close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Schokken en stoten op gas (G3), op benzine geen problemen!

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6l 8v AEA

Hallo,

ik heb een Polo 6N uit '96 met 210.000km op de klok. Deze auto is uitgerust met een G3 systeem met dampinjectie. Al sinds dat ik hem heb heeft de auto nog nooit perfect op gas gelopen.

Problemen:

* Schokken bij plots gasgeven
* Schokken bij gas loslaten en weer gas geven (tikt een kastje van gas)
* Schokken bij constant toerental onder de 3000 omw/s.
* Inhouden bij vollast accelereren (doortrekken), het oranje indicatielampje op de schakelaar wordt dan tijdelijk rood.
* Redelijk slecht aanslaan, 's ochtends op 3 cilinders lopen.

Wat vervangen is:

Recent

* Bougies
* Verdelerkap
* Rotor
* Bougiekabels

Verleden jaar

* Gasverdeelhuis
* Schakelkastje (het kastje wat steeds klikt)

De regelmotor in het gasklephuis is gewoon gangbaar en werkt blijkbaar ook goed (niet echt getest).


Wie o wie weet wat voor probleem deze auto heeft?

Geplaatst door

Moroder (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor bougies zitten er in?? Een graad kouder gaan zitten dan standaard voor de benzineversie is voorgeschreven, niet kouder.

veel gasboeren draaien er zo koud mogelijk in, de bougie's branden dan niet schoon en gaan rot doen. Dat kan deels het effect geven dat jij beschrijft. (alleen die vollast met het rode lampje is vreemd)

audia4 0
badge

17 jaar

Zit een storing in, uit laten lezen.

primera p11 0

17 jaar

[quote=audia4]Wat voor bougies zitten er in?? Een graad kouder gaan zitten dan standaard voor de benzineversie is voorgeschreven, niet kouder.

veel gasboeren draaien er zo koud mogelijk in, de bougie's branden dan niet schoon en gaan rot doen. Dat kan deels het effect geven dat jij beschrijft. (alleen die vollast met het rode lampje is vreemd)[/quote]
Eigenlijk zitten er dezelfde bougies in als standaard. Maar hij liep daar eigenlijk altijd vrij goed op. Alleen het schokken bij plots gasgeven was dan aanwezig

Moroder 0

17 jaar

Niemand die weet wat dit is??

Moroder 0

17 jaar

Zit een storing in, uit laten lezen bij de gasboer.

primera p11 0

17 jaar

ik van alles, maar nergens lees ik iets over het opnieuw kalibreren/inleren van de gasklep. een gasklep moet natuurlijk wel weten wat z'n positie is wil deze überhaupt goed kunnen functioneren.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Als tie op 3 cilinders loopt smorgens, kan het ook een ingezakte klep zijn.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Als tie op 3 cilinders loopt smorgens, kan het ook een ingezakte klep zijn.[/quote]
Hmm dacht me pa ook, maar als je hem op benzine zou starten of gaat rijden doet hij dit niet.
Is dit systeem zelf uit te lezen??

Moroder 0

17 jaar

Als het lampje rood word zit er echt een storing in het gasgedeelte.
Loopt tie op benzine goed, zonder haperen of schokken?.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Als het lampje rood word zit er echt een storing in het gasgedeelte.
Loopt tie op benzine goed, zonder haperen of schokken?.[/quote]
Auto loopt perfect op benzine en gaat als de brandweer. Heel vaak bij et doortrekken houd ie gewoon op, en trekt ie langzamer door terwijl het lampje rood wordt. Gaat daarna even weer uit. Is gewoon niet lekker mee in te halen enzo

Moroder 0

17 jaar

Dus zit het in de gasinstallatie.
Er zit dus een storing in het gasgedeelte.
Dat moet je toch eens uit laten lezen bij een gasboer.
dan kun je er misschien wat mee.

primera p11 0

17 jaar

[quote=primera p11]Dus zit het in de gasinstallatie.
Er zit dus een storing in het gasgedeelte.
Dat moet je toch eens uit laten lezen bij een gasboer.
dan kun je er misschien wat mee.[/quote]
Jah zoiets had ik al door. Maar heeft de Necam installatie geen zelfdiagnose? Hoorde iets over een grijze draad achteraan de schakelaar. Maar die daar zit is aangesloten. En is grijs/zwart

Moroder 0

17 jaar

Ik zelf rijdt in een polo 1995/AEA op G3 (NECAM), en heb al veel ellende gehad met de vacuumslang die van de rembekrachtigingslang afgetakt wordt naar de LPG MAP sensor (een groen/zwart kastje) welke gemonteerd zit op je schutbord.

De map sensor bepaalt namelijk de hoeveelheid gas die ingespoten wordt in je spruitstuk.

Check dus of er nergens vacuumlekkage is.

De gaskleppositie is alleen belangrijk als de motor op benzine draait.

MartijnD 0

17 jaar

hallo

je moet de gasverdeel huis reinigen
ik heb precies het zelfde probleem gehad bij mijn auto
het is makelijk zelf te doen
als je wil weten hoe, mail me maar dan leg ik het uit

gr arnaud

arnaud640 0

17 jaar

Arnaud het is handiger als je het hier uitlegt, dan hebben anderen er ook wat aan!

Groetjes Ronald.

rfbroek 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.