auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : remmen achter ongelijk

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 diesel

Hallo
ik heb hier een golf 3,hij is afgekeurd op de technische kontrole (a.p.k.) voor de achterremmen.
er is een verschil tussen links en rechts van 50 procent.
ik heb de remschoenen en de remcilinders vervangen,maar zonder resultaat.
zou het aan de remdrukregelaar kunnen liggen die links achter zit??
Groetjes.

Geplaatst door

theo11340 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meet de diameter van de trommels eens
en controleer ook de diameter van de zuiger van de cilinders

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

probeer eens de leidingen te wisselen van rechts naar links aan de remdrukregelaar heb ik overlaatst ook gehad bij een VW polo weet je het zo heb je ook alles goed ontlucht beginnend bij Linksachter en de remtrommels goed ontvet remschoenen afgeschuind ? wiellagers goed afgesteld niet dat die ene kant beetje stom loopt. als ik het zo goed uitleg greetz

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

wissel de trommels van links naar rechts

als je die wil wisslen die leidingen zul je een klein sleuteltje 11 beetje kleiner moete maken want anders ga je er nog neit goed aan komen trommels kun je ook eens wisselen ja je weet maar nooit greetz

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

Remkrachtverdeler defect.

ricky 10
badge

16 jaar

Grote kans dat remdrukverdeler vastzit , 2 type verdelers 1 plunjer en 2 plunjer .De 2 plunjer type zit 1 plunjer vast of werkt traag en ander werkt volledig

gardejonge 0
badge

16 jaar

als je gaat ontluchten komt de vloeistof er aan beide kanten goed uit

leuk
plunjer vast
trommels wisselen
komt de vraag
haalt de mindere kant zn remvertraging wel of niet
zo ja dan zou de kant die hogere vertraging haalt vastzitten want die remt door
en trommels wisselen
wat is de zin
de cilinders en voering zijn vervangen
dan moet dit toch eerst inslijten
draai de trommels dan gewoon uit op de zelfde diameer
of beter zet er voor die paar€10tjes een paar nieuwe op
maar met een 2 plunjer verdeler heb je ook 2 leidingen naar de verdelertoe van af de HRcilinder
dus ook deze kan de boosdoener zijn
ga maar weer €uitgeven om te proberen??
is het een idee om gewoon aan de leiding achter eens de rem druk te meten?

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

als met trommels wisselen ook de remkrachten wisselen weet je het gelijk en je hoeft niets te investeren behalve tijd, en een remkrachtverdeler demonteren met de bekende vastgeroeste inbussen is ook een ramp.eerst alles uitsluiten dan vervangen.

en als de remkrachten niet wisselen
sluit dingen uit en GOK niet op een trommel
meten is weten ook met remdrukken

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

doe maar wat ik zeg wissel gewoon de leidingen aan de remkrachtverdeler en controleer eerst of die niet vast zit dat werkt supe rgemakkelijk !!!

ERwin_jah 0
badge

16 jaar

hallo
Ik heb vandaag de leidingen gewisselt,en inderdaad het lag aan de remkrachtverdeler,ik heb er een nieuwe opgezet en nu remt hij weer mooi gelijk links en rechts.
Bedankt voor het meedenken en de goede raad.
Groetjes Theo.

theo11340 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.