Motorstoringlampje brandt. Als storing (Bosch tester) krijgen we: P0012 Vroegverstelling nokkenas cil rij 1
voorgeschreven waarde niet bereikt. Tevens zit er met koude motor een rammel in de distributie. De versteller
op de nokkenas zelf hebben i.v.m. modificatie (vlgns VW) al vernieuwd. Wie heeft er enig idee ??? B.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de ketting de tandwielen en de spanner ook vervangen?
gr.marco
Voor die storing is ook een software update voor,maar dat ratelen bij koude motor is hiermee niet opgelost,mogelijk bij jou ook niet de storing zelf door hem te updaten.
Ik denk eerder een probleem aan de versteller zelf of zoals Marco al zei de rest van de distributie,maar wat ook voorkomt is dat de olie na 1 nacht wegzakt uit het oliefilterhuis,dus dan met koude start een ratelend geluid,maar dan zou je weer juist niet die storing "nokkenasversteller" hebben,denk dus dat je 2 problemen hebt.
Voor de nokkenasversteller zit nog een stappenmotor met regelklep voor olietoevoer waardoor het verstellen
v.d. nokkenasversteller teweeg wordt gebracht. Zou hier iets mee kunnen zijn ?. Zou het kunnen zijn dat de
olie uit de nokkenasversteller loopt bij stilstand waardoor hij na koude start eerst even rammelt ?.
[quote=Keimpen]Voor de nokkenasversteller zit nog een stappenmotor met regelklep voor olietoevoer waardoor het verstellen
v.d. nokkenasversteller teweeg wordt gebracht. Zou hier iets mee kunnen zijn ?. Zou het kunnen zijn dat de
olie uit de nokkenasversteller loopt bij stilstand waardoor hij na koude start eerst even rammelt ?.[/quote]
De storing zou wel daardoor kunnen komen,maar ik heb die regelklep nog nooit stuk gezien,maar wie weet..
Heb je trouwens de gehele distributie vervangen?
Haal het oliefilter eens los,en kijk of de plastieke behuizing waar het filter omheen ligt nog vast zit,heb wel eens gehad dat het afgebroken was en kom hem er zo uit trekken,standaard zit hij met een kwartslag vastgeklikt.
Zit hij wel vast,dan moet je hem eens vullen en ingedrukt houden,loopt de olie dan wel weg,dan weet je dat dat in ieder geval niet goed is.
De gehele distributie is al vervangen (tandwielen, ketting en spanner).
Kijk dan eertst eens naar dat filterhuis en controleer of de ecu een update nodig heeft.
in je oliefilterhuis zit een plastic houder met daarop een terugslagklepje met afdichtingsrubber.
wortd bij het vervangen van oliefilter weleens verdraaid , sluit dan niet goed af .
kijken of afdichtingsrubber wel boven gat in filterhuis zit , zoniet goed proberen te draaien.
mocht de houder afgebroken zijn distributiedeksel vervangen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar