Volkswagen Golf: schoonmaken van dingen die vies worden en het dan niet meer

Bouwjaar: 1989

Heb sinds kort een Golf Manhattan uit dec. 1989 met 1.8 RP-motor met Mono-jetronic injectie en wil net als bij mijn vorige auto een aantal dingen in de gaten houden die van belang zijn. Heb wel eens gehoord dat het goed is om het één en ander schoon te houden in het "gasklephuis" omdat daar sensoren zitten die vuil kunnen worden? Is dat het ronde deksel op de injectie-unit met het VW-logo er op? En zo ja, kan ik die drie moeren bovenop gewoon losdraaien zonder dat er een heleboel andere onderdelen loskomen? Andere schoonmaaktips en info over die RP-motor of een site die erover gaat zijn welkom. Dank alvast!

Passat32B

Geplaatst door Passat32B , lid sinds 17 jaar geleden

6 Reacties

blijegeit PRO, 16 jaar geleden

dat ronde ding is je luchtfilterhuis :)
daar onder zit je carburateur/ gasklephuis gemonteerd.
de 3 moertjes kan je rustig losdraaien.


suc6

Passat32B, 16 jaar geleden

Nee het luchtfilterhuis zit, staande voor de gril, linksvoor, en is langwerpig. De RP-motor heeft geen carburateur, maar Mono-jetronic injectie, een soort eenvoudige vorm van injectie. Er gaan vanuit dat luchtfilterhuis wel vrij dikke, soort van buizen, naar dus die injectie-unit. Daar zit dat ronde ding op, ongeveer zo groot als een bierviltje met een VW-logo erop en drie moeren. :)

Passat32B, 16 jaar geleden

Plaatje gevonden! http://vwgolf.pl/porady/kody/rp.gif Deze motor ligt wel half uit elkaar qua slangen enzo, maar het is dus dat ronde ding bovenaan, bijna in het midden. Links zie je ook het luchtfilterhuis zitten.

Passat32B, 16 jaar geleden

Hier nog een plaatje, maar nu in een Passat. http://karstenfilsoe.dk/images/Passat/Pa...

schnitzel, 16 jaar geleden

onder die ronde kap zit gewoon je injectie ! die kan je er gewoon afschroeven

Passat32B, 16 jaar geleden

Heb al geprobeerd dat deksel eraf te draaien met die drie moeren op de injectie-unit, maar ben ze halverwege maar weer gaan vastdraaien. Het leek er op dat het deksel door een soort van veer naar boven werd geduwd? M.a.w. de moeren waren niet met de hand los te draaien na een tijdje. Dat had ik wel verwacht namelijk. Vooral de moer rechts vooraan bleef een soort van weerstand geven. Is dit normaal? Het vervelende is dat, nadat ik
alles weer had vastgedraaid, na een rit van zo'n 20km de motor ineens afsloeg op een parkeerplaats, en ook een paar keer bijna voor een stoplicht. Heb de moeren nog vaster gedraaid en hoop dat het euvel daarmee is verdwenen, had er gisteren in ieder geval geen last meer van.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.