Ik heb van de week, toen er zo veel sneeuw gevallen was, mijn Touran op contact gezet, en toen ging de ruitenwisser lopen.
Halverwege de uitslag, stopte hij ermee, en nu doet hij niets meer.
Ik heb alles los gehaald, bekeken en kom tot de conclusie dat het volgens mij alleen nog maar de motor kan zijn. (ps, het zijn er twee). Kun je aan de stekker meten of er wel de juiste spanning op komt te staan. en welk contact kan ik daarvoor dan gebruiken. Op 1 contact staat constant 12V, of de wisser nu aan staat of niet. maar er moet toch ook een contact zijn die aangestuurd wordt met de interval. Welk contact is dat dan.
Kan ik de motor ook rechtstreeks op de accu aansluiten, om te kijken of hij het nog doet. Welke pin op de stekker kan ik daar dan voor gebruiken?
Zit er ook nog een relais tussen, en zou die ook kapot kunnen zijn? Ik had mijn twijfels bij relais 460, (KL75) maar als ik die eruit haal, en weer in de contacten steek, hoor ik wel een tik in het relais. Ik weet ook niet of dit een multifunctioneel relais is, of alleen voor de ruitenwisser.
Ik heb ook met VagCom de auto uitgelezen, maar daar kwam allen de volgende storing tevoorschijn:
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 L HW: 1K0 937 049 L*
Component: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
Revision: 00029000 Serial number: 00000000259569
Coding: 018D0F020004100032120C000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 387B2CD33093
Component: Fehler Lin-Slave 01
1 Fault Found:
02071 - Local Databus
004 - No Signal/Communication
Ik weet niet of dit er wat mee te maken kan hebben.
Weet iemand hier nog een oplossing?
GTZ Wijnand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zal wel gekeken hebben , maar de zekering/en zijn wel heel ?
Accuklem al los gehad , om systeem te resetten.
Ja, we beginnen met het makkelijkste he. ;)
Had al van iemand gehoord dat er een kabelbreukje kan zitten. Een paars draadje van de Lin Bus. Nu dat draadje eens opzoeken, en kijken of die en waar die gebroken is.
11 jaar
@wijba:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoord direct boven staat en NIET via de button citeren.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.
prima, geen probleem.
11 jaar
Nou paars/witte draad doorgemeten, geen problemen mee. Deze draad loopt van de ruitewisserregeleenheid (J400) naar de boordcomputer (J519).
Zit er in de rwmotor ook een zekering ofzo?
Anders kan het volgens mij alleen nog maar een van deze regeleenheden liggen.
11 jaar
Misschien moet de/een regel eenheid gereset worden , overbelasting door de hoeveelheid sneeuw ?
Kan ik dat zelf, of moet ik daarvoor naar de dealer? (ik heb wel VagCom)
11 jaar
Nou breekt mijn klomp. Breng ik de auto naar een VW monteur, en na 2 uur zoeken komt hij tot de conclusie dat er toch een zekering uit lag. In de kast naast de accubak was er een kapot. Terwijl we alle zekering nog doorgemeten hebben??? ;(
Gelukje bij dit ongelukje was dat de auto teven op 2 cilinders reed, daarom dacht ik dat het misschien aan de BC lag, maar nu bleken 2 bobines naar de knoppen. Gelukkig stond mijn Touran nog op de lijst voor een terugroepactie, en worden alle bobines vervangen op kosten van VW :)
Alles opgelost!
11 jaar
zekering (stiekem toch)
11 jaar
Mooi zo...bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar