close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: remprobleem na vervangen remblokken golf3

Bouwjaar: 1992

Hallo,
wie kan mij helpen, voor de keuring heb ik bij mijn golf 3 1.9 diesel (47 kw) bj '92 de voorste remblokken vervangen. in principe is het een eenvoudige klus even de remzuiger terug drukken de remklauw demonteren remblokken erin remklauw er weer op en dan het rempedaal in trappen tot de zuigers weer aanzitten.
nu is het volgende probleem opgetreden na het vervangen.
het rempedaal zakte tot aan de bodem weg, dat duidt meestal op een lekke hoofdremcilinder (misschien te snel ingetrapt??). nu zal ik je vertellen wat ik allemaal aan vervangen heb.
- 2 x nieuwe hoofdremcilinder
- remklauwen voor gereviseerd( rubbers)+ eerst 2 paar bij de sloop gehaald
- nieuwe remslangen
- nieuwe wielremcilinders achter (trommels)

het systeem is een aantal keer zorgvuldig ontlucht, en het rempedaal zakt nog steeds weg?????.
wie o wie weet wat het probleem kan zijn??
ik heb zelf nog zitten denken aan de remkrachtverdeler op de achteras of misschien de rembekrachtiger maar ik weet het niet meer.

alvast bedankt
Peter

Geplaatst door

peter8763 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Domme vraag maar zijn de schijven niet schuin afgesleten want dan moeten de blokken eerst slijten op die oude schijven

Benny1078 0
badge

19 jaar

Bedankt benny,
dat zou best eens kunnen ze leken aardig recht maar ik kan ze morgen wel even na laten meten en eventueel af laten draaien als ze nog voldoende dik zijn uiteraard.

peter

peter8763 0

19 jaar

de grote pot, die onder de motor kap zit, waarhet pedaal op zit.

is die wel goed?

als die lekt, verliest hij ook druk.

arie549 0
badge

19 jaar

Ehhh leg dat eens uit Arie, het kan inderdaad zijn dat een hoofdrem cilinder remolie lekt in de rembekrachtiger maar als daardoor de bekrachtiger kapot gaat zou het rempedaal juist veel hoger moeten blijven. In die "grote pot" zit eigenlijk niets dan alleen een vacuum.

Dieseltje2232 0
badge

19 jaar

klopt als de motor niet loopt moet je harde druk bovenin hebben dus als je alles al hebt vernieuwd en geen vloeistofverlies hebt dan plaats maar nieuwe schijven en ben je van het probleem af.

Benny1078 0
badge

19 jaar

kijk ook eens na of de remblokken goed gemonteerd zijn,heb ik nl ook eens gezien bij een fiat.zaten de blokken niet goed gemonteerd dus had je ook geen remdruk ,omdat het remblok gewoon met de zuiger meeboog en weer terug veerde.
succes Gerrit

Gerrit3623 0

19 jaar

euh sorry dieseltje had verhaal niet goed gelezen,
idd dan moet het pedaal hard zijn als de bekrachtigerniet werkt.

arie549 0
badge

19 jaar

bedankt voor jullie reacties, ik heb het probleem nog steeds niet gevonden.
ik zal alles nog een keer na gaan kijken of de blokken wel goed aanliggen enzo en toch misschien nieuwe schijven erop zetten. ik houd jullie op de hoogte.

peter8763 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.