Volkswagen Golf: rembloken klaperen golf IV

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

ik heb ongeveer 10.000 km geleden rembloken en remschrijven vervangen maar die rembloken klaperen nou heb ik vledeweek zaterdag weer nieuwe rem bloken gehaald oude waaren niet versleten hoor maar om dat ze lawaai maken nou maken de nieuwe weer lawaai als je over slechteweg gaat

het zijn niet de Stabilisatorrubbers die zijn ook vervangen

wie weet raad woord er heelemaal gek van

knaak

Geplaatst door knaak (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

nijkamp (0) PRO, 16 jaar geleden

misschien moet je originele remblokken monteren?

Santa (0), 16 jaar geleden

REMblokken die lawaai maken omdat je over een slechte weg rijdt...?

Heb IK nog nooit meegemaakt, maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit....

Draagarmrubbers gecheckt? Het zouden zelfs nog de toplagers van de veerpoten kunnen zijn.

Is het geen speling in de stuurinrichting wat je hoort?

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

weleens meegemaakt dat de remklauwen 'los' zaten in de bussen door slijtage , klapperde ook lekker op een slechte weg..

Santa (0), 16 jaar geleden

Dan moet dat dan ook wel errug versleten zijn geweest, Arie........

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

jaaaaa
stuurkogeltje
wiellagertje
los zittend wiel
en dan de remmen de schuld geven

Santa (0), 16 jaar geleden

Nou zijn wij natuurlijk altijd "errug kort door de bocht", Jerry...................

knaak (0), 16 jaar geleden

het zijn niet de Draagarmrubbers zitten ook nieuwe onder de toplagers van de veerpoten zijn laast ook vervangen

het is puur rembloken als ik motor laat lopen in versneling op de krik met wiel er af en druk met schroever draaier tegen bloken aan is het geluid weg

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

boutje wat de remschijf vast houd afgebroken en de schijf niet met t gaatje er overheen
zit t schijf je scheef
endat geeft ook een rammel effect(kanteld steeds over he boutje dan

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Zitten de veertjes nog op achterkant van de remblokken?

knaak (0), 16 jaar geleden

de veertjes ziten achter op de blokken

en het schroefje van schrijf is niet af gebroken

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=nijkamp]misschien moet je originele remblokken monteren?[/quote]

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

wat is origineel? vw maakt zelf de remblokken ook niet...

nijkamp (0) PRO, 16 jaar geleden

origineel (oe kwaliteit --- pagit - brembo - texstar)

heb met vw eens mintex gehad en is niet goed bevallen

er is veel goedkope imitatie in omloop gamaakt in de "apenlanden"

Santa (0), 16 jaar geleden

Een kennis met een Doblo had ineens ook last van klapperende remmen.
Bleek dat er geen originele remblokken geplaatst waren.
Nadat er originele blokken gemonteerd waren, was het euvel weer verholpen.

Ik weet ook wel dat VW niet zijn eigen blokken maakt maar het is net wat Nijkamp zegt: niet alle imitatie onderdelen hebben de juiste maatvoering......

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Santa]Een kennis met een Doblo had ineens ook last van klapperende remmen.
Bleek dat er geen originele remblokken geplaatst waren.
Nadat er originele blokken gemonteerd waren, was het euvel weer verholpen.

Ik weet ook wel dat VW niet zijn eigen blokken maakt maar het is net wat Nijkamp zegt: niet alle imitatie onderdelen hebben de juiste maatvoering......[/quote]
en de juiste remvertraging

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

vandaag een golf4 gehad met originele remblokken die klapperen ook wel
heb er pagid opgezet (de originale kwamen ook van pagid)

met dikke rempasta eraan geen geklapper meer


kontroleer ook effe of de geleidingsbussen toevallig niet dol zijn gedraaid

Santa (0), 16 jaar geleden

Okee, het kan dus wel.....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.