Volkswagen Kever: schema onsteking module golf2

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600AS

Goedendag,
Ik ben bezig met het fabriceren van een elektronische ontsteking voor mijn Kever, deze ontsteking heeft als basis de ontsteking van een Golf 2
1600/1800
De ontsteking zit in elkaar en is weer gemonteerd op de Kever, het schema voor de bedrading heb ik ook klaar, maar nu de vraag: de module die ik uit die zelfde Golf heb gehaald zitten 7 aansluitingen 3 voor de halgever 1 voor de massa 1 voor de geschakelde + en 1 voor de min van de bobine.

Ik kan alleen nergens terug vinden waar aansluiting nr 7 lichtgroen voor is, even voor de duidelijkheid nr 1 tot en met 6 zijn bekend...........maar nr 7 niet.

Is er iemand die mij hier aan kan helpen,
Bij voorbaat dank!

spirado

Geplaatst door spirado , lid sinds 12 jaar geleden

9 Reacties

stefan84, 10 jaar geleden

Hans,

Kijk eens op : www.volkswagen.msk.ru en blader een stukje omlaag, klik links op Engines en zoek eens op motorcode, er staat genoeg bij van deze wagens, en veelal in het Engels.

Gr Stefan

spirado, 10 jaar geleden

Stefan bedankt gevonden, nr 7 is voor de tach, of te wel een toerenteller

stefan84, 10 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

audia4 PRO, 10 jaar geleden

houd je er rekening mee dat cilinder nummer 3 van een kever afwijkende ontsteking timing heeft; en dat dat een reden heeft........

spirado, 10 jaar geleden

@audia4 bedankt voor je reactie, dit is mij bekend, de ontsteking ontsteekt 3 graden later dit ivm een te hoge temp in cilinder 3.
De tijd dat ik met deze auto door Europa reed is voorbij.
Het is nu een hobby project, dus er worden geen uiterste meer gevraagd van deze oude dame.

audia4 PRO, 10 jaar geleden

kun je in die elektronische ook zo maken hoor..... kwestie van kleine aanpassing :-)

spirado, 10 jaar geleden

Ik ben buitengewoon geintreseerd, als je het vertellen wil graag :-)

audia4 PRO, 10 jaar geleden

het scheelt op de rotor die tussen de fotocel in het onstekingshuis doorloopt 1,5 graad, op cilinder nummer 3.
(de ontsteking draait immers het halve krukastoerental)

De opening van cilinder nummer 1, 2, en 4 met een sleutelvijl simpelweg 1,5 graad uitvijlen naar de vroegere kant..... (zodat deze dus eerder ontsteken) Even een kwestie van netjes uitzetten met een gradenboogje.

daarna de ontsteking goed zetten op cilinder 1. Zie het restultaat, nummer 3 loopt dan keurig 3 graden achter zoals Dr. porsche het ooit bedoeld heeft :-)


succes

spirado, 10 jaar geleden

Simpel, dus een goed idee!!
Ga ik zeker proberen, bedankt voor je feedback :-)

Ik zie alleen dat jij het over ver-vroegen hebt en ik spreek over later zetten.
Ik ga er van uit dat ik hier in fout zit (ben geen autotechnicus) mocht het een type foutje zijn dan hoor ik dat nog graag!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Kever of stel zelf een nieuwe vraag.