Hebben hier een golf FSI, met een ratelende motor bij koude start.
Dit geluid duurt ongeveer 2 seconden en dan moet de motor eerst weer 8 uurtjes staan voordat het geluid er weer in komt.
De olie blijft wel in het oliefilterhuis staan. Origineel filter gemonteerd, diverse diktes olie geprobeerd,
kettingspanner + ketting + 2 tandwielen vernieuwd. Ketting met spec. gereedschap op tijd gezet.
Nokkenasversteller en oliefilterhuis/distr.deksel hebben we niet vernieuwd.
Heeft iemand nog tips? Alvast bedankt voor de reakties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
2 seconden kan ook komen van hydraulische klepstoters, als er verder geen problemen zijn zou ik me er niet te druk om maken.
lijkt mij ook een gevalltetje van hydrolische klepstoters.... denk dat je eens de wagen moet laten staan voor een nachtje en dan het klepdeksel eraf moet halen om te kijken of er een klepstoter is ingezakt.... (dus niet naar binnnen rijden)
mvg
Anders zal je helaas de boel weer los moeten halen want dan komt het door een onjuiste werking van de nokkenasversteller.
Onderdeel is verbeterd met nummer 03c109088B
Hebben de nokkenasversteller ook nog vernieuwd. Het ratelend geluid was eerst over maar nu begint het ratelende geluid ongeveer 10 seconden nadat de motor is aangeslagen.
Nog opties???
ketting en spanner en tandwielen vervangen , storing komt vanuit krukastandwiel
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar