Hallo, mijn golf 1.6 eco-turbo-diesel is inmiddels de 325.000 km gepasseert. Dat is natuurlijk niks voor een vw-diesel. nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met roetstopdraaien om weer een beetje gang in een auto te krijgen? kan ik hierop ook gewoon een grotere turbo en intercooler klussen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog nooit van roetstopdraaien gehoort.
Je hebt motorcode 1V, (niet stuk te krijgen doordat ie constructief gelijk is aan een 51 KW, en maar 44 geeft) Om hier meer vermogen uit te krijgen heb je nodig: Turbo van een 1.6 TD 51 KW, of 59 KW, intercooler, en brandstofpomp van zo'n auto.
De branstofpomp van een "echte" 1.6 TD heeft n.l. een extra klep die door de turbodruk geregeld wordt.
Ik schat overigens in dat je aleen de laatste twee gebruikt in goede staat kun scoren. Je kunt je natuurlijk afvragen of jouw motor dit allemaal nog waard is met toch 325000 km. Ook aan een vw motor komt een keer een eind.
Nog iets, als de auto ook tijdens de roetmeting een hoge waarde geeft en de eerste inspuitstukken er nog inzitten zou ik deze eens vervangen. Hier willen diesels nog wel eens lekker van opknappen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar