close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: ombouwen op gas

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400cc 16klepper

Is het nou wel of niet verstandig om op gas te gaan rijden? Ik rij 25000 km/j.De motor is binnenkort toe aan een koprevisie.

Geplaatst door

renehekkink (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon doen vw loopt er prima op

126 0
badge

17 jaar

ffe doorsparen voor een 1.9 TDI.......

audia4 0
badge

17 jaar

een 99 er ombouwen naar lpg is niet meer lonend.

primera p11 0

17 jaar

[quote=audia4]ffe doorsparen voor een 1.9 TDI.......[/quote]
Helemaal mee eens

ricky 10
badge

17 jaar

[quote=audia4]ffe doorsparen voor een dikke 2.5 TDI.......[/quote]
helemaal mee eens

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Voor een diesel moet je wel iets meer rijden dan 25.000km.
Dan is lpg een goed alternatief.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Voor een diesel moet je wel iets meer rijden dan 25.000km.
Dan is lpg een goed alternatief.[/quote]
Ga eerst maar een tijdje met je zakjapanner zitten; neem dan ook extra onderhoud mee; en zoiets dat de wagen als ie een jaar of 8 oud is geen drol meer waard is terwijl een dieseltje met 3 ton op de klok nog steeds verkoopbaar blijft..... TDI zo gek nog niet??

audia4 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder][quote=audia4]ffe doorsparen voor een dikke 2.5 TDI.......[/quote]
helemaal mee eens
Gr. paul[/quote]
Ik ga voor de 3.0 TDI; die V10 zitten wel erg veel bewegende onderdelen in :-(

audia4 0
badge

17 jaar

Welk extra onderhoud dan?.
Brandstofpompen en verstuivers en gedoe met turbo en Egr kost helemaal niks zeker.
Kwa onderhoud ligt dat tegenwoordig niet meer zo ver uit elkaar.
De tijd dat je met een diesel probleemloos 3 ton erop zet ligt ook al een poosje achter ons.
Getuige de problemen op deze site.
Er worden tegenwoordig zoveel pk uit een diesel geperst dat ook daar de duurzaamheid minder word.
Als je dan 25.000km per jaar rijd is gas gewoon een mooi alternatief.

primera p11 0

17 jaar

hoi

Ik reed voorheen een gas auto (polo 1.6 op G3) .Had er best vaak problemen mee.
Allemaal kleine dingetjes en dan vooral met de APK. ( te hoge co waarde)
Kouwe start met vochtig weer altijd gezeur(eerst even bokken en daarna goed), verder een erg fijne auto.
Heb nu sinds 1,5 jaar een vw golf 4 1.9 tdi pompverstuiver 102 PK uit eind 2002. (had ik dat maar eerder gedaan)

De auto heeft nooit motorische problemen gehad (inmiddels 215000) en rijd erg fijn.
Vooral het feit dat ik dik 900 km kan rijden voordat me lampje gaat branden om te tanken.(op gas om de 2 dagen tanken)
Het vermogen is gewoon erg fijn en onderhoud 1 keer per jaar is ruim voldoende (35000 per jaar)

Al met al raad ik je ook een diesel aan !

Succes groeten Stefano

steef11065 0

17 jaar

Bedankt voor de diverse meningen.Om nu direct over te stappen op diesel is niet mijn bedoeling ,ik heb de auto immers nog maar net 1.5jaar en heeft nog geen ton gelopen.Ik laat met de koprevisie gaszittingen plaatsen ,zo kan ik later alsnog ombouwen.

renehekkink 0

17 jaar

Heel verstandig.
Je wilt niet de waarde van de auto behouden, maar voordeliger rijden.
het omslagpunt benzine/G3 ligt bij 14.000 Km/jr.
Om nou de auto weg te doen en een diesel te kopen, met een hogere houdersschap belasting , vind ik persoonlijk onzin.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

ik liet er meteen lpg inbouwen des te eerder heb je profijt van de investering en het kan zat uit

126 0
badge

17 jaar

Dat bedoel ik...............

