bij het inbouwen van mijn cruisecontrol heb ik mijn ruitenwissermechanisme stuk gemaakt, het contactpunt van de passagierskant werkte niet meer (wisser ging niet meer naar boven en je kon hem heel soepel op het raam bewegen). Ik heb deze vervangen door een nieuwe, maar nu komen mijn ruitenwissers niet meer zover als voorheen. Ik heb het motortje op de verste stand gemonteerd. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Kan er misschien iemand een foto posten van een golf 4 waar het ruitenwissermechanisme in ruststand staat zodat ik eens kan vergelijken of het daar niet aan ligt.
Alvast bedankt iedereen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ha stijn, Heb je een compleet nieuw mechanisme gemonteerd of alleen een losse stang ?
Heb je hoe dan ook de lengte van de verbindingsstangen gecotroleerd ??
suc6 thijs
ik heb het motortje nog moeten monteren en de 2 armen die de contactpunten in beweging brengen heb ik van het oude mechanisme op het nieuwe moeten monteren.
17 jaar
niemand een oplossing?
17 jaar
De wissermotor draait gewoon rond, dus is het waarschijnlijk toch een kwestie van niet exact monteren. Gaat de wisser ook een stukje te laag, over het plastic onderaan de ruit heen? Als de boel precies anders om gemonteerd is, wil de wisser naar beneden i.p.v. omhoog.
17 jaar
nee ze gaan niet eerst omlaag. de 2 stangen die de contactpunten waar de wissers opzitten bedienen staan zo ver mogelijk naar links. Misschien dat dit niet goed is? ik heb de bevesteging dan met een platte 13 moeten aandraaien omdat er ik met een gewone steeksleutel niet bij kon. Misschien dat dit niet goed gedaan is?
17 jaar
Beste stijn, zie je reactie 18/10 18:38 wat bedoel je nu. heb je de lengte gecontroleerd !! zo niet eerst doen.
Overgens is de opm van a3/a6 ook goed, alleen het antw geeft aan dat de stand wissermotor t.o.v. armen goed is ""niet duidelijk"". het moet wel zo zijn dat als je de wisser aan zet voor de eerste keer, de wisserarm direct omhoog moet gaan.
ziehier een foto van hoe de boel is aangesloten op de motor in ruststand.
Misschien dat dit verkeerd is?
17 jaar
ziehier een foto van hoe de boel is aangesloten op de motor in ruststand.
Misschien dat dit verkeerd is?
17 jaar
Voor een kleine 70 euro heb je een compleet nieuw mechanisme?
17 jaar
ik heb mijn garage een nieuw mechanisme besteld. Ik heb hiervoor 84 euro betaald. Ben ik dan int zak gezet? ik moest enkel de stangen en de motor overplaatsen. Ik weet het allemaal niet meer hoor, Misschien best terug gaan dan naar de garage? Met werk uren bij heb ik toch 100 euro betaald en ze zijn dan nog niet eens deftig afgesteld, ik heb er al voor gebelt en ze zeiden dat het aan mijn ruitenwissersmotortje ligt dan, maar op wat slaat dat? Dat ding werkt perfect.
17 jaar
als u ruitenwissers nie zo ver komen als eerst hebben ze deze verkeerd gemonteerd,ale verkeerd niet tegoei afgesteld,gewoon de ruitenwisser moer los draaien,en de ruitenwissers iets naar boven leggen,wel zorgen dat de ruitenwisser motor in ruststand staat. deze problemen komen ook meestal voor als een klant een nieuw voorruit laten plaatsen,heeft niets met de ruitenwissers motor of al de rest te maken.
Mvg,
fabrice
17 jaar
hoi fabrice, de ruitenwissers zijn al iets naar boven gezet dan normaal, en toch komen ze niet meer zover als ervoor. Okay het is een klein detail maar ik wil gewoon dat ze het terug doen zoals de wagen uit de fabriek komt. vroeger stonden ze op een mooie horizontale lijn, nu staan ze iets naar boven.
Ik ga ook niet een VW-dealer, en de garagehouder wist precies niet echt hoe de afstelling moet, Misschien die een schema of foto heeft hoe het wel moet?
17 jaar
Heb voor een A3 een compleet mechaniek bestelt. Slechts de elektromotor met overbrenging over gezet en werken maar......
Zoveel verschillen een Golf4 en een A3 niet.
Heb je wel het juiste mechaniek gekregen...?
17 jaar
het armpje van het mechanisme moet op een bepaalde manier op de motor gemonteerd worden dit veranderd ook de lengte van de slag
soms staan er merktekens op het huisje van de motor anders is het uitproberen
ook even goed kijken of de wissers als ze beneden zijn niet een stukje verder gaan als het normale laagste punt en dan weer omhoog komen
groeten marc
Sorry, niet eerder kunnen kijken, dus misschien is het al opgelost.
De aansluiting op de wissermotor ziet er net zo uit als op de golf 4, waar ik bij gekeken heb. De stangen naar de wisserarm-assen lopen dan evenwijdig aan het vaste deel. Let er dus op, dat die drijfstang het vast deel niet kruist. Is dat het geval, dan zit daar de fout en krijg je een kleinere uitslag.
groet
adrie
[quote=stijnvw]ziehier een foto van hoe de boel is aangesloten op de motor in ruststand.
Misschien dat dit verkeerd is?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar