Volkswagen Caddy 2012: Schokt bij laag toeren gas geven

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Auto maakt met name in de 4e versnelling als je gas geeft een stotend sissend geluid bij ongeveer 2000 toeren.
Tijdens het sissen houd ie op dat zelfde moment even in (alsof je met je gaspedaal speelt) Bij 2500 toeren is het over.
Ik dacht het probleem gevonden te hebben omdat de inlaat op de turbo los zat.
Het lijk op dat wanneer de motor kantelt tijdens het gas geven hij ergens valse lucht trekt.
Dus als de motor onder in zijn toeren kracht moet leveren doet zich dit probleem voor.
Onlangs vervangen zijn: injectoren-egr klep-distributie compleet-opvoerpomp in de tank-brandstof filter.
HETLP!!! ik weet het niet meer.

T.Wiersma

Geplaatst door T.Wiersma (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 10 maanden geleden

Intercoolerslsngen ook gecontroleerd ?

bert klein (90) PRO, 10 maanden geleden

Sissend geluid is lekkage, rooktest op het inlaat gedeelte biedt uitkomst,

    Zou kunnen maar hij lekt alleen onder het rijden dus rooktest valt af - T.Wiersma (0), 10 maanden geleden
    Is wel erg kort door de bocht rooktest valt af ! - kaleido 1 (1620) PRO, 10 maanden geleden

bert klein (90) PRO, 10 maanden geleden

Op het inlaat gedeelte vallen ook de turbo slangen en intercooler en verbindingen dit wordt bij stilstaande motor gedaan, als er een lekkage bevindt komt deze nu wel tot openbaring

    Ik snap wat je bedoelt maar hij doet het alleen soms als de motor veel kracht moet leveren onder in zijn toeren.
    Maar volgens mij heb ik het gevonden bij de garage waar de eigenaar vroeger kwam hebben ze het roetfilter open geslepen en weer dicht gelast.
    En daarbij voor het gemak de steun waar het roetfilter mee vast zit aan de motor weg gelaten.
    Waardoor de aansluiting op de turbo een draaipunt wordt.
    De klem waar het roetfilter mee vast zit op de turbo een paar slagen aan kunnen draaien.
    Nu op zoek naar de verdwenen steun/beugel.
    Voor alsnog probleem opgelost.
    Bedankt voor jullie reacties - T.Wiersma (0), 9 maanden geleden

harry4203 (450) PRO, 9 maanden geleden

Idd, lekkages controleren met rookmachine.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.