Sinds een paar maanden heb ik met mijn Golf uit 1990, 1.3 injectie, benzine problemen.
Ik heb over dit probleem in het forum gelezen, maar niet echt over mijn type golf. Het ging dan voornamelijk over een carburateur uitgevoerde golf, die van mij is injectie.
Wanneer ik s'morgens weg rij van huis dan zit ik vrij snel op een 80 km weg. Als de motor iets warm begint te worden begint hij te stoten, stotteren of slaat ook wel eens af.
Nu heb ik wel ontdekt, dat het bij mooi weer bijna perfect gaat, alleen een klein schokje.
Bij minder weer, koud weer, schokt en stoot hij harder.
Bij vochtig/regenachtigweer stoten/en afslaan.
Ik heb vervangen: verdelerkap, benzinefilter.
In de garage hebben ze ook niets kunnen vinden, want toen deed hij het niet?? Zul je altijd zien!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rotor vervangen, bougiekabels...
Ben niet zo technisch, bougie kabels is duidelijk. Maar de rotor??
kan de lambdasonden ermee te maken hebben?
21 jaar
De rotor is het ding wat onder de verdeelkap zit, meestal vernieuw ik die dingen allebei teglijk. De lambdasonde, daar durf ik niet zo veel over te zeggen.
Ik zal ook de rotor vervangen ,hij is voor mij ook verdachte nr.1.Als er een scheurtje in de rotor of verdelerkap zit zal de onstekingsspanning die de bougie nodig heeft om te vonken weg vloeien naar massa.Dit wordt versterkt als het buiten vochtig weer is.
De rotor zit op de as gedrukt,als de verdelerkap demonteert kan je rotor zie zitten.Deze kan er gewoon eraf trekken.Het onderdeel kost een paar enkele EURO's.Dus vervangen maar.
Heb het volgende gedaan:
Benzinefilter vervangen.
ontstekings kapje + rotor vervangen
nieuw blokje achter het contactslot gezet.
Diverse warmte sensoren vervangen.
Resultaat: geen oplossing!
21 jaar
Onze VW Golf type II van 1992, 1.3 injectie, heeft dit probleem ook, er is echt van alles aan gedaan (lambda-sonde, stroomverdeler, onstekingsunit, luchtmassameter, temperatuurvoeler vervangen). Schijnt een kwaaltje te zijn van de 1e generatie-injectiemotoren. De dealer kan het ook niet oplossen: onbegrijpelijk !!!!
Probeer het volgende nog eens uit: misschien wordt de inlaatlucht bij koud weer niet goed geregeld, dit gaat via een vacuumslang via een temperatuurregeling op de luchtaanzuiging op het mengstuk. Hierop zie je 2 slangetjes zitten. Haal de slangetjes los en verbind ze rechtstreeks met elkaar door via een klein buisje (stukje remleiding of iets dergelijks). De tempreg is dan uitgeschakeld en de regelklep staat dan altijd op warme lucht. Als het euvel aan bevriezing in het inlaatdeel ligt, moet dit nu over zijn en dient de tempreg te worden vervangen. Haal ter controle bij lopende motor het luchtfilterdeksel los (klemmetjes) en controleer dat de klep continu staat op voorverwarmde lucht van het uitlaatspruitstuk.
21 jaar
ik lees uit je verhaal niet dat je de bougiekabels ook al hebt vervangen,komt vaak dit soort problemen van!!!!
als dat wel zo is zou ik inderdaad eerst de voorverwarming controleren is dat goed dan denk ik dat je computer stuk is komt regelmatig voor bij de 1.3 inj.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar