close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf VI: Ruitensproeier schakelaar

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine

Beste,
Weet oemand welke bedrading vanaf de stuurkolomschakelaar voor de bedienong van de ruitensproeier zijn?
Ik wil namelijk controleren of de bedrading faalt of de schakelaar (welke ik er niet uitkrijg...of moet het stuur er af)

Geplaatst door

oldylover (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Doet je ruitensproeiermotortje het niet , Zekeringen heel , motortje heel ?
Meten op de stekker van het motortje is het simpelst .

Motortje krijgt spanning zekeringen zijn heel voor zover te zien is bedrading ok....staat continu plus op het motortje maar massa krijgt hij niet.
Vandaar de vraag of iemand weet waar het schakelaartje in de hendel te meten valt.

oldylover 0

6 jaar

Dat is minder eenvoudig dan het lijkt,het schakelaartje geeft een weestands waarde aan het stuurkolomregelapparaat,dat dan weer signaal geeft naar het boordnetregelapparaat.
Gaan de wissers wel bewegen bij bediening van de sproeier? voor en achter?
Gebeurd er niets dan zal de schakelaar gedemonteerd moeten worden,mogelijk draadbreuk bij het scharnierpunt(komt wel voor) of anders een actuatortest met b.v vagcom uitvoeren van het boordnet,dan worden ook de sproeiers geactiveerd.

jaker 0
badge

6 jaar

Ok het is dus geen standaard maak schakelaartje? Wel apart dat ze hiervoor gekozen hebben het is tenslotte sproeier aan of uit veel meer keuzes ertussen zijn er niet....
Op het moment dat het werkt werkt alles...dus sproeier en wissers.
Daarintegen als het niet werkt werkt er niets...na herstarten vd auto werkt het meestal weer wel

oldylover 0

6 jaar

Het heeft te maken met verminderen van de hoeveelheid benodigde bedrading.
Door verschillende weerstands waarden over een en hetzelfde contact kan de stuurkolomelectronica voor of achter laten sproeien,bv er zijn dan maar twee draden nodig ipv drie
Toegegeven het is maar 1 draadje maar dat is het idee er achter.
wel apart dat na opnieuw starten alles weer werkt.zou hem eens uit laten lezen,misschien levert dat iets op.

jaker 0
badge

6 jaar

Comfortmodule was defect deze vervangen

oldylover 0

5 jaar

Nou mooi dat het is opgelost,bedankt voor de feedback.

jaker 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.