Hallo
Mijn transporter van 2010 een 2500 diesel heeft het volgende probleem als ik een lange rit ongeveer 70km heb afgelegd dan begint mijn wagen te schokken heel kortstondig en elke keer ik van stilstand vertrek.
Ik heb ook de indruk dat de motor een dof geluid maakt.
Nu heb ik ook gemerkt dat het oliepeil steeds stijgt?(ipv 7,5, +- 9l)
Ik heb me laten vertellen door een bevriend vw expert dat dit afkomstig kan zijn van een lek aan de rubbers van de injectors.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en eventueel een werkwijze en of aanhaalmomenten voor deze handeling uit te voeren?
Mvg Volvo1980
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is dat geen garantie geval. zoja dan niet zelf aan beginnen
Neen het is geen garantie de wagen heeft al te veel kilometers op de teller
Mvg
Is het geen koelvloeistof(waterpomp)
Start ie ook slecht als hij langer stil staat? dan zijn de afdichtingen de eerste verdachte.
Het zou ook de tandempomp kunnen zijn.
13 jaar
Hallo
Het koelvloeistof is in orde dit zakt niet of is niet verkleurt .
Ik kan ook niet testen of hij bij lang stilstaan slecht start want de wagen rijd elke dag 140 km .
Hij start alle sinds nog vlot na een nacht stil te staan.
mvg
Omdat je zegt dat de olie stijgt zou ik de tandempomp verdenken.
Aan de VW experts: Zit op dit type ook een tandempomp?
13 jaar
Zou ook nog een steeds afgebroken regeneratie proces kunnen zijn geweest voor het roetfilter.
Uitlezen svp
Ik denk dat je beter op de particuliere deel je verhaal kwijt kan.
Zit er bij de garantie dan een maximum kilometers? Zit je nu al binnen het jaar dan bv boven de ton?
Elke dag 140 kmx365 dagen is toch iets van 50.000km?
Toch zou het garantie moeten kunnen zijn denk ik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar