Volkswagen Passat: Auto motor maakte een brullend geluid

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Sinds gisteren maakte mijn Volkswagen passat 2005, 1.9 tdi een lichte brommend geluid. Op het begin dacht ik dat ik dit verbeelde maar vandaag merkte ik op dat de auto niet alleen een

brommend geluid maakte maar ook geen hoge toerental haalde. De auto trok wel gewoon op alleen moest ik meer gas geven om door te schakelen. In de middag op weg naar huis begon de

auto belachelijk veel lawaai te produceren alsof. Normaal gesproken hoorde je amper geluid maar binnen 1 dag klonk het alsof ik een oude auto van de jaren 80 zat... Bij de stoplichten begon

alles te trillen. Ik zette de auto vervolgens uit, mijn gevoel vertelde mij dat de auto hierna niet meer zou opstarten....helaas was dat laatste het geval. Mijn boardcomputer gaf al een

onderhoudsbeurt aan (1000 km of 300 dagen). Tot slot wil ik kwijt dat de auto op de bijna op de 201.000 km zat. Heeft er misschien iemand hier ervaring mee?

censuur

Geplaatst door censuur (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Uitlaat verstopt???

censuur (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie Cor :D. Er kwam een mannetje van het ANWB hij keek enkel naar de motorkap en zei alleen dat de motor stuk was. De monteur heeft er minder dan 1 minuut naar gekeken. Weet je misschien ook wat de herstel/vervangkosten daarvan zijn?

riennoot (0) PRO, 12 jaar geleden

dit is wel heel kort door de bocht, moet er eerst niet beter naar de motor worden gekeken of er gerepareert kan worden? en wat nou precies aan de hand is?

censuur (0), 12 jaar geleden

Ik heb hem zojuist naar de garage gebracht....Ik houd met het ergste rekening. Het allerergste vind ik gewoon dat de teller niet al te hoog staat voor een Passat en dat ik hem keurig heb

onderhouden.... Echt een duidelijke waarschuwing heb ik dan ook niet gekregen. Viel me een beetje tegen en ik had meer verwacht van een volkswagen.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Het verschil tussen mij en het ANWB mannetje is dat hij de motor misschien gehoord heeft en ik niet.

Dus toch een zuiger of een drijfstanglager???

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=censuur]Echt een duidelijke waarschuwing heb ik dan ook niet gekregen. Viel me een beetje tegen en ik had meer verwacht van een volkswagen.[/quote]
Wat ik nu zeg is natuurlijk mosterd na de maaltijd.., VW is lang niet meer dan wat we van VW mogen en zouden verwachten.
Het wordt eerder slechter dan beter....

Gr. paul

Ben1052 (0) PRO, 12 jaar geleden

Vorige maand hebben we een 1900 tdi (BLS motor) gewisseld ivm speling op pistonpen.
Deze was altijd netjes bij ons in onderhoud geweest (via lease).
Houd dus rekening met het ergste..

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Niet mopperen.. de meeste verkopen nieuw bij VW!!!! Of wil je terug naar de kever ??? 20.000 km motor wisselen voor garantie en dan na 15 of 20.000 weer hetzelfde??

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=P. Kelder][quote=censuur]Echt een duidelijke waarschuwing heb ik dan ook niet gekregen. Viel me een beetje tegen en ik had meer verwacht van een volkswagen.[/quote]
Wat ik nu zeg is natuurlijk mosterd na de maaltijd.., VW is lang niet meer dan wat we van VW mogen en zouden verwachten.
Het wordt eerder slechter dan beter....

Gr. paul[/quote]
Haha ja geeft niks, een wijze les voor de volgende keer. Geen dure auto meer, ik denk dat ik hierna gewoon een klein (belastingvrij) autootje koop voor maximaal 13.000 euro en een flinke garantie voor vijf jaar. Achteraf gezien vraag ik me eigenlijk af wat de toegevoegde waarde voor mij was om in zo een grote auto te rijden.

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=Ben1052]Vorige maand hebben we een 1900 tdi (BLS motor) gewisseld ivm speling op pistonpen.
Deze was altijd netjes bij ons in onderhoud geweest (via lease).
Houd dus rekening met het ergste..[/quote]
Ja, helaas wel....Ik vraag me nu alleen af wat verstandiger is....

1) Afstoten zonder te herstellen
2) Inruilen zonder te herstellen
3) Opknappen en afstoten aan een particulier (eerlijk de history daarbij vermelden)
4) Opknappen en ermee rijden

Ik moet eerlijk zeggen dat een klein autootje die tot 2014 belastingvrij is ook niet verkeerd klinkt...Voor een passat betaalde ik 355 euro per kwartaal....En voor wat eigenlijk? een volle tank kost ruim 100 euro. Twee keer per maand tanken...Grote auto's zijn leuk en aardig maar je geeft er handenvol geld aan uit voor helemaal niks.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Een grote auto moet je ook kopen als je er eentje nodig hebt.
Heb je die ruimte niet nodig moet je de auto ook niet kopen.
Je staat het hele jaar dan lucht te vervoeren.
Dat is zonde van je geld,daar kun je een hoop leuke dingen voor doen.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

De meeste mensen rijden in een auto om van A naar B te komen. Als ze daar dan zijn aangekomen, moeten ze later weer terug.....

ik rij een grote auto (Alfa Romeo 164 3.0 24V) ----- Ik geniet onderweg --- zoals van van het mooie geluid ervan. Verder hoef ik niet veel te hebben...
ik ben er gelukkig mee. Ik moet er niet aan denken dat ik die paar kilometers welke ik rij me moet voortbewegen in een krappe, belastingvrije auto, waarin ik niet lekker zit en waarin ik het idee heb dat ik hard aan het rijden ben. Terwijl ik 80, 1000 of soms zelfs 130 km snel rij. Mijn toerenteller staat op 3000 bij 120 en ik weet dat het maximum toeren meer dan 6000 is.. en vermogen zat in huis om dat zo nodig te halen in zijn 5... Het idee is voor mij voldoende.

Laat een ander maar knarsetandend rijden...

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]De meeste mensen rijden in een auto om van A naar B te komen. Als ze daar dan zijn aangekomen, moeten ze later weer terug.....

ik rij een grote auto (Alfa Romeo 164 3.0 24V) ----- Ik geniet onderweg --- zoals van van het mooie geluid ervan. Verder hoef ik niet veel te hebben...
ik ben er gelukkig mee. Ik moet er niet aan denken dat ik die paar kilometers welke ik rij me moet voortbewegen in een krappe, belastingvrije auto, waarin ik niet lekker zit en waarin ik het idee heb dat ik hard aan het rijden ben. Terwijl ik 80, 1000 of soms zelfs 130 km snel rij. Mijn toerenteller staat op 3000 bij 120 en ik weet dat het maximum toeren meer dan 6000 is.. en vermogen zat in huis om dat zo nodig te halen in zijn 5... Het idee is voor mij voldoende.

Laat een ander maar knarsetandend rijden...[/quote]
Hahaha ja daar ben ik het zeker met je eens! In een kleine auto beleef je rit echt op een andere manier. Al moet ik zeggen dat ik de nieuwste Polo niet verkeerd vind qua comfort. Persoonlijk houd ik niet van kleine auto's gewoon puur omdat het gewoon allemaal proppen is als je een keertje passagiers hebt of een net iets grotere lading hebt... Plus de vormgeving is meestal iets sulliger.

Om helemaal terug te komen op mijn probleempje...wat zou er in de meest worst-case-scenario aan de hand zijn en wat zou dat ongeveer kunnen kosten om te verhelpen, weet iemand dat misschien? Reperatiekosten van rond de 2000 euro max vind ik wel acceptabel mits het probleem daarbij echt is verholpen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb gehad en dat ik heerlijk heb kunnen genieten van deze auto.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Al hoewel ik echt geen antwoord heb op je vraag\, ook al zou ik weten wat er stuk is, ben ik toch nieuwsgierig. wat zegt de garage??? inwendige schade aan de motor??? Alleen als het werkelijke defect is bepaald?? kan men vaststellen of een deelreparatie afdoende is, of dat het toch een complete reparatie moet worden uitgevoerd...

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Al hoewel ik echt geen antwoord heb op je vraag\, ook al zou ik weten wat er stuk is, ben ik toch nieuwsgierig. wat zegt de garage??? inwendige schade aan de motor??? Alleen als het werkelijke defect is bepaald?? kan men vaststellen of een deelreparatie afdoende is, of dat het toch een complete reparatie moet worden uitgevoerd...[/quote]
Ja ik snap precies wat je bedoelt...De garage had het erg druk, dus ik heb alleen de sleutels kunnen afgeven. Ik heb nog niks over de prognose gehoord.

Maar als we nu even van het ergste uitgaan een "complete reparatie" van de motor, aan wat voor bedragen moet ik denken? honderden euro's of duizenden? En zegt uw ervaring? is het probleem dan echt verholpen in de meeste gevallen, of is de kans erg groot dat er dan in het vervolg vaker problemen met de motor zullen voorkomen?

censuur (0), 12 jaar geleden

Zojuist een telefoontje ontvangen van de garage: Er is een tandwiel los geschoten, waardoor de versnellingsbak vervangen moet worden..... Lijkt me een dure grap maar de schade kan prima verholpen worden toch lijkt mij? Het gaat mij er enkel om dat ik niet hoef te verwachten dat ik elke maand of over 2 maanden weer naar de garage moet omdat dit probleem zich zal herhalen... Zoals ik al zei in die 2 jaar heb ik nooit problemen gehad met mijn auto...

riennoot (0) PRO, 12 jaar geleden

ik denk ook dat je auto prima te repareren is. ik weet niet hoe erg de schade an je versnellingsbak is, wat is er allemaal kapot gegaan? zou anders ook gewoon te repareren zijn. paar tandwielen vervangen is mischien goedkoper als een nieuwe bak.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Omdat de kwaliteit van de auto's steeds beter wordt. komt het steeds minder voor dat men grote reparaties uit moet voeren. Men weet gewoon niet meer hoe men moet repareren, met als gevolg dat men heel snel overgaat tot het vervangen van complete units, of zelfs de complete auto..

dit speelt de fabrikanten in de kaart. deze leveren graag zo veel mogelijk auto's en zo veel mogelijk onderdelen.

Ik ben het met riennoot eens. Eerst diagnose stellen.. dan de schade uitrekenen en zo mogelijk deskundig herstellen. Garantie geven op de reparatie hoort daar bij.. Daar is de garage bij gebaat en de klant ook..

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Omdat de kwaliteit van de auto's steeds beter wordt. komt het steeds minder voor dat men grote reparaties uit moet voeren. Men weet gewoon niet meer hoe men moet repareren, met als gevolg dat men heel snel overgaat tot het vervangen van complete units, of zelfs de complete auto..

dit speelt de fabrikanten in de kaart. deze leveren graag zo veel mogelijk auto's en zo veel mogelijk onderdelen.

Ik ben het met riennoot eens. Eerst diagnose stellen.. dan de schade uitrekenen en zo mogelijk deskundig herstellen. Garantie geven op de reparatie hoort daar bij.. Daar is de garage bij gebaat en de klant ook..[/quote]
Prognose is bekend....

Tandwiel is stukgegaan, los geschoten en heeft de versnellingsbak beschadigd...

Probleem zit erin dat ik totaal geen verstand heb in auto's en ik moet maar alles wat gezegd wordt voor waarheid aannemen. De

Dealer beweert nu dat het volgende vervangen moet worden:

1) Versnellingsbak
2) 2 massavliegwielen
3) Koppelinsset

De kosten:

optie a) nieuwe onderdelen: 4370
optie b) gebruikte onderdelen: 3480

Voor beide opties geld een garantie van 2 jaar...

Daar komt nog eens bij dat er pas helemaal bekend is wat er aan de auto mankeert als de auto open wordt gehaald....

Dus stel ik kies voor optie b dan kan het zomaar wezen dat er achteraf blijkt dat er meerdere onderdelen zijn beschadigd....stel dat er weer 2000 euro bij komt... dan zit ik al rond de 5500 euro.... voor een auto die een dagwaarde van maximaal 7500 heeft (en dan ben ik nog erg optimistisch).

Het vervelende is dat zo een dealer mij van alles wijs kan maken en lang niet even transparant is met de werkelijke uren, schade etc...

Als ik nu de auto gewoon kan afstoten dan kan ik net zo goed weer een paar maandjes sparen en een opel insignia kopen met 160 pk! :P wroem wroem wroem!

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Omdat de kwaliteit van de auto's steeds beter wordt[/quote]
Cor

Het zit net even iets anders. Auto's die momenteel geproduceerd worden, zijn slechter i.p.v beter. De concurrentie is enorm hoog, tijd voor doorontwikkelen is niet meer.
Wil men afzet in heel Europa moet men ook in geheel Europa produceren. De Marges tussen dealer en importeur zijn daarbij ook nog eens dramatisch laag.

Winst / geldstroom om grote autobedrijven / dealers op de been te houden zal toch echt uit de werkplaats moeten komen.........

Gr. Paul

Ben1052 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als ik in de winkel een TV ga kopen kunnen ze mij ook alles wijs maken. Je moet vertrouwen hebben in de garage waar je auto staat. Heb je geen vertrouwen, dan moet je ergens anders naar toe gaan. Je zegt zelf dat je auto altijd netjes was onderhouden, toen had je toch ook vertrouwen in je garage? Waarom nu niet?

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=Ben1052]Als ik in de winkel een TV ga kopen kunnen ze mij ook alles wijs maken. Je moet vertrouwen hebben in de garage waar je auto staat. Heb je geen vertrouwen, dan moet je ergens anders naar toe gaan. Je zegt zelf dat je auto altijd netjes was onderhouden, toen had je toch ook vertrouwen in je garage? Waarom nu niet?[/quote]
Bij de aanschaf van een tv is de aanschaf eenmalig en hoef je niet jaarlijks terug te keren. Bij garages betwijfel ik soms echt of ze wel oprecht zijn in de werkzaamheden. Ik bedoel ik kan nooit achteraf controleren hoeveel uren zij hebben besteed en of de ingrepen wel noodzakelijk waren....

Neem Kwikfit nu bijvoorbeeld... Ik citeer: "Uitgebreide controle op 95 punten" Bij mijn eerste auto ben ik ooit na een half uurtje terug gebeld.....jaa alleen de distributieriem moet vervangen worden en voor de rest niks....Oke dan ga ik even nadenken.....

Kwikfti beweert mijn auto op 95 punten te controleren...

Als ik er van uit ga dat deze mensen supersnel werken en over elk puntje 1 minuut doen dan kost hen dat 95 minuten...Afijn laten we zeggen dat deze mensen supersnel werken en 30 seconder over ieder punt doen... dan kost hen dat alsnog 47 minuten.... Hoe kunnen zij mij dan in vredesnaam direct na 30 minuten terug bellen? Ik bedoel de auto moet toch ook eerst naar binnen worden gereden etc etc...

Nu ben ik natuurlijk geen monteur en ik denk ook niet dat elk bedrijf/monteur zo te werk gaat, maar puur omdat het kan en omdat garages/dealers ook aan hun uren/geld moeten komen zegt mijn gevoel dat er een hoop gesjoemeld wordt...

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Paul, Ik ben er nu 10 jaar uit. Het is altijd al een harde wereld geweest. Ik denk dat met verslechterde kwaliteit vooral de laatste 5 jaar bedoelt?? Je laatste opmerking ben ik roerend met je eens en heb altijd zo gedacht. Maar ik blijf van mening dat er veel dealers langdurig de werkplaats als een noodzakelijk kwaad hebben gezien. Als ze de klap van 3 jaar geleden al hebben overleefd, zal het toch niet meevallen, voor ze, om de werkplaats gedurende de afgelopen jaren voldoende op peil te krijgen om het ouderwets sleutelwerkaan te kunnen... [quote=P. Kelder][quote=cor van jaarsveld]Omdat de kwaliteit van de auto's steeds beter wordt[/quote]
Cor

Het zit net even iets anders. Auto's die momenteel geproduceerd worden, zijn slechter i.p.v beter. De concurrentie is enorm hoog, tijd voor doorontwikkelen is niet meer.
Wil men afzet in heel Europa moet men ook in geheel Europa produceren. De Marges tussen dealer en importeur zijn daarbij ook nog eens dramatisch laag.

Winst / geldstroom om grote autobedrijven / dealers op de been te houden zal toch echt uit de werkplaats moeten komen.........

Gr. Paul[/quote]

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Arie,eigenlijk zeg je dat monteurs sjoemelen.
Dat zijn degene die controleren,toch?.
Het sjoemelen zit niet aan het eind van de lijn,maar tijdens ontwikkeling en produktie.
Het moet allemaal ontwikkeld worden op lage produktiekosten,de goedkoopste toeleveranciers worden in de arm genomen,snel op de markt brengen.
Het leid allemaal tot vroegtijdige uitval en hoge onderhoudskosten,maar die kosten zijn niet voor de ontwikkelaar,maar voor de consument.
Daar waar de beurs en aandeelhouder de kwaliteit gaat bepalen en niet de constructeur leid dat tot mindere kwaliteit.
Het probleem is dat je als monteur aan het eind zit en geconfronteerd word met die inferieure zooi.
En het als werkplaats chef ook mag gaan uitleggen aan de klanten dat een koppeling maar 80.000km mee gaat en dat het weleens voorkomt dat een bak bij 150.000 km de geest geeft,of remschijven die al bij 50.000km af zijn.
Maar het gaat hiet niet meer om incidenten,maar produktiefouten en ontwikkelingsfouten.
Het is de gemonteerde kwaliteit die de levensduur bepaalt en kwaliteit zit ook in doorontwikkeling van produkten.
En repareren hoef je ook niet aan die inferieure zooi,want het het valt onder je vingers uit elkaar of het kan gewoon niet uit elkaar.
Vervangen is het devies.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

censuur,, Natuurlijk ben je leek, En dat weet kwikfit, daar is hun campagne op gericht. 95 punten. bijna honderd!!! dat maakt indruk..

Natuurlijk hebben ze gemiddeld per controle minder dan 30 seconden nodig. hopelijk werkt men met een checklijst?? De meeste tijd gaat zitten in het plaatsen van de auto op de brug, het vrijmaken van de wielen. Verder is het een kwestie van afstrepen.
Wat betekent eigenlijk het woord uitgebreid, in dit geval? Controleert men omzichtig of controleert men misschien toch 100 punten ipv 95????

Wat als er een euvel is te constateren wat niet in de lijst van 95 staat????

Bij de APK worden veel meer dan 95 punten gecontroleerd

Er zijn snelle en langzame monteurs, De ene is hier goed in en de ander daarin. De sfeer in de werkplaats is heel belangrijk. Wil de echte kenner zijn collega informeren? of laat hij men aanmodderen...
hieruit blijkt dat niet de tijd bepalend is voor de kwaliteit van het werk..

Wij hebben altijd gewerkt met vastgestelde tijden voor vastgestelde werkzaamheden. De monteurs klokten zelf en er werd bijgehouden hoe het liep.
De eenvoudige werkzaamheden leverden meestal de beste resultaten op. Men hield tijd over. Hoe ingewikkelder de klus, hoe slechter de productieviteit. (En dat was meestal de allerbeste monteur, die graag zijn collega's informeerde, wat hem nog meer tijd kostte.

We informeerden de klant vooraf over het te betalen bedrag. Alleen als er onverwachte nieuwe zaken bij kwamen moesten we de klant bellen. De monteurs hoefden daardoor niet steeds de auto tijdelijk te verplaatsen, of erger wachten op toestemming..

Is het sjoemelen, wat wij deden??? Onze productiviteit lag altijd tussen de 95 en 120%


[quote=censuur][quote=Ben1052]Als ik in de winkel een TV ga kopen kunnen ze mij ook alles wijs maken. Je moet vertrouwen hebben in de garage waar je auto staat. Heb je geen vertrouwen, dan moet je ergens anders naar toe gaan. Je zegt zelf dat je auto altijd netjes was onderhouden, toen had je toch ook vertrouwen in je garage? Waarom nu niet?[/quote]
Bij de aanschaf van een tv is de aanschaf eenmalig en hoef je niet jaarlijks terug te keren. Bij garages betwijfel ik soms echt of ze wel oprecht zijn in de werkzaamheden. Ik bedoel ik kan nooit achteraf controleren hoeveel uren zij hebben besteed en of de ingrepen wel noodzakelijk waren....

Neem Kwikfit nu bijvoorbeeld... Ik citeer: "Uitgebreide controle op 95 punten" Bij mijn eerste auto ben ik ooit na een half uurtje terug gebeld.....jaa alleen de distributieriem moet vervangen worden en voor de rest niks....Oke dan ga ik even nadenken.....

Kwikfti beweert mijn auto op 95 punten te controleren...

Als ik er van uit ga dat deze mensen supersnel werken en over elk puntje 1 minuut doen dan kost hen dat 95 minuten...Afijn laten we zeggen dat deze mensen supersnel werken en 30 seconder over ieder punt doen... dan kost hen dat alsnog 47 minuten.... Hoe kunnen zij mij dan in vredesnaam direct na 30 minuten terug bellen? Ik bedoel de auto moet toch ook eerst naar binnen worden gereden etc etc...

Nu ben ik natuurlijk geen monteur en ik denk ook niet dat elk bedrijf/monteur zo te werk gaat, maar puur omdat het kan en omdat garages/dealers ook aan hun uren/geld moeten komen zegt mijn gevoel dat er een hoop gesjoemeld wordt...[/quote]

censuur (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]censuur,, Natuurlijk ben je leek, En dat weet kwikfit, daar is hun campagne op gericht. 95 punten. bijna honderd!!! dat maakt indruk..

Natuurlijk hebben ze gemiddeld per controle minder dan 30 seconden nodig. hopelijk werkt men met een checklijst?? De meeste tijd gaat zitten in het plaatsen van de auto op de brug, het vrijmaken van de wielen. Verder is het een kwestie van afstrepen.
Wat betekent eigenlijk het woord uitgebreid, in dit geval? Controleert men omzichtig of controleert men misschien toch 100 punten ipv 95????

Wat als er een euvel is te constateren wat niet in de lijst van 95 staat????

Bij de APK worden veel meer dan 95 punten gecontroleerd

Er zijn snelle en langzame monteurs, De ene is hier goed in en de ander daarin. De sfeer in de werkplaats is heel belangrijk. Wil de echte kenner zijn collega informeren? of laat hij men aanmodderen...
hieruit blijkt dat niet de tijd bepalend is voor de kwaliteit van het werk..

Wij hebben altijd gewerkt met vastgestelde tijden voor vastgestelde werkzaamheden. De monteurs klokten zelf en er werd bijgehouden hoe het liep.
De eenvoudige werkzaamheden leverden meestal de beste resultaten op. Men hield tijd over. Hoe ingewikkelder de klus, hoe slechter de productieviteit. (En dat was meestal de allerbeste monteur, die graag zijn collega's informeerde, wat hem nog meer tijd kostte.

