Hallo,
Bij het rijden tussen de 75 en 100 km/u en tussen 2000 en 2500 toeren geeft de auto soms een heftige schok alsof bobine uitvalt of de gasklep even dichtklapt.
Dit duurt een fractie van een seconde en is dan weer over.
Zowel koud als warm ..nat of droog.
Geen motorlampje.
Zowel bij rustig accelereren als gas los.
Opwekken lukt niet omdat het een automaat betreft dus kan toerental slecht inschatten.
Ik dacht aan bobine of gasklephuis ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de motor verder niet inhoud en alleen die ene schok soms heeft dat is mijn eerste ingeving een beginnend defecte krukassensor maar laat hem even uitlezen en kijken of er een storing staat opgeslagen.
Probleem is er nog steeds en word erger.
Geen foutcodes.
Meerdere keren per rit op constante snelheid die vervelende schokken.
Acceleratie is goed...
Enige wat me opvalt is dat toerental onbelast niet constant word gehouden.
Het gebeurd niet tijdens schakelen van de bak?
Zou voor de zekerheid de krukassensor laten vervangen en dan even aankijken of het weg is.
Anders een monteur ermee laten rijden en hopen dat het dan voorkomt en horen wat hij zegt.
Heb je de massakabel al gecontroleerd bij de accu op het chassis.
Massa heb ik gecontroleerd.
Monteur er mee laten rijden heeft geen meerwaarde, die kan dat net zo min inschatten als ik.
Ik heb gasklephuis gedemonteerd en grondig gereinigd en lmm idem dito.
Voor nu is het even goed, starten nu zonder zonder twijfel.
Stationair schud motor heel ligt, dus ik verdenk ook bobine, maar die laat ik nog even zitten.
Sorry ik vergeet nog wel eens of ik in het prof forum zit of in de particuliere dus idd heeft een monteur dan geen zin.
Gaskleppen van dit type motor gaven ook nog wel eens problemen maar dan was het geen heftige schok maar meer inhouden in een golf beweging zeg maar, dus vloeiend, alsof je het gas om de paar sec even mindert en dan weer vermeerderd.
Hij loopt nu nog steeds goed?
Wonderbaarlijk loopt hij nog steeds goed.
Inmiddels 1000 km verder... ik duim
Blijkbaar moet ik het probleem afsluiten anders kom ik niet meer op problemcar..
Niet opgelost maar geen keuze...dus sluiten maar.
Helemaal niet opgelost.
Vermogensdip op snelweg, motorlampje brand.
Herstarten en weg probleem.
Uitlezen en helemaal geen codes.
Afremmen voor rotonde, automaat schakelt bruut...of wil tot 3000 toeren niet opschakelen.
Toerenteller schiet omhoog, automaat hierdoor in de stress.
Wederom geen foutcodes.
Dag later alle problemen weg...
Worden helemaal naar van dit probleem inmiddels.
Als het motorstoringslampje brand terwijl de motor nog draaide dan staat er wel een storing in. Dus je hebt hem helemaal uitgelezen en nergens een relevante storing in? Waar heb je hem mee uitgelezen?
Wat ik al eerder zei: vervang voor de zekerheid de krukassensor en daarna aankijken.
Nu voor de vierde keer gasklep gereinigd.
Auto wilde slecht schakelen, ging met een dreun in de D en de motor liep te zagen.
Dit keer niet ingeleerd maar gewoon minpool er poos af en gaan rijden.
Een wat lekkende vacuumslang van de rembekrachtiger dicht gemaakt.
Stom genoeg rijdt ding nu perfect...
Wat is er toch aan de hand dat er geen foutcodes zijn, inleren niet helpt maar het probleem er soms is en soms ineens verdwijnt..
Mijn storingsmonteur komt er ook niet uit.
[quote=C.Jonker]Massa heb ik gecontroleerd.
Monteur er mee laten rijden heeft geen meerwaarde, die kan dat net zo min inschatten als ik.
Ik heb gasklephuis gedemonteerd en grondig gereinigd en lmm idem dito.
Voor nu is het even goed, starten nu zonder zonder twijfel.
Stationair schud motor heel licht, dus ik verdenk ook bobine, maar die laat ik nog even zitten.[/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar