Hallo mensen,
Ik heb sinds kort problemen met mijn automaat van de Golf V 2.0 FSI 2004'
Bij het optrekken schokt hij (soms) behoorlijk van de 1ste naar de 2e versnelling en vaak van de 5e naar de 6e versnelling met een lichte schok
Maar soms heeft de auto het alleen weer terug van de 5e naar de 4e versnelling
Nu heb ik altijd gedacht een DSG bak te hebben, maar dit blijkt dus een conventionele bak te zijn
weet iemand hier iets meer van voordat ik me een nieuwe bak laat aansmeren
alvast bedankt
gr martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
We hebben laatst de regelkast vervangen,nieuwe olie en de bekabeling in de automaatbak vervangen.
Het probleem was erna opgelost.
Alleen de prijs is wat minder!Weet het niet meer zeker maar dacht rond de 1600 euro met montage.
Merkt je verschil in schakelen tussen koude en warme motor??
[quote=volkswagen1802]We hebben laatst de regelkast vervangen,nieuwe olie en de bekabeling in de automaatbak vervangen.
Het probleem was erna opgelost.
Alleen de prijs is wat minder!Weet het niet meer zeker maar dacht rond de 1600 euro met montage.
Merkt je verschil in schakelen tussen koude en warme motor??[/quote]
beter 1600 euro ipv nieuwe bak monteren, want dan praat je over het dubbele :(
merk zeker het verschil tussen warm en koud, bij koud is het schokken nauwelijks en bij een warme motor is het erg duidelijk
13 jaar
Dat weet ik die automaatbak kost 4000 ex montage maar neemt niet weg dat 1600 euro ook veel geld is!
Dat heb ik inderdaad ook bij die auto gemerkt dat hij het koud minder erg had dan bij warme motor.
Heb je de storingen al eens uitgelezen??
Als een extra advies aan je is een sw-update voor je automaatbakregelapparaat beschikbaar,weet alleen niet meer wat er verbeterd is(ff geleden)
Het zal je probleem niet oplossen,teminste dat had ik bij die auto.
Heb toen wel het gasklephuis gereinigd en basisafstelling uitgevoerd,klant vond wel dat hij iets beter/prettiger schakelde maar de klappen waren nog wel aanwezig.
Als de bak nieuw moet dan heb ik in ieder geval een monteur die graag doet beunen...
Vandaag word een afspraak gemaakt voor het na kijken/uitlezen en olie en filters vervangen
Hopelijk komt er dan niet al te veel spannends naar boven, en nee in mijn tijd heeft de auto nog geen SW update gehad
wat ik ook heb gelezen is dat de bak opnieuw moet worden ingeleerd (als ik het goed heb)
13 jaar
Als je een nieuwe automaatbak wil monteren zou ik het niet door teun de beun laten uitvoeren ivm garantie.
Is er nog wat uitgekomen met uitlezen??
Bij een conventionele automaat hoef je alleen het kickdown-punt in te leren.
Heb je je gasklep nog laten reiningen??
het is geen teun de beun, maar een VAG monteur die graag bij verdient ;)
Hij is heelaas ziek, hopelijk gaat hij morgen aan het werk zodat hij s'avonds in de garage de wagen kan uitlezen en zelf eens een rondje kan rijden
(anders namelijk weer een week wachten, hun mogen donderdags klussen in de VW garage van hun baas)
Maar het vreemde is dat wanneer ik manueel schakel (triptronic geloof ik) of in de S (sport) stand rij er niks aan de hand is
13 jaar
Volkswagen1802 late reactie excuus daarvoor
De automaat is volledig gereviseerd, bijna alles was naar de filistijnen in de automaat :(
dit probleem kan op slot!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar