Volkswagen Golf VI: Rem linksvoor blijf hangen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TDI

Remklauw links voor blijft hangen als het rempedaal licht ingedrukt wordt. Remklauw en hoofdremcilinder al vervangen en probleem blijft. Ook met de stekker van de ABS pomp eraf blijft het probleem. Door met de voet het rempedaal op te 'tillen' komt de klauw weer los. De lift van het pedaal is minimaal, maar het werkt wel.
Ook door het rempedaal een paar keer maximaal in te duwen lost de klauw. Wie weet wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden? Alvast bedankt!

Bertus72

Geplaatst door Bertus72 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Zorgen dat het rempedaal weer geheel terug naar boven komt. Controleer de omgeving van dit pedaal, maak de weg vrij. Check de veer etc etc.
h

voyager (0), 8 jaar geleden

Is er een stelbout aanwezig bij het pedaal?Als de motor niet loopt en het pedaal wordt ingedrukt, vul je een korte vrije slag?Zo niet, dan is daar het probleem.

Bertus72 (0), 8 jaar geleden

Er zit geen veer bij het pedaal en de weg rondom is ook helemaal vrij. Ook zit er geen stelbout bij het pedaal. Je voelt ook geen vrije slag.

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Remslang LV verstopt / geblokkeerd ?

Bertus72 (0), 8 jaar geleden

Alles werkt verder prima. Bij het verstopt zijn van de slang zou het liften van het rempedaal niet helpen. Alle leidingen lopen verder goed, dus daarom ook het bericht hier....

voyager (0), 8 jaar geleden

Toch hoort er vrije slag te zijn.Als een stelbout niet bij het pedaal zit (meest logische plek), dan is het af te stellen in de rembekrachtiger.Moet wel hoofdremcilinder opzij daarvoor.

kaleido 1 (1595) PRO, 8 jaar geleden

Lijkt er op dat het compensatiegaatje in de hoofdremcilinder geblokkeerd blijft , door te weinig vrije slag.
Draai de hoofdremcilinder eens iets los zodat er iets speling is , kijk dan eens wat er gebeurt.

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

[quote=Bertus72]Alles werkt verder prima. Bij het verstopt zijn van de slang zou het liften van het rempedaal niet helpen. Alle leidingen lopen verder goed, dus daarom ook het bericht hier....[/quote]
Draai op het moment dat je klauw aanloopt, eens de ontluchtingsnippel los. Draait ie dan wel vrij rond ??

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Dan blijft de rembekrachtiger over als al het andere daarvoor en daarna allemaal in orde zijn.

kaleido 1 (1595) PRO, 8 jaar geleden

We horen niks meer van TS , dus voorlopig nog opties genoeg ?

Bertus72 (0), 8 jaar geleden

Sorry dat mijn reactie even op zich heeft laten wachten. Het probleem is nog niet opgelost. Is de bekrachtiger in te stellen of te testen? De lift van het pedaal is echt minimaal....

kaleido 1 (1595) PRO, 8 jaar geleden

Wat gebeurt er met de situatie rond de vragen die wij gesteld hebben hoofdremcilinder iets oplossen en het los draaien van de ontluchtingsnippel ?
De drukstift is vaak wel af te stellen .

Bertus72 (0), 8 jaar geleden

Ik heb nog geen tijd gehad om de suggesties te proberen. De remslang linksvoor is vervangen samen met de klauw. Deze klauw met slang kwam van een auto met maar 30 km op de teller en het probleem bleef. De rempomp is al vervangen waarbij alle leiding zijn ontlucht ook via aansturing van de abspomp. De stekker van de abspomp eraf, bleef de storing ook aanwezig.

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Bertus, wij willen je graag meehelpen om dit vervelende probleem op te lossen. Het antwoord, dat die gemonteerde slang en remklauw van een vrij jonge auto komt, doet er niet toe.
Wat doet die klauw wanneer je de nippel open draait.?

Bertus72 (0), 8 jaar geleden

Hallo iedereen,

Bedankt voor het meedenken! Het probleem kwam uiteindelijk uit de rembekrachtiger, hoe of wat is niet duidelijk geworden. Met andere woorden het was niet uit te vinden wat het probleem met de rembekrachtiger was. De bekrachtiger die erin zat had nummer 1K1 614 105CC en was dus defect. Dit nummer was ook niet meer te verkrijgen. Via een vwwinkel een zgan kunnen regelen. Ik was afhankelijk van anderen dus vandaar dat de oplossing en reparatie langer op zich heeft laten wachten. Groet Bertus

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Thanks voor je feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.