In mijn vorige vraag had ik veel last van een rokende motor gepaard gaande met veel stank.
Ik heb de katalysator laten verwijderen en een catvervanger laten plaatsen.
De Turbo pakt na overschakelen veel sneller op.
Echter de rook is gebleven maar zonder stank. De witte rook komt uit de uitlaat. Voornamelijk bij lang stationair lopen begint de motor erg te roken.
Jammer ik dacht door de kat te verwijderen dat het probleem opgelost zou zijn.
Geen olieverbruik,
koelvloeistof staat goed
Wat zou het probleem dan nog kunnen zijn???
vr.groet J. Koopman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staat je pomp wel goed afgesteld.
en heb je de storingen al laten uitlezen.
groetjes jan.
Ik heb bij de garage dit euvel al diverse malen aangekaart, echter heb ze nog nooit over de pompafstelling horen
praten. Ik neem aan dat deze dan ook goed staat.
Ik heb hem wel laten uitlezen maar dit gaf geen storingen aan.
gr. jeen
18 jaar
Vandaag naar een pomprevisie bedrijf geweest. Daar alles laten uitlezen. geen foutmeldingen. Daar het brandstoffilter vervangen daar er veel lucht in de leiding zat.
Volgens hun kan dit de oorzaak zijn dat er een klep blijft hangen. Nl. tussen gas en stationair moet er wel degenlijk een verschil van ongeveer o,4 zijn. Bij mij was er totaal geen verschil. Na een rit wederom gestopt en lang stationair laten draaiten. In eerste instantie was het goed. Echter thuisgekomen wederom dezelfde problemen.
Toen ben ik naar de VW dealer geweest die het geheel wederom heeft uitgelezen. Weer geen foutmeldingen.Volgens deze vw dealer kan de lucht het probleem niet zijn. We hebben brandstof laten opzuigen vanuit een jerrycan maar wederom een enorm gerook.De dealer heeft toen een prof. geraadpleegd over brandstofpompen die vertelde dat het euvel niet in de brandstofpomp kan zitten.
Als advies kreeg ik eens andere brandstof te tanken, bv BP ultimate alsmede een reinigingsmiddel toe te voegen.
De dealer gaf aan zo'n geval nog nooit mee gemaakt te hebben.
Nou ik moet dit dan eerst meer weer ééns proberen.
Voor verdere suggesties sta ik altijd open.
gr. J. koopman
18 jaar
ze hebben wat over het hoofd gezien, HET BEKENDE EGR-KLEP PROBLEEM... is deze toevallig al afgedopt? zo niet... zoek daar het probleem.
paul,
Ja de EGR-KLEP is reeds afgedopt.
18 jaar
Hij heeft witte rook it de uitlaat, met de egr open zou dat meer een zwarte moeten zijn in mijn opinie.
Witte rook, lijkt op water in het verbrandings traject.
Geen luchtlekkage bij het inlaattraject, valse lucht?
Dit dachten wij ook daarom een ander brandstoffilter gemonteerd, waarna de luctbellen verdwenen waren.
Echter zonder resultaat. Daarna hebben wij rechtstreeks vanuit een jerrycan brandstof laten opzuigen om deze mogelijke oorzaken van een defecte slang ergens in het systeem , te omzeilen. Wederom geen resultaat
18 jaar
Ik lanceer maar een idee, lijkt wel wat op te arm mengsel, wel genoeg diesel inspuiting, niet teveel diesel terugvoer via de retourleidingen?
Bij de vw dealer hebben ze de retourleiding dichtgeknepen. Echter zonder relsultaat.Wel hadden ze het over een te schraal mengsel. Daarom zal ik de volgende keer op hun aanraden BP ultimate tanken , en een reinigingsmiddel toevoegen.
Dit eerst maar ééns proberen.
18 jaar
Vandaag heb ik een allround monteur gebeld over dit probleem. Deze vroeg mij of de turbo vervangen was. Ja de turbo is vorig jaar vervangen. Hij opperde een mogelijkheid van olie in het uitlaatsysteem. Deze olie is zomaar niet verdwenen uit het uitlaatsysteem. Dit kan de veroorzaker zijn van de wit rokende motor.
Graag jullie reacties
18 jaar
Als de turbo vorig jaar is vervangen en redelijk met de auto is gereden is de olie echt wel weg nu, zeker met katalysator vervanger.
Je hebt geen olieverbruik, dus nieuwe olie in de motor/uitlaat lijkt ook stug
Carter ventilatie of olie uit een wat lekkende turbo zou normaal verbranden bij hele kleine hoeveelheden.
Cor
Gister heb ik de achterste demper laten vervangen. Deze zat nl. vol met olie wat volgens deze monteur het roken bij bedrijfstemperatuur veroorzaakte. En ja het is werkelijk een stuk beter geworden.
Het probleem is nog niet helemaal verholpen wat volgens mij komt doordat er ook nog op andere plaatsen olie in het uitlaatsysteem zit. Bij stevig doortrappen begint hij eerst behoorlijk wit te roken wat later verdwenen is.
Ook heb ik gisteren BP ultimate getankt alsmede een reinigingsmiddel toegevoegd.
Afwachten maar weer.
gr. Jeen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar