De remzuiger van de rechtsvoorrem komt niet terug waardoor de rem te warm wordt. Als je de remslang bij de remklauw of remslang aan de remleiding los haalt kun je de zuiger wel terug drukken. Heeft iemand wel eens meegemaakt dat dit probleem bijvoorbeeld in de ABS unit zit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja bij golf 4 met V6 motor, maar toen liepen alle vier de remmen vast. Alles los gemaakt, proefrit gedaan en wagen reed zich zelf muurvast. ABS blok vervangen en probleem opgelost.
wanneer is er voor het laatst remvloeistof vervangen?
ik deze storing een keer met een honda concerto gehad en dat kwam door te oude remvloeistof omdat vw/audi voorschrijft dat de remvloeistof elke twee jaar moet worden vervangen kan je het proberen misschien zit er troep voor.
succes max.
hoi,
kan me zoiets herrinneren, volgens mij bij een peugeot. Was toen de remslang zelf die de boosdoener was.
heb even gezocht naar een topic, maar kon zo 123 niet vinden.
groeten michiel
kan aan de remslang liggen zelf een paar keer gehad kijk ook even naar vrijslag rempedaal.
heb je ook een storing in de abs zoja dan kan het zijn dat er een andere abs pomp op moet. dit man de dealer je wel vertellen op een bepaald aantal golf4's zaten verkeerde abs pompen. volgen mij was dit het model2000 (niet alle golf's uit 2000)
wietse jij bedoeld 45b1 regelapp abs vervangen maar dat was voor modeljaar na 2002 meen ik en niet modeljaar 2000.
als ik goed lees naar de klacht van henk maakt het niet uit (Als je de remslang bij de remklauw of remslang aan de remleiding los haalt kun je de zuiger wel terug drukken)
het lijkt mij dan niet in de remslang te kunnen zitten.
henk hoe ziet de remvloeistof er uit kwa kleur?
en kun je achterhalen (bvb in het serviceboekje)wanneer remvloeistof service voor het laatst is uitgevoerd?
succes max.
Tot mijn verbazing bleek het toch in de vrijeslag van het rempedaal te liggen. Op he moment dat ik 1 moer van de hoofdremcilinder 1 slag los draaide sprong mijn rem los. De andere bevestigingsmoer zat dan dus gewoon nog vast! en je zag de hoofdremlinders niet los komen. Hieruit blijkt dat het echt tiende milimeter werk was. Dit verklaart ook dat de storing zich af en toe voordeed. Vrijeslag afgesteld en probleem opgelost. Allen (vooral bandeman) hartelijk bedankt voor jullie reacties.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar