Volkswagen Golf II: Ruitenwisser motor draait heel langzaam in snelle stand.

Goedenavond allemaal.
Ik heb hier een ruitenwissermotor uit een VW Golf II.
Deze doet het goed in stand 1 (langzaam) en komt van daar uit ook weer terug in de parkeerstand.
Als ik hem dan doorzet naar de snelle stand, gaat de motor erg langzaam draaien, alsof ie tegen gehouden wordt.
Is dit al eens bij iemand voorgekomen?

Voor de goede orde en om vragen te voorkomen: Deze RW motor komt in een Chevy Pick up van 1959, Ik heb een schema hoe het nu aangesloten zit.
Er is een schakelaar die twee standen schakelt en een parkeerstand (Langzaam, Snel, Uit)
Het schema staat hieronder.
Dit is getest op de werkbank, dus nog niet ingebouwd.
Ik heb hetzelfde geprobeerd met een RW motor uit een T2b van 1977, maar die doet precies hetzelfde. De RW motoren komen van de sloop, wel toevallig als ze allebei dezelfde storing hebben...

[url=http://postimg.org/image/mqiu5ko4r/][img]http://s33.postimg.org/mqiu5ko4r/IMG_341...[/img][/url]

Vast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Kees

Keessie1959

Geplaatst door Keessie1959 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1635) PRO, 7 jaar geleden

Meet de spanning eens die uit de bedrading komt van de auto , vermoed dat daar het probleem zit.

Keessie1959 (0), 7 jaar geleden

Bedrading is nieuw.,

Dit probleem doet zich al voor op de werkbank, zonder tussenkomst van de auto.
Je hebt alleen een + en een - nodig om dit te testen.
De accu heeft 13,6 Volt, zou genoeg moeten zijn.

kaleido 1 (1635) PRO, 7 jaar geleden

2 plussen en 1min

Keessie1959 (0), 7 jaar geleden

Kaleido1??
De schakelaar heeft een plus nodig om inwendig door te kunnen schakelen en de RWmotor heeft spanning nodig.

De schakelaar schakelt zo door:
Uit: B>P
Langzaam: B>L
Snel: B>H

Als het schema niet klopt moet je toch even een duidelijker antwoord geven.

kaleido 1 (1635) PRO, 7 jaar geleden

Op 53 een constante 12v , op 31 een vaste massa en op 53b de 12v voor de hoge snelheid .
De lage snelheid werkt met een lager voltage.

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

Correctie;

De lage snelheid werkt niet met een lagere spanning, maar via een aangepaste wikkeling in de motor.
hier een schema: http://homepage.ntlworld.com/martinwhist...

Keessie1959 (0), 7 jaar geleden

Zoals Kaleido1 het beschrijft, is het ook aangesloten. Behalve dan dat de lage snelheid een andere wikkeling gebruikt, maar de lage snelheid is het probleem ook niet. Ook het schema van Hans4040 komt overeen. Begin te denken dat de twee RW motoren toch dezelfde storing hebben.... We zoeken verder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.