Koude start gaat heel goed maar als de motor een tijdje staat te draaien en op temperatuur is begint de elektronisch geregelde gaskleplichter met de gasklep te rammelen, soms draait de motor dan even tot 2500 toeren maar vaak beweegt de gaskleplichter heel snel op en af waardoor je amper merkt dat er een toerentalverandering is, je hoort enkel het tikken van de elektronische lichter. vraag is of deze nu snel op en af wordt aangestuurd door een verkeerde parameter, hoewel dat me nogal gek lijkt gezien de hoge frequentie soms. Weet iemand wanneer de gaskleplichter vooral zal aangestuurd worden? Ik meende enkel bij koudestart?
Leg je de motor sti wanneer deze warm isl, dan start hij heel erg slecht, vaak bijna niet zelfs.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of tips?
het is een singlepoint injectie met op het huis een gaskleppotentiometer, gaskleplichter met nullastschakelaar (het is deze die gekke kuren vertoont), verstuiver met thermovoeler aangezogen lucht, benzinedrukregelaar....
alvast bedankt voor alle tips...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stef ja; ga verder!
groetjes jan.
het probleem is opgelost, het was de sensor koelwatertemperatuur die stuk is. Bij losgetrokken stekker startte de auto vanzelf. wellicht omdat de computer dan een gemiddelde vervangwaarde gebruikt voor de berekening. Nu met nieuwe sensor draait motor weer picobello...
stef
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar