auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: rammelend geluid rechtervoorwiel

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine

Goedemorgen,

Bij deze een vraag mbt mijn Vw golf Gti uit 1987. Sinds enkele dagen maakt mijn rechtervoorwiel een rammelend geluid dat begint zodra je zachtjes begint te rijden. Het geluid is het best te omschrijven alsof het rechtervoorwiel een hele lading blikken met zich meesleept.

Ik heb verder helemaal geen verstand van auto's dus ik vroeg me af wat het probleem eventueel zou kunnen zijn hiermee. Het stuur heeft wel altijd een beetje meer speling naar rechts gehad waardoor ik het stuur altijd een beetje vast moet houden, kan dat er eventueel iets mee te maken hebben?

Ik heb bij rondvraag gehoord van mensen dat het misschien de wiellager kon zijn die dan vervangen diende te worden, echter bij de garage zeiden ze dat het dan vermoedelijk een ander geluid zou maken.

Ik heb verder zelf gekeken of er niet ergens iets los zat en dat lijkt niet het geval te zijn.

//edit het geluid verergert niet op het moment dat ik een drempel neem, het geluid lijkt op deze momenten juist sterk te verminderen, tevens als de auto op snelheid is lijkt het geluid ook niet meer voor te komen maar dit kan ook vanwege de wind niet meer hoorbaar zijn.

Iemand die mij zou kunnen vertellen wat eventueel het probleem zou kunnen zijn?

Mvg,

Jeroen vd Sande

Geplaatst door

Jeroennie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Aanslepen van de rem?
Controle van het wiellager zou toch wel goed zijn, indien goed schakel je in ieder geval dat uit.

Visueele inspectie beide voorwielen met voelen of er speling zit op de wielen horizontaal/vertikaal met de wielen van de grond.
en kijken of er geen vreemde objecten aan de as zitten, al eens een stuk rommel van de voorarm afgehaald bij een kennis die herie maakte bij het rijden.

Cor1822 0
badge

18 jaar

fuseekogel kapot.wiel eraf halen. even met bandyzer of grote schroevendraaier tussen de fuseekogel en de draagarm steken. je ziet dan viuele speling en je voelt het.succes martin

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

hallo er zitten normaal gesproken blikjes tussen de remblok en de remklauw als deze er tussen uit zijn kan de remblok beginnen te rammelen controleer dit ook even succes

wanne 0

18 jaar

Bij auto's van dat type is het een kwaal dat het bovenste veerpootlager te veel speling heeft .
Het gaat dan om het lager wat helemaal boven in zit.

brandweerman 0

18 jaar

aandrijfas

Het lager wat bovenin zit, dit zit in de BOVENSTE veerschotel.

brandweerman 0

18 jaar

Ja oké,maar zoals hij zegt,,het begint als ik zachtjes begin te rijden,je fusé kogel hoor je dan niet ,je schokbrekers niet,wat ik denk of wiellager of aandrijfas,of wielbouten los ,of wieldoppen,die remblokveren kunnen ook verschrikkelijk rammellen als die weg zijn ,maar niet als je zachtjes wegrijd ,wel op een slechte weg.

Tip

brandweerman 0

18 jaar

Dag brandweerman ,wat bedoel je met tip???

doe je motorklep open.
boven op je veerpoten zoals die heten zit een zwarte kap links een en rechts
haal die eraf.
kijk of je hoogte verschil ziet tussen beide.
Zie je het niet
tip 2 :
voorwiel opkrikken
en met de hand je wiel in zijn geheel naar boven duwen speling?
ja het bovenste veerpoot lager.

brandweerman 0

18 jaar

ik ben benieuwd wat hier uitrolt,wat de kwaal echt is,als ik de auto hier zou hebben had ik dit zo gevonden,jij waarschijnlijk ook wel.op papier iets oplossen is altijd moeilijk.

Robby is het duidelijk?

brandweerman 0

18 jaar

Het is simpel hoor.
elk onderdeel op zich bekijken op speling
en je bedoeld wel rechts als je in de auto zit he?
want zo bekijk je altijd alles.
Bedoel je links dan weet ik waarswchijnlijk wat het voor 99 procent is .

brandweerman 0

18 jaar

kijk wat je ook kunt doen, even een wiel opkrikken en laten lopen in de versnelling,als hij dan nog rammelt is het duidelik iets met wiellager of as.

[quote=brandweerman]Het lager wat bovenin zit, dit zit in de BOVENSTE veerschotel.[/quote]
Klacht hiervan is knakken tijdens het insturen (auto wel op zijn wielen!!!!) en bij het door een kuil rijden.

Het is makkelijk te zien, laat een ander insturen en kijk of de schroefveer soepel meedraait aan de bovenkant. Gaat ie schokkerig heb je bingo.


Meest voorkomende klacht bij deze auto's:

1 wiellagers
2 fuseekogel (let hier mee op, als ie ruimte heb loopt je kans dat hij er uitschiet. Je golf is dan gegarandeerd rijp voor recycling.
3 Aandrijfas, homokineetkoppeling versnellingsbakzijde. De uitlaat loopt hier vlak langs waardoor deze heet wordt en het vet uithard. Loopt dan droog en krijgt ruimte.

De prof haalt dit probleem er trouwens zo uit. (als hij dit niet vind kan ie wel inpakken, deze golfjes hebben voor een beetje monteur geen geheimen)

audia4 0
badge

18 jaar

Allemaal bedankt voor de vele snelle reacties, het is inderdaad dat het de rechterkant is gezien vanuit de bestuurderszijde, het geluid is alleen waarneembaar wanneer het raam aan de rechterzijde opengaat

Zoals ik eerder berrichte leek het geluid te verminderen bij harder rijden, dat is echter niet waar, het geluid is gewoon iets moeilijker waarneembaar geworden door de wind die dan langs de auto afloopt.

Ik ga zeker een aantal van deze aangeboden oplossingen zelf in het weekend gaan bekijken, vele dank voor de reacties en ik zal straks laten weten wat uiteindelijk het probleem was :)

// vandaag toch maar even naar garage geweest voor controle omdat het geluid verergerde bleek allemaal best mee te vallen zowel links als rechts bleken de beschermlaagjes van achter het wiel versleten / verroest te zijn, voorlopig alles even aangedraaid waardoor geluid weg is gegaan.

Jeroennie 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.