Hallo
Ik heb een kever en de laatste tijd heb ik stroom / accu probleem als de accu gewoon vol is dan is er met dagelijks rijden eigenlijk niets aan de hand.
Maar als hij week stil staat start hij niet meer ff met kabels er op en hij doet het dan wel weer gelijk.
Kennis zei van wellicht is je spannings regelaar kapot deze vervangen en probleem blijft.
Gisteren kever opgehaald en op de lader gezet, klopt het dat een accu lader 17 / 18 volt bij laadt ??
Als ik de spanning meet op de laadt klemmetjes is deze hoger dan 12 / 14 volt zo rind de 17 / 18 geeft ie aan.
Het zelfde geval is zo als ik gewoon de spanning van de accu meet is ook hoger dan normaal
Zal de accu gewoon stuk zijn en daarom z,n hoge spannining leveren of iets anders aan de hand.
Vriendelijke groet
Arie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De laadspanning mag nooit hoger zijn dan 14,4 volt. Is deze toch hoger zoals in dit geval, is de spanningsregelaar stuk of de dynamo zelf.
Pas hier mee op want hierdoor kan ook de accu stuk gaan om maar te zwijgen van alle andere elektrische zaken zoals lampen, radio, ruitenwisser enz. die deze hoge spanning niet kunnen verdragen.
Als de motor loopt, zonder verdere hulp middelen, dan moet de laadspanning op de accu ongeveer 14,4 volt zijn. Staat de motor uit dan moet dit rond de 12 volt zijn.
Accupolen los nemen en voltage meten, is dit hoger als 12 volt, dan is je accu defect.
Volgens mij heeft de TS het over de acculader als ik het goed lees.
Hij zegt:accu op de lader gezet en is het dan normaal dat de lader 17/18 volt bij laad.
Hij zegt ook dat de accu meer dan 12 volt levert,op de polen gemeten'.
Ik denk eerlijk gezegd dat je meter niet klopt.
Is niet gewoon je accu zwak geworden en dat je daardoor na een week geen prik meer hebt om te starten.
Als je de accu plaatst en aansluit en start en dan meet op de klemmen,dan mag je niet meer meten dan 13/14 volt.
Met een goede meter welteverstaan.
13 jaar
Als je de accu hebt opgeladen, dan kun je hem in de auto plaatsen. Meet dan de spanning over de accu polen, die moet dan iets boven de 12 volt zitten. Als motor loopt, dan meet je weer de spanning over de accu polen, die moet dan tussen de 13.8 en 14.4 volt zijn. Als je iemand anders de auto laat starten, dan kun je ook de spanning over de accu polen meten tijdens het starten, die mag dan niet onder de 10 volt gaan.
[quote=BjornSP]Als de motor loopt, zonder verdere hulp middelen, dan moet de laadspanning op de accu ongeveer 14,4 volt zijn. Staat de motor uit dan moet dit rond de 12 volt zijn.
Accupolen los nemen en voltage meten, is dit hoger als 12 volt, dan is je accu defect.[/quote]
Niet helemaal waar. Een goed geladen accu heeft 12,6 à 12,7 volt onbelast korte tijd na het laden.
dat zegt sjaak, net iets boven de 12 volt.... hier heeft Arie niks aan.
Arie laad je accu op en meet de spanning ( 12 / 12.7 volt ) zet hem in de auto en sluit aan, nu weer meten ( nog steeds 12 / 12.7 volt ? )
Nu auto starten en weer meten ( nu 13.8 / 14.4 volt ? ) zo ja accu en lading is prima.
Zou kunnen zijn een oude accu die het gewoon geen week meer vol houdt... of een lekstroompje.
Trek massakabel eens los als je de auto niet gebruikt, start ie na een week dan wel ? zo ja heb je lekstroom, zo nee, een verotte accu.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar