Volkswagen Passat: Schokkende motor bij 2000 à 2500 trm (1900TDI 90PK)

Bouwjaar: 1994

Motor begint te schokken bij 2000 à 25000 trm, waardoor de gehele wagen begint te schokken. Fenomeen vermindert sterk eens voorbij de 2500 trm. Doet zich voor in iedere versnelling, maar vooral bij 4° & 5° versnelling.
Eveneens bij stationnair draaien, draait motor soms onregelmatig.

Wie kan mij helpen bij dit probleem?

PS 3° injector werd al vervangen (waarop drukcontrole gebeurt) doch zonder resultaat.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

***DUVEL***

Geplaatst door ***DUVEL*** (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

LMM ??? luchtmassameter wel in orde?
Staat de bandstofpomp wel op tijd?

leo mondeo (0), 19 jaar geleden

Hoi Frank
Ik heb het precies het zelfde probleem met mijn passat TDI van 1994
heb inmiddels de LMM vervangen de brandstof pomp en filters zijn vernieuwd (duur grapje)
de 3e verstuiver is vervangen
de egr klep is dicht gemaakt
de aandrijfassen zijn vervangen en nog is het probleem niet verholpen
volgende week gaat hij weer naar de garage zodra ik weet wat het is mail ik je
maarrrr ben al een jaartje bezig en het lijkt erop dat het nog wel een jaartje kan duren voor ik er achter ben wat het probleem is
één advies alvast aan jouw ( als ik het geweten had had ik dat ook gedaan)
verkoop de auto zo snel mogelijk of breng hem naar de sloop
want dit gaat heeel veel geld kosten

heel veel succes

***DUVEL*** (0), 19 jaar geleden

Tim,

Alvast bedankt voor de reactie.
Heb uw tip gevolgd betreffende de LMM. Alvorens een andere LMM te steken wilde ik toch eens een visuele controle gedaan naar aansluitingen enzomeer toe. Bij het demonteren van het luchtkanaal waarin de LMM inzit, blijkt er een metalen roostertje te zitten die verbonden wordt met de buis komende van de luchtfilter. Wat bleek nu? Dat roostertje zat bijna compleet dicht met kleine stofdeeltjes! Na reiniging blijkt de motor weer prima te draaien. Ik heb intussen een kleine testrit gemaakt en het schokken is voorbij! Moet nu nog enkel even uittesten op de snelweg, want het was vooral bij 100km/u in 4°versnelling dat het probleem zich voordeed. Zal dit zo vlug mogelijk eens doen en zeker iets laten weten.
Dit was alvast een gouden tip die me op de juiste weg geholpen heeft. Ik veronderstel dat de LMM niet meer correct werkt als dat roostertje dichtzit en waarschijnlijk krijgt de motor ook een gebrek aan lucht. Toch ongelofelijk dat dealers van VW dit niet weten!

***DUVEL*** (0), 19 jaar geleden

Jan,

Heb jij al eens gecontroleerd wat ik in mijn vorige mail beschreven heb, of is uw auto intussen gesloopt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.