Volkswagen Golf III : schudden trillen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

hoi,

op terugreis vanuit kroatie met de caravan begon de auto vanaf munchen te schudden en trillen ook was er een schavend geluid hoorbaar
vooral bij acceleren duidelijke trilling gaspedaal voelbaar.
onderweg div keren gestopt en ook adac erbij gehad,was r ook nog een wielbout losgetrilt door al dat getril.
na ieder stop trilling 10 min weg daarna weer voelbaar en hoorbaar

overnacht bij wurzburg door rijden onverantwoord,smorgens lichte trilling in gaspedaal voelbaar geen gekke geluiden maar na 20 min weer heviger schudden en trillen.bij gas los niet trillen/schudden

div keren gestopt.na iedere stop trilling duidelijk minder.hevig trillend en schuddend thuis gekomen met max 80km per uur.

auto daarna 3 dagen stilgestaan.wonderlijk genoeg alleen lichte trilling gaspedaal voelbaar bij acceleren.onderweg naar garage eerst maar 45 min om gaan rijden in de hoop dat de klachten zouden verergeren maar helaas.niets behalve dan lichte trilling gaspedaal voelbaar bij accelereren.
geen trilling stuur.geen gekke geluiden bij bochten drempels etc
automaat en motor lopen perfect

auto bij garage geweest........niets gevonden.
zeg t maar graag suggesties

heb iets gelezen over uitgedroogd vet binnenste homokneet zou misschien iets verklaren dat bij stilstand vet dikker word en dunner bij bedrijfstemp waardoor trilling heviger werd tijdens de reis.
homokneet is niet uitelkaar geweest bij garage er is nu ook geen reden aan te nemen dat dat de oorzaak is

marcel4

Geplaatst door marcel4 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

bert klein (90) PRO, 12 jaar geleden

binnenste kineet bakzijde beschadigd, vooral bij hogere bedrijfs temperatuur bonken trillen.
gebeurt vaker bij caravan trekken daar de kineten warmer worden ,als de wielen onbelast worden rondgedraaid
meestal niets te waarnemen,daar de kogels dan een andere positie verkrijgen.
niet te lang mee doorrijden ivm diffentieelschade

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Droge binnenkoppelingen geven een schudden in het stuur en /of onregelmatig knakkend geluid. Waarom niet even losgeschroefd? Zo gebeurd ,even het deksel er af indien van toepassing schoonmaken en nieuw vet er in. Gezien zijn leeftijd kan het makkelijk een oorzaak zijn. Bekijk goed de banen van het gedeelte wat op de as zit geschoven. Succes.

marcel4 (0), 12 jaar geleden

hoi,

bedankt veer de reactie
kun je de kneet voorzien van nieuw vet of worden deze altijd vervangen
moet je hem altijd demonteren om slijtage te constateren
heb geen idee hoe een kneet eruit ziet

grt marecl

bert klein (90) PRO, 12 jaar geleden

marcel
kineet zit op de aandrijfas versnellingsbakzijde ,meestal moeilijk te waarnemen welke of het is links /rechts.
om slijtage te constateren zal je de as moeten demonteren ,kineet ontvetten goed reinigen kogels/ kogelbaan
slijtagesporen zijn dan ook zichtbaar, als de kineten niet beschadigd zijn kun je ze invetten aandrijfasvet.
omdat dit bij jou auto dit probleem voordoet is er zeker 1 beschadigd.

marcel4 (0), 12 jaar geleden

hallo,

was idd binnenste homokineet
hoes gescheurd homokineet droog gelopen
compleet vervangen met aandrijfas is 1 geheel
auto gerepareerd

bedankt nog voor de reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.