Volkswagen Variant SDI AGP: REMMEN LOPEN VAST

Bouwjaar: 2000

Hallo colega,s wij hebben een VW Golf Variant SDI waar de achterremmen blijven hangen < en ook niet een beetje >

Na ongeveer 10 km slaat achter alles muurvast

Remtangen en blokken gecontroleerd >> alles is gangbaar

Heeft dit iets met de hoofremcilinder of het ABS te maken ???

Wij hebben het helaas zelf nog niet kunnen constateren of er dan ook druk in het systeem zit



Alvast bedankt voor jullie meedenken !

Hoogterp

Geplaatst door Hoogterp (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

carmania2000 (0) PRO, 20 jaar geleden

wij hebben soortgelijk probleem voorgehad met een V6. Maar daar sloegen al de remmen vast. Dit lag aan de abs blok, maar deze wagen had ook esp.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

ikheb dit probleem met een golf 3 gehad hoofdremcilinder vervangen en probleem opgelost als de remmen vast zitten even de ontluchtingsnippels losdraaien als ze dan vrij zijn is het de hoofdremcilinder

desire (0) PRO, 20 jaar geleden

verleden week hetzelfde gehad met golf tdi

remflexibels vervangen en ok (gingen als membraam werken)

HM (0) PRO, 20 jaar geleden

WAT ZIJN REMFLEXIBELS ??

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

ja ik wil ook weten wat Remflexibels zijn

desire (0) PRO, 20 jaar geleden

sorry maar in belgie gebruiken wij veel franse benamingen

dus gewoon rubber remslangen

Hoogterp (0) PRO, 20 jaar geleden

De betreffende klant belde onlangs op dat de auto ergens was gestrand weer met de achterremmen vast

Dat wij de auto ophalen ongeveer een half uur later en alles was weer los !!! Ra Ra hoe kan dit ?

Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

Heb je de remslangen vervangen? Wij hebben dit eens gehad met een Peugeot, maar toen bleven ze ook vast tot we de ontluchtingsnippels losdraaiden.Het bleek toen dat ze gewoon verstopt waren, waardoor de remvloeistof wel naar de remklauwen werden geperst, maar niet meer terug kon stromen.Ik denk dat hier dan ook je probleem zit, maar dat kan dan of in de hoofdremcilinder zitten, of in de remslangen , maar ook in de remkrachtverdeler.Dit laatste zoe de verklaring kunnen zijn dat beide achterwielen gaan vastzitten.Beide remslangen tegelijk dichtslibben lijkt mij niet logisch en de hoofdremcilinder eigenlijk ook niet, want dan moeten alle remmen gaan vastzitten.Dus ik zou de remkrachtverdeler eens onder de loep nemen.

Hoogterp (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo,de remkrachtverdeler zit er niet op dan zou het al iets met het ABS te maken hebben

Maar de remslangen zou inderdaad ook kunnen

Hoogterp (0) PRO, 20 jaar geleden

Hallo Colegga,s bedankt voor jullie hulp het probleem schijnt opgelost

Alleen de exakte oorzaak jammergenoeg niet want we hebben 2 dingen gedaan

Wij hebben nl 2 weken voordat het probleen zich voordeet de remschakelaar vernieuwd en mischien is toen het bescherm-plaatje bij pedalen wel niet helemaal goed gemonteerd waardoor het rempedaal ietjes bleef hangen ??

En als 2e hebben we de rechts/achterste remslang vernieuwd

Het probleem is dus over maar welke van de 2 nu de boosdoener was ???

vanbeekauto (0) PRO, 20 jaar geleden

Heb soortelijk probleem gehad(toevallig ook met Golf SDI 2000) na het vervangen van remlichtschakelaar. Na het monteren van de schakelaar moet je blijkbaar het rempedaal omhoog trekken anders kan het dus gebeuren dat de schakelaar het pedaal ietsjes indgedrukt blijft houden, waardoor je remmen ietsje aanlopen en dus uiteindelijk veel te warm worden, en dus vast gaan zitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.