close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Remmen lopen vast

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Klant kwam binnen met een lekke hoofdremcilinder, lekte in de vacumpot (rembekrachter), dus geen remolie verlies te constateren. Hoofdremcilinder vernieuwd en vacumpot leeg gemaakt. Zat vol met remolie (ongeveer 3 liter) Na een week ongeveer stond de autostil en was niet meer vooruit te krijgen de remmen stonden vast. Vacumslang los gemaakt van de vacumpot en remmen waren vrij,rijden zonder probleem. Slang van vacumpot naar motor vernieuwd, want volgens de dealer zat er een klep in de slang en deze bleef weleens hangen. Leek mij een logische verklaring. de vacumpot zelf ook vernieuwd in de tussen liggende tijd, dus er bleef niets meer over. Remklauwen zitten niet vast. Remt als een echte auto, als je hem in zijn automaat zet gaat de VW langzaam vooruit. Het probleem doet zich voor na ongeveer een 15 minuten rijden en veel remmen. Als je de remmen dan vast lopen en je trekt de slang van de vacumpot los is het probleem opgelost. tot de volgende 30 keer remmen. Ik weet het even niet meer, kan de klant adviseren om een nieuwe auto te kopen, maar samen moeten wij er uit kunnen komen. Wij heeft dit eerder meegemaakt.

Geplaatst door

victor007 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit lijkt op eenzelfd geval met water in de boester. Daarbij gaat het systeem na verloop van tijd zelf remmen en vooral in file verkeer. Volgens mij zit er aan de andere kant van het membraam ook nu remolie omdat deze zo vol was . Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

De booster (vacumpot) is vernieuwd evenals de hoofdremcilinder, en de slang naar de motor vanaf de vacumpot, er zit hier bij dit type een klep in de plastic vacumslangslang. Dus water? Ik loop al een jaartje of 35 mee in de branche, heb dit nognooit meegemaakt.

victor007 0
badge

13 jaar

Toch zal er in één van de drie componenten toch nog een probleem zitten.
Water in de booster nooit meegemaakt? Toch gebeurd het. Haal de slang eens van de booster af en kijk/peil eens met een draadje of er vloeistof in zit.
Gebruikte booster geplaatst?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Marcel7031,
Nieuwe booster opgezet kosten rond de 200,euro. Denk zelf aan de hoofdremcilinder, (deze is vernieuwd 700 km terug), of de remslangen voor. Bij de eerste reparatie toen de hoofdremcilinder lekte in de vacumpot had de klant geen probleem. Na het vernieuwen van de hoofdremcilinder kwam deze vreemde klacht naar voren. Als je de wagen een nacht laat staan kan je smorgens gewoon weer rijden. Niks aan de hand. Na verloop van tijd ( 30 KM) begint het weer. Vacumslang los maken een hoop gesis uit de vacumpot en weer fantastisch rijden maar. Kan geen water in lopen. Wie het weet mag het zeggen.

victor007 0
badge

13 jaar

De booster haalt zijn lucht via het interieur binnen. Dat filter werkt nog goed?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Heb je het stangetje niet te strak staan,dus teweinig speling op het pendaal,als de boel warm word zet het uit en net iets te weinig speling en hij gaat remmen.

Groet,

Hans l

Hans4045 0
badge

13 jaar

Uiteindelijk is de golf naar de dealer vw dealer gegaan en geen reaktie van de klant meer ontvangen. Probleem is ook door de dealer niet opgelost. Klant rijd in een andere auto.

victor007 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.