Volkswagen Polo: Schokken en stoten op gas (G3), op benzine geen problemen!

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6l 8v AEA

Hallo,

ik heb een Polo 6N uit '96 met 210.000km op de klok. Deze auto is uitgerust met een G3 systeem met dampinjectie. Al sinds dat ik hem heb heeft de auto nog nooit perfect op gas gelopen.

Problemen:

* Schokken bij plots gasgeven
* Schokken bij gas loslaten en weer gas geven (tikt een kastje van gas)
* Schokken bij constant toerental onder de 3000 omw/s.
* Inhouden bij vollast accelereren (doortrekken), het oranje indicatielampje op de schakelaar wordt dan tijdelijk rood.
* Redelijk slecht aanslaan, 's ochtends op 3 cilinders lopen.

Wat vervangen is:

Recent

* Bougies
* Verdelerkap
* Rotor
* Bougiekabels

Verleden jaar

* Gasverdeelhuis
* Schakelkastje (het kastje wat steeds klikt)

De regelmotor in het gasklephuis is gewoon gangbaar en werkt blijkbaar ook goed (niet echt getest).


Wie o wie weet wat voor probleem deze auto heeft?

Moroder

Geplaatst door Moroder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat voor bougies zitten er in?? Een graad kouder gaan zitten dan standaard voor de benzineversie is voorgeschreven, niet kouder.

veel gasboeren draaien er zo koud mogelijk in, de bougie's branden dan niet schoon en gaan rot doen. Dat kan deels het effect geven dat jij beschrijft. (alleen die vollast met het rode lampje is vreemd)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Zit een storing in, uit laten lezen.

Moroder (0), 16 jaar geleden

[quote=audia4]Wat voor bougies zitten er in?? Een graad kouder gaan zitten dan standaard voor de benzineversie is voorgeschreven, niet kouder.

veel gasboeren draaien er zo koud mogelijk in, de bougie's branden dan niet schoon en gaan rot doen. Dat kan deels het effect geven dat jij beschrijft. (alleen die vollast met het rode lampje is vreemd)[/quote]
Eigenlijk zitten er dezelfde bougies in als standaard. Maar hij liep daar eigenlijk altijd vrij goed op. Alleen het schokken bij plots gasgeven was dan aanwezig

Moroder (0), 16 jaar geleden

Niemand die weet wat dit is??

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Zit een storing in, uit laten lezen bij de gasboer.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

ik van alles, maar nergens lees ik iets over het opnieuw kalibreren/inleren van de gasklep. een gasklep moet natuurlijk wel weten wat z'n positie is wil deze überhaupt goed kunnen functioneren.

Gr. paul,

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Als tie op 3 cilinders loopt smorgens, kan het ook een ingezakte klep zijn.

Moroder (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Als tie op 3 cilinders loopt smorgens, kan het ook een ingezakte klep zijn.[/quote]
Hmm dacht me pa ook, maar als je hem op benzine zou starten of gaat rijden doet hij dit niet.
Is dit systeem zelf uit te lezen??

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Als het lampje rood word zit er echt een storing in het gasgedeelte.
Loopt tie op benzine goed, zonder haperen of schokken?.

Moroder (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Als het lampje rood word zit er echt een storing in het gasgedeelte.
Loopt tie op benzine goed, zonder haperen of schokken?.[/quote]
Auto loopt perfect op benzine en gaat als de brandweer. Heel vaak bij et doortrekken houd ie gewoon op, en trekt ie langzamer door terwijl het lampje rood wordt. Gaat daarna even weer uit. Is gewoon niet lekker mee in te halen enzo

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Dus zit het in de gasinstallatie.
Er zit dus een storing in het gasgedeelte.
Dat moet je toch eens uit laten lezen bij een gasboer.
dan kun je er misschien wat mee.

Moroder (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Dus zit het in de gasinstallatie.
Er zit dus een storing in het gasgedeelte.
Dat moet je toch eens uit laten lezen bij een gasboer.
dan kun je er misschien wat mee.[/quote]
Jah zoiets had ik al door. Maar heeft de Necam installatie geen zelfdiagnose? Hoorde iets over een grijze draad achteraan de schakelaar. Maar die daar zit is aangesloten. En is grijs/zwart

MartijnD (0), 16 jaar geleden

Ik zelf rijdt in een polo 1995/AEA op G3 (NECAM), en heb al veel ellende gehad met de vacuumslang die van de rembekrachtigingslang afgetakt wordt naar de LPG MAP sensor (een groen/zwart kastje) welke gemonteerd zit op je schutbord.

De map sensor bepaalt namelijk de hoeveelheid gas die ingespoten wordt in je spruitstuk.

Check dus of er nergens vacuumlekkage is.

De gaskleppositie is alleen belangrijk als de motor op benzine draait.

arnaud640 (0), 16 jaar geleden

hallo

je moet de gasverdeel huis reinigen
ik heb precies het zelfde probleem gehad bij mijn auto
het is makelijk zelf te doen
als je wil weten hoe, mail me maar dan leg ik het uit

gr arnaud

rfbroek (0), 16 jaar geleden

Arnaud het is handiger als je het hier uitlegt, dan hebben anderen er ook wat aan!

Groetjes Ronald.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.