close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: rem loopt aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 81kw syncro

hallo allemaal,

Ik heb laatst mijn remschijven en blokken achter vernieuwd en de klauwen gereviseerd, de zuigers waren allebei nog mooi glimmend maar 1 hoesje was kapot.
Deze heb ik vervangen en de zuiger er weer ingedraait zonder enige kracht.
Daarna op de remtestbank 0% verschil zowel op de hand als voetrem achter.
Een paar dagen later merk ik dat de auto niet meer uitrolt en vanzelf remt.
Dit kwam omdat de remklauw linksvoor vastzat en de remschijf paars/blauw met rood/oranje kleur had gekregen.
Nu heb ik voor tijdelijk de zuiger linksvoor opgepoetst en loopt al een paar weken mooi vrij en zelfs de kleur is al bijgetrokken.
Maar nu heb ik 40% remverschil achter en loopt linksachter aan, dit is te zien aan de paars/blauwe kleur van de nieuwe remschijf linksachter.
Op advies van een ander topic heb ik vandaag de hoofdremcyllinder gedemonteerd om te kijken of er water in de rembekrachtiger zit, dit was dus niet zo.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn???
als ik de auto opkrik lopen alle wielen vrij, de auto rolt ook goed uit.'
als ik 25km gereden heb dan is linksachter 140 graden celcius en de andere 3 remmen ongeveer 50 graden celcius.
Ook heb ik gister het gehele remsysteem ververst met gebruik van een bosch kts200 en een ontluchtingsapparaat, en linksachter word nog steeds heet.

Ik hoor het graag, ben eigenlijk wel klaar met deze auto, maar er zit al voor 3500 euro aan nieuwe onderdelen op in nog geen jaar tijd.
gr gerald

Geplaatst door

gerald gt (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Gerald,

Komt de handrem 100% goed terug?
Wanneer je een eind hebt gereden en hij dus warm is, draai dan de ontluchting LA eens los en kijk of het wiel na losdraaien soepeler draaid?
Zo kun je uitsluiten of het aan de remklauw licht of dat er een restdruk in het systeem blijft.

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Hallo Jan-Aize

De handrem komt 100% terug.
Het vreemde is dat het wiel gewoon soepel draait als ik hem opkrik, maar heb zojuist nog een stuk gereden en de velg is heet la. De andere velgen lauw.
Dat van die nippel ga ik als ik morgenvroeg op mijn werk kom gelijk proberen.
Stel dat er vloeistof uit komt met enige druk, wat zou dan het probleem kunnen zijn? Hoofdremcyllinder, abs, rembekrachtiger?

Groeten Gerald

gerald gt 0

12 jaar

Als LA telkens weer heter is dan de andere 3 wielen dan zit je probleem LA, na een tijd rijden wordt het heet en als er een probleem is met de zuiger of de 2 geleide pennen of het handremgedeelte of iets dergelijks dan gaat deze aanlopen omdat het spulletje uitzet, zet je hem vervolgens op een brug dan loopt je wiel weer vrij omdat het weer is afgekoeld. Ik denk probleem met je rem LA. Die nippeltest zou kunnen werken maar als je zuiger (of een ander mechanisch iets) door de warmte niet soepel beweegt dan heeft die nippeltest ook geen zin want dan is de vloeistofdruk er wel vanaf maar beweegt het nog steeds niet soepel.

ricky 10
badge

12 jaar

je moet eerst uitsluiten in welk gedeelte het probleem zit. en dat doe je met die nippeltest.
draai je hem open en het wiel gaat dan soepel draaien dan zit het in het hydraulische gedeelte.
draait het wiel dan nog stroef dan zit het in het mechanische gedeelte. dit moet je eerst weten voor je verder gaat.

karel123 0
badge

12 jaar

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Morgenvroeg als ik op mijn werk ben ga ik gelijk la opkrikken en de nippel losdraaien.
Maar ik bedacht me net nog wat anders, bij het rempedaal zit een stelmechanisme. Zou ik deze terug kunnen stellen? Misschien staat deze te strak afgesteld ofzo??
Ik heb er zelf nooit aangezeten ofzo.

groeten gerald

gerald gt 0

12 jaar

Je bedoeld de stift die in de rembekrachtiger gaat, deze heeft normaal een standaard afstelling zodat er iets speling op de stift zit , zou er nu dus ook op moeten zitten als er niet aan gedraaid is.

