auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf VR6: Relais 109 WEER kapot!

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: VR6

Beste mensen!!

Ik zit met een afschuwelijk probleem. Na een paar maanden trotse eigenaar te zijn van mijn golf vr6, viel hij zomaar stil tijdens het rijden. ANWB erbij, relais 109 aan diggelen. FF gesoldeerd, en klaar. 200 meter verder weer stil, ANWB weer gebeld, ff wachte, en ja hoor 109 weer kapot. Weer solderen, maar gelijk weer kapot. Toen heeft ie een kabel bypass gemaakt, maar die werd erg warm. Dus auto naar garage. Daar hebbe ze nieuwe 109 erin gezet, en toen kwam er allemaal rook ofzo zeiden ze, dus nu moeten ze het verder uitzoeken. Heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Ik wil weer dat geluid van die zescilinder horen!!!!

Alvast heel erg bedankt,

Martijn.

Geplaatst door

mikejulliet (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit lijkt toch gewoon een gevalletje kortsluiting te zijn wat de gagrage volgens mij wel moet kunnen vinden...

Als je relais 109 over soldeert, moet je even een extra draadje meesolderen. Soldeer is niet zo sterk. Als je een kaal gestript draadje over de printbaan legt en die mee soldeert, gaat hij niet meer stuk op het scheuren van het soldeer.

dutch123 235

17 jaar

He wilbert en dutch123,

hartstikke bedankt voor de replies! Ik ben met wilbert eens dat het wel kortsluiting moet zijn, maar vind het wel wat vreemd dat dan niet de zekering eruit vliegt ipv het relais. Enig idee waar ze zouden kunnen zoeken, of is het de hele auto uitspitten? De monteur die er mee bezig was, had me hele dashboard er al voor weg en was fijn met de zekeringkast bezig... Duurt nu al een week, sjit!
Even aan dutch123 gericht > de anwb had ook een bypass gemaakt, met behulp van dikke draad, echter die werd gigantisch warm..... dus er is meer aan de hand dan alleen een mislukt relaitje 109...

Nogmaals bedankt,

Martijn.

mikejulliet 0

17 jaar

ik weet niet hoe de monteur aan het zoeken is maar als het relais warm wordt zit de oorzaak niet tussen het relais en de spanningsbron maar na het relais.

He Mensen,

wellicht een beetje heel erg laat, maar: mijn golf rijd alweer een tijdje als een zonnetje. Oorzaak: kortsluiting van kabelboom op de remleiding. Sjah, dat kan dus ook nog. Het zaakje is gerepareerd, en nu alweer 10.000 km verder.
In ieder geval bedankt iedereen voor het meedenken!!

Groet, Martijn.

mikejulliet 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.