close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Kever: Steeds terugkerend lek krukas keerring.

Bouwjaar: 1969, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300cc

Hallo,

Ik heb een kever waar ik al in het verleden de krukas keerring vervangen heb.
Deze begint steeds na 1000 km te lekken.
De axiale speling is zoals voorgeschreven tussen 0,07-0,13mm.
Dit is gecontroleers en in orde.

Door wat kan het zijn dat dit probleem steeds terugkomt?

Groeten,
Rudi

Geplaatst door

Ruudjedk (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de krukasrand niet beschadigd of ruw? Kering er niet te ver in gezet?
Je zou eens kunnen proberen om de veer die in de kering zit, iets strakker te maken door deze bv. 5 mm. in te korten.

moderator 0
badge

13 jaar

veer inkorten niet doen!!!!!!!! resultaat is dat je krukas gaat inlopen.

begin met een A kwaliteit keerring, helaas is er via vele bekende kanalen in nederland en duitsland een keerring te koop van het merk RUK.... (geen geintje, dit is heel serieus)
deze keering maakt zijn naam waar. het is gemaakt door RUK en het is RUK. Als je het ding even serieus bekijkt weet je genoeg.

Een knappe keerring voor een vw boxer krukas kost je € 25 of meer.

Er zijn immitatie krukassen te koop met langere slag dan standaard. Sommige zijn keurig, maar het goedkope segment hierin heeft geen afwerking. oppervlakteruwheid van te tap waar de keerring loopt laat wensen over waardoor in no-time lekkage ontstaat.

Vers 3 is dat je een nieuwe keerring nooit droog mag monteren. ik smeer altijd een beetje versnellingbakolie op de lip en de as. zodat deze niet droog over de as gaat. Anders is hij bij de eerste start gelijk beschadigd en gaat lek.

Bij montage opletten of de krukas niet al ingelopen is. zo ja, dan is de remedie deze rand proberen weg te polijsten. gaat meestal niet, dan de keering dieper of minder diep in het huis monteren. 1 mm verschuiven is genoeg. De lip draait dan op een schoon stuk krukas en gaat weer netjes doen zoals het hoort.

Succes

audia4 0
badge

13 jaar

Keerringen van dit merk RUK worden ook geleverd in setjes voor de achterwiel keerring, (VW Kever) en ook hier geld dat deze na een paar 100 km weer gaan lekken.
Na dat ik deze vervangen heb voor een keerring van een A merk was het probleem verleden tijd.

spirado 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.