Volkswagen Golf : Schokken en motor niet op temperatuur

Sinds een maand heb ik een Golf 3 Gti 8v en de motorcode is waarschijnlijk ADY. Het bouwjaar is 1995.

Eerste probleem:

Ik heb weleens met optrekken dat de toerenteller inzakt en dat de auto dan even hevig schokt. Het lijkt erop dat de vonk even weg valt. Na zoeken kwam ik er achter dat de hall sensor verkeerd doormeet. Ik heb contact 1 en 3 van de stekker gemeten en hier staat 11.5V op. Volgens Kluwer ath en verschillende sites zou deze dan kapot zijn, omdat hij bij 9V of hoger vervangen moet worden. Dus heb ik vandaag mijn auto laten uitlezen en er kwam geen enkele foutmelding aan het licht. Is het mogelijk dat de hall sensor die dus naar mijn idee verkeerd doormeet dus wel kapot is maar niet uit te lezen is, of is dit 100% altijd uit te lezen?


2de Probleem

Ik heb het idee dat de motor er lang over doet om op de 90 graden te komen. Ik weet niet hoe lang dat gemiddeld duurt maar volgens mij is een auto best snel op temperatuur. Ik moet toch zeker rond de 20 á 25 minuten rijden voordat hij goed op temperatuur is. Dat wil zeggen 90 graden. Hij blijft bij mij heel lang op de 60 a 70 hangen.

Ik hoop dat er iemand is die een oplossing of wie weet zelfs 2 oplossingen voor mij heeft.

leongti

Geplaatst door leongti (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 17 jaar geleden

1ste probleem

denk dat je hall-gever goed is,schokken kan inderdaad ergens in de ontsteking zitten.

2de probleem

20 a 25 min rijden is normaal hoor,voordat alles lekker op temperatuur is gekomen!en je zegt zelf dat hij lang op 60 a 70 gr blijft hangen,wat is lang ?anders even nieuwe thermostaat halen!probleem opgelost!

leongti (0), 17 jaar geleden

ja de bovenste slang van de radiateur wordt direct al warm als je de motor start en even laat draaien. Dit betekent toch zowiezo dat de thermostaat dan open blijft staan.

En als je de stekker van de koelvloeistof temperatuur voeler afhaalt, klopt het dan dat je motor uitvalt na 10 minuten rijden ongeveer?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.