Volkswagen Passat 1.8 20v: Rammelende passat

Bouwjaar: 1997

Beste mensen, een kleine maand geleden zijn al mijn draagarmen vervangen. Tevens zijn mijn stuurkogels een aantal maanden geleden ook vervangen. Na de grotebeurt ben ik op vakantie geweest met de auto, helemaal niks aan de hand. Geen rare geluiden o.i.d. alles leek in orde. Nu ben ik weer terug, en hoor bij drempels of bobbels mijn hele voortrein rammelen. Het lijkt net op het geluid bij versleten draagarmen. Waar kan dit aan liggen, zou het mijn schokdempers kunnen zijn? Wie heeft een idee.

Bij voorbaat dank.

ismail

Geplaatst door ismail (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

32 Reacties

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

stabilisators versleten. repareren met een stukje fietsbinnenband er tussen of nieuwe halen.

zijn de duurste onderdelen niet.

succes

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

arie!

wat maak jij nou dan! een FIETSBAND ? laten we het houden op een paar nieuwe frisse rubbers de kosten zijn slechts 15,- euro! daar kun je niet voor gaan klooien, overgens klooien moet je zelfs niet eens willen!

paul,

Fredo (0), 18 jaar geleden

Haha, Arie een fietsband... Heb jij misschien je motor ook vervangen door een groot kettingwiel en trappers ;-)
Idd, zoals Paul zegt, nieuwe rubbers en het is opgelost.

Succes

Santa (0), 18 jaar geleden

Tssssk! Een fietsband....... Dat IK daar nou niet op gekomen ben......Hahahahahaha

ismail (0), 18 jaar geleden

Jongens jullie zeggen wel dat het de stabilisators zijn. Maar de dealer meent dat die niets hoort. Volgens hen zouden het mijn versleten banden zijn. Ze zijn 17 inch, hebben een grof profiel en zijn bijna op of nog een optie de wiellagers(volgens de dealer). Ik geloof er niks van, ik weet heus wel wat voor geluid mijn banden maken, en ook wel wat voor geluid wiellagers maken. Binnenkort moet de auto naar de APK, het zal daar wel te voorschijn komen, ik laat het wel weten.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Welke maat fietsband trouwens?? 26x1 3/8?? :-) flauw, ok ...

Ismail; alle grappen opzij, voor het geld dat P Kelder aangeeft, zou het dan niet de moeite waard zijn om te proberen? En dat je dealer zegt dat een rammel komt van versleten banden doet mij erg afvragen waarin hij dealer is, maar ik vermoed in wasmachines...

Al is dat zo van die banden, dan komt de trilling echt uit wat anders. Ik heb nog nooit rammelende banden gehoord sinds men is overgestapt op rubber ter vervanging van hout. :-)

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

als er bij montage van de banden geen kiezelstenen zijn toegevoegd kunnen deze onmogelijk rammelen.

ook een wielager kan bijna niet rammelen, deze geeft een joelend/huilend geluid mocht deze aan vervanging toe zijn.

Ivo1 (0), 18 jaar geleden

een hele andere denkwijze, maar het proberen waard (kost nix);

het kunstof motorscherm (afdekplaat onder de motor, als je dat hebt) heb ik wel eens los gehad, en dat rammelt ook flink bij drempels e.d.

Gebeurt vaak dat de dealer dit na een beurt niet (goed) vastdraait.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik ga met ivo mee, die kunstof onder bak kan ongelofelijk rammelen, en in ons drempelland worden ze nog al eens aan brokken gereden. Dan is goed bevestigen niet meer mogelijk en een nieuwe is (te) duuuuuuuuuuuuuuuuuuur

Remedie: ding wat bij elkaar knoeien met stukjes metalen plaat aan weerszijde waar hij gebroken is, en een zooitje popnagels. Te verlijmen is deze Polyethyleen troep niet, en lassen gaat bijna niet doordat er een of andere glasvezel in zit die verzadigd raakt met vette troep

Oplossing 2: gehele onderplaat er afslopen, maar dan krijg je meer motorgeluid, het gaat ten koste van de stroomlijn, en het wordt een stuk smeriger onder de motorkap.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

mensen ga nou niet prutsen, leer je zelf dat nou niet aan! koop gewoon een nieuwe onder plaat!

ik weet het! het doet even ZEER na een week ben je het weer vergeten!

paul,

Ivo1 (0), 18 jaar geleden

begin eerst maar eens met goed vastzetten, hij hoeft natuurlijk niet kapot te zijn ;-)



Santa (0), 18 jaar geleden

En dat een dealer niet hoort wat jij hoort: dat klinkt mij ook heel bekend in de oren. Ik klaagde over een totaal trillende en brommende auto wanneer ik de 5e versnelling gebruikte. De overige waren goed. "U rijdt in een diesel, meneer!" waren de wijze technische woorden van de chef werkplaats van dit franse merk auto's! Na lang aandringen werd de zaak toch bekeken: bleken er 3 tanden van het tandwiel van de 5e versnelling afgebroken te zijn! Dus....een dealer die verklaart dat versleten banden gaan rammelen verbaast mij allang niet meer!

ismail (0), 18 jaar geleden

Nee mij ook niet meer. Maar geen probleem, heb maandag een afspraak gemaak bij een ander vakgarage. En morgen zal ik de onderkap eens effe nakijken. Dat gerammel lijkt mij niet echt gezond. Maar nu begrijp ik wel waarom de dealer een tijd geleden failliet was verklaard. Tjonge, waar gaat dit heen. Zodra ik het heb gevonden laat ik het weten.

Allen bedankt heren.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Het meeest voorkomende euvel zijn de draagarmen.
Die dingen rammelen al op de folder.
Ditzelfde probleem komt ook bij audi voor.
Dus rij even naar de dealer en laat ze checken, kan een hoop geld schelen.
I.p.v allerlei indianen verhalen.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

Geplaatst op 3 september 2005 om 10:24:38

Het meeest voorkomende euvel zijn de draagarmen.
Die dingen rammelen al op de folder

dit wordt er dus bedoelt met indianen verhalen!! een prima voorbeeld! van, ik heb ergens een klok horen luiden maar men weet niet waar de klepel hangt!

na 70 a 80000km komen ORGINELE draagarmen idd, voor, dit heeft groot en deels te maken met onze weg omstandigheden (drempels) heeft totaal niks met kwaliteiten van het onderdeel te maken die vw hanteerd op zijn produkten..

de oude ophanging kende ook vele voordelen nl, een aanzienlijke kortere draaicirkel en een subliem weggedrag! (dat was het doel van deze draagarm construktie)

bij de nieuwe passat is de ophanging herzien! en behoren ze nu tot het verleden tijd!

paul,

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Hoezo wegomstandigheden?.
Bij mijn auto zijn ze nog nooit vervangen.
Zegt toch iets over de kwaliteit van het onderdeel.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Paul, Ik blij dat ik in een ouder type passat met die mooie draagarmenconstruktie rijd. Idd subliem weggedrag en krappe draaicirkel. Echt sonde dat ze die niet meer op de nieuwe passat bouwen. Maar wel logisch, met die dwars geplaatste motor kun je geen brede wielophanging zoals die van het vorige type meer inbouwen.

Als ik eens terug denk aan de passat dan hebben we na diverse langsgeplaatste die dwarse motor al eens eerder gehad. Toch weer langs geworden, en nu weer dwars. Misschien een type over slaan en we hebben weer een langs geplaatse motor????? (en die voortreffelijke wielophanging)

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ook bij de jappers gaan ze bij bosjes!! zelfs de VOOR en ACHTERZIJDE! zelfs de reactie stangetjes klapperen je om de oren!

honda is daar mee de koploper!

ze melden zich vanzelf! een keer, dan weet je meteen wat ze kosten en dat is niet MIS!!

paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Japscreap dus....

Fredo (0), 18 jaar geleden

Hey Paul. Heb een vriend met een passat, 250 000km met de originele draagarmen er nog onder. Nog nooit vervangen, ik ben er zelf al van verschoten. Om maar aan te tonen dat niet alles moet veralgemeend worden...

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Ik heb zelf 5 volkswagens gehad, en het viel mij toch wel op dat vaak dezelfde dingen kapot gingen.
Het waren zeker fijne autos, maar dat viel mij toch een beetje tegen.
Het waren zeker niet de goedkoopste dingen die er aan kapot gingen.
Het waren dealer onderhouden autos.
Er zijn nu eenmaal mensen die zweren bij deze autos, en daadoor de mankementen voor lief nemen.
Ik heb ook een franse auto gehad, fijne auto.
Maar best wel vaak wat stuk.
Nu heb ik een jap, en dat ding blijft maar draaien.
Ik zie gewoon verschil met de voorgaande autos die ik heb gehad.
Die draagarmen zie je elke keer weer terug komen, dat is toch behoorlijk irritant voor een kwaliteits produkt.
Net zoals stof ashoesjes en lekkende waterpompen.
Bij elke auto gaat wel wat kapot, maar ik vond het persoonlijk best wel veel.
Je denkt bij de volgende vw, dat zullen ze nu wel onder de knie hebben.
Er blijken gewoon weer dezelfde dingen kapot ter gaan.


Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Jongens; autorijden kost gewoon geld. Linksom of rechtsom, verdienen doe je er nooit op.

En allemaal gaan ze kapot; Jappen, Duitsers, Fransen, Engelsen, wat dan ook. Ik heb gezien dat een Duitser en een Fransoos wel iets vaker stukgaan, maar dat de Aziaat uiteindelijk OOK stukgaat. En in dat laatste geval kost het je dan vele malen meer dan bij de europeanen.

Dit is in ieder geval MIJN ervaring met Aziaten en Europeanen

Santa (0), 18 jaar geleden

Praat MIJ niet meer van Franse auto's en al HELEMAAL niet meer van dealers, met die van die leeuw in het bijzonder! Als Peugeot de kwaliteit net zo goed onder de knie krijgt als dat ze modellen kunnen ontwerpen, koop ik er wel weer eens eentje. Voorlopig blijft het voor mij de bekende "Franse slag" en houd het voorlopig even bij VAG, alhoewel het ook mij erg tegenvalt dat VW/AUDI dit probleem met die draagarmen nooit echt goed heeft weten op te lossen. En ik moet zeggen: ik heb eigenlijk nog geen mensen ontmoet die ontevreden waren over hun Japanner! Ze zijn er natuurlijk wel, laten we eerlijk zijn. Het laatste model Toyota Avensis bijv. heeft veel klachten over trillingen, terwijl het voorgaande model dit niet had. De onderdelen hiervan zijn idd wat duurder, maar, om net zoals Paul te spreken: dat bedrag ben je de volgende dag weer vergeten als je weer rijdend kunt genieten in je auto. Voorlopig wint het duitse design het voor mij nog steeds van het oosterse design, vooral omdat die laatste de modellen altijd zo snel vernieuwt.

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Over smaak valt niet te twisten.

ismail (0), 18 jaar geleden

Zo een lange discussie over kwaliteit, na een vraag. Nou, zal ik jullie eens wat vertellen. De teller van deze auto staat al op 260.000km, de draagarmen zijn pas versleten op 250.000km. Bovendien waren ze niet eens allemaal versleten. De rest is mee vervangen als voorzorg en omdat het eind toch bijna in zicht was. Dit jaar was ik met de auto op vakantie in Turkije, heb de kop laten eraf halen om alles te laten checken (rij op LPG, en het kost toch bijna niets daar). De monteur zij dat hij nog nooit zo een schone en in goede staat verkerende motor die op LPG loopt had gezien. Alles van binnen was tip top. Bovendien heb ik tot nu toe geen enkel grote reparatie moeten uitvoeren op een gasklephuis na. Nu loopt men te praten over kwaliteit, IK VINDT HET DE NORMAALSTE ZAAK VAN DE WERELD, DAT DIE DRAAGARMEN OOK EENS VERVANGEN MOETEN WORDEN, EN ALS DIT OP 250.000 KM MOET GEBEUREN, DAN LIJKT MIJ DE KWALITEIT DIK IN ORDE!!!
Zo dit was effe een volkswagen freak verhaaltje :-)

Fredo (0), 18 jaar geleden

Hallo,
Ik ben het volledig eens met ismail. Er zijn altijd mensen die de kwaliteit van de duitsers in de grond proberen te boren. Heb al met vele merken gereden, maar ik ben voorlopig toch nog altijd het meest tevreden van de auto's van de VW-groep. Oké, er komen aan een wagen kosten na verloop van tijd, niet iedereen rijdt zomaar 300 000km met alleen maar af en toe de olie te wisselen. Maar kijk ook eens rond, hoeveel audi's, Vw's, seat's... zie je niet rijden. Normaal dan toch dat er meer over de kwaliteit van die wagens wordt geschreven.

Aan vele mensen die een nieuwe wagen kopen raad ik aan om langs de VW-dealer te gaan, maar zoals reeds gezegd, smaken verschillen en daarover valt niet te twisten

ismail (0), 18 jaar geleden

Nou mensen, vandaag de APK keuring in een keer gehaald. Niks mis met ophanging, stabilisatoren of rubbers. Inmiddels ook nog nieuwe banden er onder gegooid, maar probleem blijft bestaan. De apk keurmeester (een vriend) zegt "schokdemper test laten uitvoeren". Aaaarrrcchhhhhh, wat kan het nou zijn verdomme. PS. Heb de onderkap ook nagecheckt, maar niks aan de hand.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img8.imageshack.us/img8/3964/kerm..." border="0" width="64" alt="Image Hosted by ImageShack.us" />

je slaapt er slecht van he!!

paul,

Santa (0), 18 jaar geleden

Hallo Ismail, je treft het niet zo...... Misschien kun je het geluid wat beter omschrijven? Is het rammelen (zoals een los liggende katalysator kan doen) of is het meer bonken? Heb je de stuurinrichting ook goed gecheckt? Indien er wat speling in je stuurhuis (of in je stuurkoppeling) zit en je dit nog niet in de gaten hebt, kan dit wat rammelen op een slecht wegdek of klinkerweg, soms zelfs voelbaar in het stuur. De een (zoals ik) merkt dat sneller dan de ander. Schokdemper(rubbers) zouden idd ook nog een optie kunnen zijn. Kun je het geluid ook herleiden van welke kant (links/rechtsvoor) het komt?

tinus11472 (0), 18 jaar geleden

Hallo Ismail; Ik heb laatst iets gelezen van iemand met een Passat van bouwjaar '97 met een vergelijkbare klacht. Ik denk dat het toch je draagarmen weer zijn. Bij die man waren in 2 jaar tijd 5x de draagarmen vernieuwd. Dit lag niet zozeer aan de kwaliteit van de armen maar aan de montage!!! Dit moet namelijk onder een bepaalde fabrieks voorgeschreven spanning worden gedaan. Dit luistert dus heel erg nauw. Houdt men de juiste spanning niet aan komt hetzelfde euvel/geluid weer terug.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes!!

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

het probleem is vaak, dat deze draagarmen worden gemonteerd met de wielen los van de vloer! zo komen ze in een verkeerde stand!
(gaan wringen in de rubber-metaal-lagers)

het beste is deze te monteren op een 4 koloms brug! dus met de wielen in de rust stand.. dan pas de bouten van de draadarmen aan gaan draaien!

paul,

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb bij een passat ook wel eens gehad dat ring/plaat op de bovenzijde van de zuigerstang van de schokdemper gescheurd was.
Dit gaf ook een rammelend geluid.
Is alleen te constateren door veerpoot uit te bouwen en te demonteren.
Misschien heb je er iets aan.
Groeten,
Koos.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.