kaleido 1 6870
badge vip badge

12 jaar

Vanmorgen gelijk LA opgekrikt, deze liep niet aan maar was wel weer 140 graden. De andere 3 remmen ongeveer 50 graden.
Ik heb de remblokken van links naar rechts verwisseld en hiermee is wel het remverschil verdwenen.
Ook zijn de linker remblokken dunner dan de rechter remblokken nadat ik ze ongeveer 2 weken geleden heb vervangen.
Aan de stift van de rembekrachtiger heb ik niet gedraait, deze heeft volgens mij de noodzakelijke speling van 1mm oongeveer.
Ik kijk het voorlopig wel even aan, ik snap er niks meer van.
Remschijf LA paarsblauw en 140 graden, auto opgekrikt en het wiel draait gewoon goed.
Bedankt voor het meedenken allemaal, als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

groeten gerald

gerald gt 0

12 jaar

En hoe ging de nippel test?

Zijn de blokken RV ook dunner dan linksvoor?

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

12 jaar

Ik had es het problem met een rubber remleiding die door hogere levensduur binnenin toezat .. remmen kon je wel maar de rem kwam heel erg traag los .
Trouwens een schijf en remblokken die zo warm kwamen dat ze rood stonden zou ik alvast vernieuwen en de remklauw nog es zeer goed nakijken op soepele beweging .



Zeker de felxibele rubber remleidingen es nazien dus en vervangen kost nu ook de wereld niet .

jeromtje 0

12 jaar

En hoe is de toestand van de geleidepennen waar de remklauwen op kunnen bewegen..?

Santa 0

12 jaar

Bedankt voor het meedenken.

De nippeltest haalde niks uit omdat het wiel niet aanliep toen ik het wiel gelijk opgekrikt heb toen ik op mijn werk kwam, wel was deze weer 140 graden.
(omdat deze auto AWD heeft is het ook moeilijk te beoordelen ivm weerstand van het achterdifferentieel)
De remblokken LV en RV slijten gelijk.

De remslangen zijn 1 jaar geleden LA en RA vernieuwd.

De geleidepennen zijn gangbaar als een nieuwe.

Ik moet wel zeggen dat bij het vervangen van de oude remschijven en remblokken achter de linker remschijf dunner was dan de rechter remschijf,
dus waarschijnlijk heb ik dit probleem al langer. Maar met nieuwe remschijven valt het meer op ivm de paarsblauwe kleur.
Bij het starten van de auto s'morgens met mijn voet op het rempedaal hoor en voel ik soms een tik als het pedaal dan wegzakt????
Ik ga een deze dagen proberen om de remklauw van links naar rechts te wisselen zonder montage van de handremkabel en ontluchten met de nippels naar boven.
Dan kan ik de remklauw uitsluiten als het probleem naar RA verplaatst.
Misschien dat die tik er iets mee te maken heeft???

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.

groeten gerald

gerald gt 0

12 jaar

Dat is ook zoiets, die weerstand die de 4w-drive geeft is vaak ongeveer hetzelfde als aanlopende remmen, is dan idd moeilijk te controleren tenzij je ervaring hebt met voelen hahaha. Je voelt dan dat hij wel stroef loopt maar je voelt dan ook tegelijk dat het de massa van de cardanas is die je voelt/meedraait, als je rem aanloopt dan voel je geen massa meedraaien zeg maar maar meer een continue aanloop effect. Soms kan je dat voelen in het gebied van de speling van de cardanas, dus het heen en weer bewegen van het wiel maar zonder dat de cardan meedraait, is hele kleine slag maar kan wel voelbaar zijn. Kan misschien ook zijn dat je wiellager versleten is oid en dat die die temperatuur geeft en dat je wiel helemaal niet aanloopt maar is lastig te zeggen vanaf hier. Of je schijf is iets krom waardoor hij telkens even aanloopt met ook een temp stijging als gevolg maar ik denk toch probleem in de remklauw.

ricky 10
badge

12 jaar

Ik laat het weten als het is opgelost, kan wel even duren.

groeten gerald

gerald gt 0

12 jaar

hallo

het probleem is opgelost.
het was toch de remklauw LA.

bedankt allemaal voor de reacties

mvg gerald

gerald gt 0

12 jaar

Nou mooi dat het is opgelost!

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.