close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 102pk

bij buitentemp boven 20 graden gaat de auto op een gegeven moment na ongeveer 20km zwaar lopen en stopt dan. het rempedaal word keihard. na een uur wachten kun je weer verder. en is het rempedaal gewoon. op remmen testbank geen afwijkingen. remmen slepen ook niet.vacuum voldoende,gemeten . wie o wie

Geplaatst door

126 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

henk bedoel je dat de auto dan op alle wielen op de rem komt testaan?
als dat zo is kijk dan is of het compensatie gaatje wel vrij komt.
het is maar een idee hoor.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

hij doet het zonder dat je geremd hebt gewoon op de auto baan . het is client al 3 keer overkomen .

126 0
badge

17 jaar

Niet toevallig gewoon de vacuumpomp stuk?

ricky 10
badge

17 jaar

werkt de remschakelaar niet tegen .
Ik had dit ook met monteren nieuwe schakelaar .
Beleven de remmen ook hangen (niet meteen)

steef11065 0

17 jaar

vacuumpomp heeft geen invloed daar op. er is geen nieuwe schakelaar gemonteerd. onder de 20 graden geen last

126 0
badge

17 jaar

[quote=126]vacuumpomp heeft geen invloed daar op.[/quote]
pedaal wordt wel hard als deze stuk is.

ricky 10
badge

17 jaar

klopt maar hij gaat dan niet vanzelf remmen.

126 0
badge

17 jaar

Hello,Henk
Remvloeistof vervangen!

GARAGE IC 0
badge

17 jaar

hallo henk

bij wat extremere temperaturen komt dit wel eens wat vaker voor.
het beste kun je ,je vrije slag op de hoofdremcilinder wat losser zetten.
en mocht het je dan nog niet baten dan heb je een verstopping ergens zitten kijk eens of er geen leidingen en of slangen verbogen zijn.

vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

[quote=126]klopt maar hij gaat dan niet vanzelf remmen.[/quote]
Ja das waar,had ff niet goed opgelet/gelezen!
Misschien dan toch een stroef lopende zuiger/remklauw of wat al gezegd is de hoofdremcylinder,compensatiegaatje.
Kan me voorstellen als gaatje dicht zit,en na een tijd de vloeistof heet wordt en gaat uitzetten,dat de vloeistof dan niet terug kan stromen door het gaatje,de enige kant op is de remcylinder.

ricky 10
badge

17 jaar

rem systeem gespoeld. er zit niets vast rempedaal speling voldoende

126 0
badge

17 jaar

lopen al je wielen op dat moment zwaar?

volgens mij wel lees mijn tekst

126 0
badge

17 jaar

jan vroeg het ook al en uit jou verhaal kan ik niet opmaken dat het op alle wielen is

dat is door de anwb geconstateerd als veronderstelling

126 0
badge

17 jaar

op de remtest bank goed warm remmen en dan kijken
kan je direct opkrikken en controleren
tegen afslaan rembank en dan goed heet remmen
en zoals eerder gemeld kijk dan meteen of de remstang genoieg vrije slag heeft
controleer ook of de remslangen niet verstopt zitten door opzwellen van de binnen voering

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

is al gedaan en dan merk je niets

126 0
badge

17 jaar

hoi

weet je wat je ook nog kunt proberen
je kunt eens je achter remmen aan de wielen afsluiten dmv een dichte nippel.
en kijk dan eens wat ie doet merk je geen verschil dan probeer je dit voor bij de remmen en heb je dan nog geen verschil . dan kun je het beste je hoofdremcilinder ver weg gooien. ik houd t nog steeds op een verstopping.

met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

ik zou stomweg de hr c vervangen en de pedaal stang goed afstellen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Alle wielen los in de lucht hangen, voelen of ze los staan, motor starten en na 10 min voelen of de wielen zwaarder gaan lopen zoja rembekrachtiger vervangen door een verstopping in de bekrachtiger "zuigt"de vacuumpomp de remmen vast. Wij hebben dit probleem al een keer of 4 gehad.

The Voice 0
badge

17 jaar

lijkt opgelost!! nogmaals na het proberen van een hrcil en weer niet goed toch nog een keer alles gereinigd en weer doorgespoeld, en remblokken iets afgeslepen. bedankt voor alle aanwijzingen

126 0
badge

17 jaar

beste henk als de ploblemen weer terug komen .
vervang de booster maar .
komt wel vaker voor als je pech hebt kun je hem straks van de weg halen .
hebben wij met een passat gehad remmen zo vast als een huis .
booster vol roest en water onder de booster zit afwater kanaal dat zat dicht .
booster stond in het water toch op een of andere manier naar binnen gezogen.
stad en land afgezocht om een gebruikte nieuwe vond klant te duur .
we kwamen er toen achter dat dit een gewilt produkt is bij vw.
dus toch nieuwe bestelt er op gezet en klaar.
komt bij alle vws voor.
susses

kees cor 0
badge

17 jaar

[quote=kees cor]booster stond in het water toch op een of andere manier naar binnen gezogen[/quote]
een kwestie van achterstallig onderhoud.... het is te voorkomen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

weet ik klant rijd van apk naar apk komt alleen als er iets stuk is.
je vast wel bekent .
vr gr kees cor

kees cor 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.