We informeerden de klant vooraf over het te betalen bedrag. Alleen als er onverwachte nieuwe zaken bij kwamen moesten we de klant bellen. De monteurs hoefden daardoor niet steeds de auto tijdelijk te verplaatsen, of erger wachten op toestemming..

Is het sjoemelen, wat wij deden??? Onze productiviteit lag altijd tussen de 95 en 120%[/quote]
Ik denk niet zozeer dat de monteurs sjoemelen, maar dat de managers en beleidmakers van zo een bedrijf die de kosten bewaken ervoor moeten zorgen dat er voldoende geld komt binnen stromen, en dat het beleid ertoe leidt dat de monteurs gedwongen worden om te sjoemelen. Daarnaast denk ik ook niet dat elk garage/bedrijf of monteur dat doet en kan ik me heeeel goed vergissen. NOgmaals ik ben een leek op dit gebied :) het is enkel mijn gevoel die me dat zegt :)

primera p11 (0), 12 jaar geleden

kwikfit controleerd op 95 punten,maar verteld er niet bij hoe.
Dit is een visuele controle,er word niks gemeten of los gehaald.
Maar idd,op papier controleer je die 95 punten.
Het is hetzelfde als consumenten onderzoek,de lidl komt altijd goed uit de bus.
De lidl komt goed uit de bus in de PRIJSKLASSE waarin ze opereren,dit zegt niks over de geleverde kwaliteit of de samenstelling van het voedsel.
Vaak moet je tussen de regels door lezen.
Hoe je het ook wend of keert,een dealer heeft nou eenmaal de meeste kennis in huis over het merk wat hij of zij verkopen.
Zij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en eventuele wijzigingen aan auto of model.
Zo beschikken ze over afstelgereedschap en uitlees/dianose apparatuur specifiek om ECU's en stuurapparaten uit te lezen/resetten en zelfresten uit te voeren.
Ook een universeel is tegenwoordig geen universeel meer,ook zij hebben een merk voorkeur of specialisme.
Het is ondoenlijk om van alle merken op de hoogte te zijn.
Kijk,is een auto ouder dan vijf jaar,dan zijn de kinderziekten er wel uit,zijn er vaak ook geen updates meer.
En dan is er ook zat op fora en andere technische sites te vinden omtrent een probleem.
Dan word het voor de universeel ook makkelijker om iets te repareren,maar een auto die als volledig nieuw model op de weg is gezet is sowieso in de garantie periode een reparatie object voor de dealer,daar hij zijn info nou eenmaal van de importeur/fabrikant krijgt.
Zeker bij aanschaf nieuwe auto,altijd bij een dealer kopen.
Vaak kan nieuw ook bij de universeel,maar deze zal in de garantie periode ook bij een dealer aan moeten kloppen voor service.
Want in de volledige fabrieks garantie mag er maar een partij aan sleutelen,en dat is nou eenmaal de dealer.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

De discussie schiet nu alle kanten op.. ook ik doe daar aan mee. Maar terugkomend op het probleem van Arie. Er worden hem bedragen onder de neus geschoven die er niet om liegen.. Ik denk dat hier een heel belangrijke taak voor de garage ligt. nl, de klant duidelijk uitleggen hoe de zaken in elkaar steken.

Uiteindelijk zal de klant een keuze moeten maken. of een andere auto kopen waar ook van alles aan stuk kan gaan of repareren..

Ik weet dat een leek redelijk simpel denkt.

Als hij langere tijd geen kosten heeft gehad aan zijn auto, vallen de kosten,als ze wel komen, extra tegen..

Het is nog steeds als in de oudheid. De melder van het onheil wordt onthoofd.

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Heb je gelijk in Cor.
Maar als ik een reparatie van 5500 euro onder mijn ogen krijg kan ik dat niet eens betalen,dus dan is voor mij de auto totall loss.
Ik weet ook niet hoeveel de auto gelopen heeft,kijk,staat er 3 ton op,ja,dan kan dit gebeuren.
Staat tie op 1,5 vind ik het abnormaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.