Volkswagen Transporter: Ratelende tdi. Raadsel of heel simpel???

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi acv

Heren monteurs,ik zit met een groot probleem namelijk: mijn transporter maakt een errug vreemd ratelend geluid. de distributiesnaar was 3 tanden versprongen omdat er een stukje uitgebroken was en ertussen is gekomen. nu heb ik alles dus snaren,rollen,spanners,waterpomp,stoters enz vernieuwd.
als ik m nu start slaat ie direkt aan en loopt als een zonnetje.(dus kleppen zijn gelukkig nog heel.)
alleen makt ie een raar ratelend geluid wat mee omhoog gaat in toeren zodra je gas geeft.
en dan bedoel ik niet de beroemde vacuum pomp.
het klinkt een beetje alsof de kleppen veel te veel speling hebben maar dat kan volgens mij niet want stoters zijn splinternieuw.
Mis ik iets???? zie ik iets over het hoofd???
de kleppen hebben wel de zuigers geraakt volgens mij toen de snaar versprong want het gebeurde op de snelweg.
Maar nogmaals, als ik de auto start, slaat ie direkt aan en loopt mooi rond op 5 pitten dus ik vind dit erg vreemd.
wie weet hoe dit komt of wat het kan zijn of waar het geluid vandaankomt??
alvast bedankt voor de tips.

Groeten, Marco

Hucky

Geplaatst door Hucky (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Pomp Timing
Kromme Drijfstangen
Heb Je Gecontroleerd Of De Zuigers Allemaal In De Bovenste Stand Komen
Dit Is Iets Boven Het Blok En Dan Geen Milimeters Maar Net Of Er Een Koolrandje Zit
Mvg Jerry

Hucky (0), 17 jaar geleden

hey jerry, ik heb gister de laptop erop gehad en de pomptiming staat te vroeg ja, tussen de 9 en 10 kas.
Maar zal het daardoor kunnen komen dan?? ik weet het niet meer.
heb niet gekeken of de zuigers op bdp komen nee.
het geluid klinkt een beetje alsof de klepspeling veel te ruim is zoiets. gaat ook in toeren mee met gasgeven.
ga vd week pomp op tijd zetten en als het dan nog niet weg is ga ik ff planken op de snelweg.
mischien wordt het dan minder. of erger. of helemaal stuk.? maar dan weet ik tenminste wel wat het nou was.
ik geen zin om nu de kop eraf te trekken zonder dat ik weet wat het nou precies is.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Waar Kom Je Vandaan.
Vind T Lastig Dat Jullie Dat Er Nooit Bij Zetten
Kan Imand In De Buurt Eens Zeggen Kom Langs Kan Ik T Horen En Advies Geven.
Mvg Jerry

Hucky (0), 17 jaar geleden

oorspronkelijk uit mn moeder en woon in Medemblik. maar ik durf er op dit moment niet mee naar purmerend mee te rijden. ga eerst pomp op tijd zetten en als ie dan nog steeds dat geluid maakt dan volgas naar purmerend als ie onderweg niet uit elkaar barst want dan zal ik m ff flink op ze dak geven die perekist.

Hucky (0), 17 jaar geleden

de kant van de waterpomp was versprongen en de andere kant niet dus ik heb het als volgt gedaan:
krukas op nul(merkteken,) op de brandstofpomp stond nog merkteken van vorige keer dus dat heb ik aangehouden, toen snaar erom en starten. ratelend geluid. motor uit.
nokas poelie brandstofpomp kant eraf gehaald,gekeken of gleuf in as gelijk zat met de kop(had geen plaatje om de as te borgen dus op het oog gedaan, snaar erom, toen pomp op oude merkteken gezet(dus niet met pennetje) snaar erom toen starten, nog ratelen. alles weer los, nieuwe stoters(bij martin schilder) erin alles weer op tijd, starten, nog ratelen. kuthok. maar goed, de pomp staat dus nog lang niet goed zag ik gister op de comp. dus gaan we maandag eerst maar ff doen en dan maar hopen dat het over is anders weet ik het ook niet meer. dan kom ik wel een keer buurten bij je.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.