Hebben hier een golf FSI, met een ratelende motor bij koude start.
Dit geluid duurt ongeveer 2 seconden en dan moet de motor eerst weer 8 uurtjes staan voordat het geluid er weer in komt.
De olie blijft wel in het oliefilterhuis staan. Origineel filter gemonteerd, diverse diktes olie geprobeerd,
kettingspanner + ketting + 2 tandwielen vernieuwd. Ketting met spec. gereedschap op tijd gezet.
Nokkenasversteller en oliefilterhuis/distr.deksel hebben we niet vernieuwd.
Heeft iemand nog tips? Alvast bedankt voor de reakties.
Geplaatst door witteveenbrouwer (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden
2 seconden kan ook komen van hydraulische klepstoters, als er verder geen problemen zijn zou ik me er niet te druk om maken.
blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden
lijkt mij ook een gevalltetje van hydrolische klepstoters.... denk dat je eens de wagen moet laten staan voor een nachtje en dan het klepdeksel eraf moet halen om te kijken of er een klepstoter is ingezakt.... (dus niet naar binnnen rijden)
mvg
Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden
Anders zal je helaas de boel weer los moeten halen want dan komt het door een onjuiste werking van de nokkenasversteller.
Onderdeel is verbeterd met nummer 03c109088B
witteveenbrouwer (0) PRO, 16 jaar geleden
Hebben de nokkenasversteller ook nog vernieuwd. Het ratelend geluid was eerst over maar nu begint het ratelende geluid ongeveer 10 seconden nadat de motor is aangeslagen.
Nog opties???
jhm1010 (0), 16 jaar geleden
ketting en spanner en tandwielen vervangen , storing komt vanuit krukastandwiel