is zeer onwaarschijnlijk.
Zitten de remblokken ook wat ruim in de houder?
Probeer anders eens over het zelfde put deksel en dan met de handrem even iets aangetrokken.

de Dokter 0

12 jaar

dag de dokter,

bedankt voor je reactie, maar helaas heb he vandaag geprobbeerd met handrem iets aangetrokken en remmend er over
heen gereden maar het zit er nog steeds in, remblokken zitten er niet te ruim in.

wat ik al eerder zei: als ik de dempers verwissl van links achter naar rechts achter dan gaat de rammel ook mee.

gr Riad

Riad Abidi 0

12 jaar

sorry, ik kon uit jou verhaal niet opmaken dat je de nieuwe dempers ook al had verwisseld.
Terug gaan naar de dealer waar ze vandaan komen.

de Dokter 0

12 jaar

Zit het bovenste steunlager/rubber wel goed vast, het kan zijn als daar iets speling opzit de zuigerstang van de schokbreker klappert in de afstandsbus/houder.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Zoiets denk ik ook, dat alluminium blok daar waar de stang van demper in vastgeschroeft zit. Kan zijn dat deze iets uitgelubberd is maar dan hoor je meestal ook op een asvaltweg met lichte oneffenheden een rommelig tok tok geluid waarbij je nou niet echt kan zeggen dat je het hoort tegelijk met die oneffenheid van de weg, bonkje gaat zeg maar z'n eigen gang om het zo maar ff te zeggen.

ricky 10
badge

12 jaar

dag heren en bedankt voor het meedenken,

kaleido 1 en ricky, ik heb daar ook aan getwijfeld aan het alluminium blok. toen ik de schokemper in mn handen had compleet met de steun heb ik gevoeld of daar speling op zat.Dit was niet het geval, maar ik ken niet zien wat er gebeurt tijdens het rijden.

ik moet wel zeggen ricky als ik op een asfalt weg rijd met oneffenheden van bijvoorbeeld wortels van bomen die het asfalt iets omhoog hebben gebracht en ik rijd daar overheen dan hoor ik t ook, of bv naden van viaducten op de snelweg .

ik ga t blok bestellen 23 euro kost dat ding ongeveer, het werk is ongeveer een half uur dus dat is ook de moeite waard,
en dan laat ik t jullie weten

alvast bedankt

Riad

Riad Abidi 0

12 jaar

Ja oke maar wat ik bedoel is echt een licht/zacht tok tok tok tok geluid, geen echt bonk geluid en wat je zegt dat je het ook hoort over asvalthobbels van boomwortels dan denk ik eigenlijk ook aan de achterasrubbers. Is een 3B Passat toch?

ricky 10
badge

12 jaar

he mannen,

probleem opgelost, het was de alluminium blok waar de schokdemper in valt, ik kon er niet veel aanzien, alleen dat de boutjes waarmee dit blok vasztit aan de auto dat deze getekend hebben op het alluminium blok.

he ricky ,achteras rubbers waren het niet omdat het geluid zich verplaatse als ik de complete demper met alluminium blok van links achter naar rechts achter.

in ieder geval bedankt voor het meedenken

ps heb nog een raar probleem met het deurlot rechts voor , van de 10 keer op slot doen gaat het 7 keer goed en dan hapert ie weer,en het is dan alleen bij op slot doen. als ik dan het knopje handmatig dicht druk dan gaat ie altijd open maar sluiten wilt ie dan wel eens weigeren. heb je nog suggesties

gr Riad

Riad Abidi 0

12 jaar

Ik denk deurslot stuk of de bedrading in de doorvoerrubber gebroken of comfortmodule ligt te zwemmen onder de bestuurdersmat, vaak zit er wel een storing in 46 (comfortmodule).

ricky 10
badge

12 jaar

[quote=Riad Abidi]ps heb nog een raar probleem met het deurlot rechts voor , van de 10 keer op slot doen gaat het 7 keer goed en dan hapert ie weer,en het is dan alleen bij op slot doen. als ik dan het knopje handmatig dicht druk dan gaat ie altijd open maar sluiten wilt ie dan wel eens weigeren. heb je nog suggesties
gr Riad[/quote]
@Riad Abidi: Open hiervoor even een nieuwe topic als het probleem zich blijft voordoen.
Het betreft hier een totaal ander onderwerp.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.