Ik heb een lupo van 2004 met een 1,4 mpi motor en die is eerst van mijn moeder (nu 80) geweest en had er 90dkm mee gereden en nu heb ik er 25k bij gereden, dus heeft hij totaal maar 115dkm gelopen en is nooit stuk geweest,
behalve de dynamo. Ik heb altijd de beurtjes gedaan
en ook het koelsysteem ziet er als nieuw uit want zelfs
in de koelvloeistof is geen vuiltje te bekennen.
Maar nu danst de temperatuurmeter op en neer en gaat het waarschuwingslampje aan en uit, en heb ik nog maar een jaartje geleden de distributieriem vervangen en meteen de spanrol en waterpomp, dus daar kan het niet
aan liggen, dus heb ik gisteren de thermostaat er uit gehaald en in kokend water gelegd en ging hij wel open
maar niet dicht. Als hij niet open zou gaan, dan zou dat het probleem geweest kunnen zijn, dus heb ik maar even
een nieuwe er in gezet en meteen toch maar even de waterpomp weer uitgebouwd onder het mom van met
imitatie spul weet je het maar nooit, maar die was dus nog perfect in orde. Nou was ook de elektrische ventilator van de koelfan vd radiator gaar, want die krijste en gierde
als hij soms aansprong want de motor word maar zelden erg warm, dus die hoorde ik maar zelden aanspringen maar toch ook maar even vervangen. Maar dit alles mocht niet baten want de temperatuurmeter en waarschuwingslampje blijven maar gek doen. En terwijl de meter 120-130 graden aangaf heb ik de deksel van het expansievat er voorzichtig afgedraaid en dat maakte het geluid van een blik fris opentrekken en verder geen spuitende geiser met 130 graden hete koelvloeistof
all over the place, dus heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De temperatuursensor is natuurlijk ook een optie of de bedrading stekker er van , meter zelf is ook mogelijk .
Ik ben vergeten te vertellen dat ook de temperatuursensor is vervangen.
2 jaar
Is dit een enkel of dubbel draads stekker ?
Dat weet ik zo even niet, maar het was een groene connector op de sensor, en heb ik zojuist even snel een YT filmpje gekeken en zag ik een 4 pins connector.
2 jaar
Oké dan denk ik dat het een dubbele sensor is , 1 deel voor de meter en 1 deel voor de ecu .
Wat doet de meter precies ? Langzaam heen en weer van 0 naar ? Of binnen waardes . Of slaat hij heen en weer ?
De meter doet maar wat, dus knalt zomaar naar de 100-130 graden en zakt dan binnen 2 seconden naar 70 en dan weer naar de 100+ en dan gaat het waarschuwingslampje aan en dan weer uit, enz.
Ik begin dan ook te vermoeden dat het dus de temperatuursensor is, ondanks dat deze nog maar pas geleden vervangen is geworden. Imitatie rommel, dus ga ik wel even een originele bij vw zelf kopen.
2 jaar
Het is opgelost. Het was dus toch de temperatuursensor. Wel vreemd, want die was nog maar
een paar maanden oud. Nou ja, beter een sensor van 8 euro dan echte motor problemen.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar