Volkswagen Lupo 1999: Schakelt ineens (eenmalig) niet meer
- 2 weken geleden gevraagd
- 4 reacties
Bij deze Lupo heb ik een paar weken geleden de (zelfstellende) koppelingskabel vervangen vanwege zwaar koppelen.
Dit ging daarna een stuk lichter.
Van de week echter had mijn dochter ineens een probleem dat de auto na een rit niet meer in de achteruit en de 1 wilde en ging de koppeling heel zwaar (zwaar punt waar die overheen moest)
Toen ik bij de auto kwam was het probleem weg en koppelde en schakelde hij weer goed.
Er is wel een (lichte) kraak hoorbaar bij het koppelen (ook aanwezig voor vervangen kabel)
Ook al is het eenmalig voorgekomen, ik wil voorkomen dat ze straks weer stil staat, want dit komt ergens vandaan natuurlijk.
Heeft iemand enige suggesties ?
Bedankt vast.
Aanvulling: Hoor net dat het pedaal heel diep ingetrapt moet worden om te ontkoppelen
Geplaatst door Rico , lid sinds 17 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
4 Reacties
kaleido 1 PRO, 2 weken geleden
Kabel doorgeschoten in zelfstellend mechanisme doordat de hevel of drukgroep te zwaar gaat, zit er geen speling op je koppelingshevel op de bak ?
kaleido 1 PRO, 2 weken geleden
Is goed mogelijk als je hevel goed ziet bewegen.
kaleido 1 PRO, 1 week geleden
Als de koppeling te zwaar gaat kan deze door het zelfstellende mechanisme getrokken worden .
Rico, 1 week geleden
Zit toch te denken dan eerst even een andere (vaste) kabel er op te zetten.
Ik ben ook bang dat ik een te goedkope zelfstellende kabel heb besteld.
Koppeling gaat wel wat zwaar, maar niet dusdanig zwaar dat er niet goed mee te rijden valt.
Met de vorige kabel ging hij wel zwaar, maar dat was na het vervangen van de kabel weg, alleen kwam dit probleem er bij.
Kraakje wat ik hoorde kwam door de metalen clip onder het koelvoelistof reservoir waar de koppelingskabel mee vast zit en doorheen schuurde.