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

Als je achteraf een installatie in laat bouwen word het sowieso G3.
Ik weet niet wat daar kostbaarder aan is.
Een installatie heb je vanaf 1500 euro.
De auto die je nu hebt heeft relatief weinig km gemaakt.
Ga je een vergelijkbare met lpg kopen zit je maar zo op 2 ton aan km.
Je weet wat je nu hebten je kunt besluiten om je huidige auto om te laten bouwen.
Persooblijk vind ik de auto wat te oud voor deze ingreep.

primera p11 0

17 jaar

een gewone vacuum gestuurde installatie kan zonder problemen maar dan bent u voor de installatie inkl inbouwen minder geld kwijt. maar de mrbel is veel hoger dus een g3 is altijd beter in dit geval

126 0
badge

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

gebruikte vw delen ook geschikt te koop bij schaapenbron in joure. eventuele klepstoters kosten in joure rond de 20euro per stuk. en ongeveer 2 uurtjes en klaar . en voor kleprubbers komt er een uurtje bij en de kop hoeft er dan niet af

126 0
badge

17 jaar

De gasinstallatie word gewoon geleverd volgens G3.
Dat is een kwestie van kenteken insturen inclusief gegevens gasinstallatie en de rest is een wassen neus.

primera p11 0

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

[quote=Remyhaan]Dat kan inderdaad waar zijn. Maar een G3 gasinstallatie moet voldoen aan de milieunormen die de overheid daaraan stelt. Bij de APK keuring gaat er een slang in je uitlaat en meet een computer je uitlaatgassen, CO-gehalte mag niet hoger zijn dan 0,3%, de lambdawaarde moet 0,99 halen enz.[/quote]
Jan

ik weet niet waar je op aan wilt.. ? een G3 installatie voldoet heel simpel aan de milieunorm die door de overheid is vastgesteld. ook de norm is geen 0,3% maar 0,5%.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

[quote=Remyhaan]Als je dan zover bent ruilen de meeste mensen hun auto in voor een jongere. Op dat punt kleppen gaan vernieuwen is dom, want met dezelfde hoeveelheid arbeid en kosten heb je een jongere ruilmotor die weer jaren meekan.[/quote]
En het overige van de auto is niet van belang...? Een golf 3 met 3 ton op de klok leg ik geen andere motor meer in, en ik denk de meesten niet. Ook hebben we rekening te houden met het kunnen van een particulier. De meesten van hen hebben geen mogelijkheid en geen middelen om een klus te klaren, laatstaan een motor te wisselen. Schimmen dat het zo goedkoop is gaat hier voor de meesten hier dan ook niet op.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

De reden voor de koprevisie is dat er nu een tik in de motor zit .Oorzaak;na ongeveer 75000km begaf mijn spanrol (distributie)het.Ook verbruikt hij olie, 1l/1000km.Was 0.
De motor ziet er netjes en olievrij uit.Uit en inbouwen wil ik zelf gaan doen reviseren besteed ik uit.

renehekkink 0

17 jaar

ik denk alleen aan een beschadigde klep met gelijder dus eerst kopje bekijken voor je onnodige kosten maakt

126 0
badge

17 jaar

Ik kan eerlijk gezegd Remyhaan niet helemaal volgen.
Je complete motor vervangen terwijl alleen de kop gereviseerd zou moeten worden.
Dat zou niet in mij op komen, eerlijk gezegd.
Het is me als particulier een partij werk dat wil je niet weten en dat op de oprit.
Daarbij 300.000km met een kop op gas is een heel eind, de meeste houden het eerder voor gezien.
Of je moet geen hekel aan sleutelen hebben.

primera p11 0

17 jaar

vw-golf.startpagina.nl / prikbord

Snelle oplossingen en geen off-topic.

Remyhaan 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.