Volkswagen Golf : Sensors & uitlezen

Wanneer je bij een lopende motor een sensor, o.a. gasklepsensor, lostrekt, een stukje rijdt, en vervolgens weer aansluit... Zou dat dan als storing kunnen worden opgeslagen in het storings-geheugen van de auto? Dus dat je dat dan bij het uitlezen van dat geheugen als storing krijgt.

Ik heb een Golf III gti 2.0 uit 94.

O ja, ik heb het over een stationair lopende motor... Haha, want om nu met 60km/u een sensor onder de motorkap los te strekken, is nogal moeilijk, niet? haha..

hanz4101

Geplaatst door hanz4101 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

hanz

wat is je probleem ?

je start telkens weer een nieuw topic!!

ja als je een stekker lostrekt en hem op contact zet of de motor start,slaat hij dat op als een fout/storing..

even de computer losnemen voor een minuut..en de accu loskoppelen..zodat de comp. zich reset..

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

Verschilt van merk tot merk maar bij veel vw types
is het inderdaad genoeg om een stekker los en weer vast te maken(terwijl de auto op contact staat) en dan een fout te genereren.
Accu los nemen wist bij de nieuwere types de fout niet meer!
Oiram

hanz4101 (0), 17 jaar geleden

Nou Stefan, wel goeie vraag.

Ik rijdt nu 1,5 jaar in mijn Golf III GTI. Daarvoor had ik 3 jaar een Peugeot 205, 1.8 Turbo. Uiteindelijk met ruim 375.000km op de teller. (en nog niet kapot). Voor die tijd heb ik de ene na de andere 2e hands auto gereden, vanalles. En wanneer er iets kapot was, maakte garages ervan dat een auto rijp was voor de sloop. Ze klopte bij defecten de centen uit mijn zakken, mede omdat ik er niets vanaf wist, ik was een leek op autogebied.

Deze Golf is oprecht veruit de beste auto die ik ooit heb gehad, en ik ben er heel zuinig op. Altijd V-power, ik rijdt rustig, goeie olie, alles bijhouden. Het afgelopen jaar, sinds de aanschaf, zijn er danwel steeds kleine dingetjes mee, maar verder een heel okay auto. Tja, een keer een sensortje vervangen etc. etc. APK geen probleem!

Ik heb er uit trots en het zuinig zijn op de auto zowat een hobby/zelfstudie van gemaakt omdat ik het leuk vind. Maar daarbij merk ik dat garages (waaronder toch echt ook de VW-dealer) soms gewoon maar wat roepen. Ooow dat kost wel 1000 euros, jaja..

Voorbeelden:

- Volgens VW moest ik een tijdje terug maar even een nieuwe koppakking hebben, een paar honderd euro. Toen ik bij een marokkaan, een bekende van me, die auto liet bekijken, was ik voor 12,95 klaar met een sensortje ergens.

- Een Lambda sonde (+montage) kost bij VW 300-350 euro. Ik heb 'm zelf besteld (117 euro) en ergens anders voor 10 euro erin laten zetten.

- Uitlezen kost bij VW iets van 48 euro. Bij een garage die ik via de ANWB kreeg getipt, deed hij daar ECHT 3 minuten over, en het koste niets.

- VW, een viergastest, pfff: iets van 15 euro.. Oh, valt mee.. Maar moest vanalles bij, kwam nog op 40 euro. Bij een ander was dat 5 euro.

Tja, nu zegt VW dat mijn kleppen totaal verbrandt zijn. En dat kan, na veel zelfstudie en wat andere monteurs, nooit! Morgen gaat ie naar een andere garage. En je zal zien, weer zoiets kleins.

Deze website is super. Ik krijg goede antwoorden op mijn vragen. Wie weet begin ik binnenkort wel een website met wat ik als leek heb geleerd. Zo nu en dan kan ik nl zelfs al antwoorden geven op vragen, echt cool!

Snappie?

Groetjes, en thanx

hanz4101 (0), 17 jaar geleden

O ja,

Ik heb ('BEWUST') een paar sensors losgehad. En die gaven storingen aan bij het uitlezen. (luchtpotentiemeter, gasklepsensor gaven storingen). Behalve de tempratuursensor..

hanz4101 (0), 17 jaar geleden

Ja,

Het storingsgeheugen van deze auto (golf III gti 2.0 uit 1994) geeft geen storingen weer aan o.a. de koelvloeistof tempratuur sensor.

Als je de stekker los hebt en je rijdt er mee ziet de auto dat als storing. Ook worden schijnbaar alleen forse storingen in het geheugen opgeslagen, of die met een hoge frequentie voorkomen. Als je het contact uit zet worden sommige dingen gewoonweg gewist (gereset)..

Dit zijn mijn bevindingen..






Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.