Eerst soms was de auto niet te starten pas na doorstarten sloeg de moter aan nu 25000km verder is het vrij regelmatig dat de moter pas na 10 of 15 sec doorstarten pas wil starten.
Vanmorgen was het helemaal erg het duurde wel 20 tot 30 sec voor dat de moter wil aanslaan.
Als de moter warm is er geen probleem met starten.
Na dat de auto een tyd heeft stilgestaan lijkt het wel of het probleem zich voordoet.
Het lijkt net of de auto geen benzine krijgt maar als hij aanslaat komt er een witte rook pluim uit de uitlaad en loopt wel naar de 2000 rpm voor een aantal sec. en zakt dan weer naar normaal stationair en reageerd weer normaal op het gaspedaal.
Ik heb ook nog geprobeerd met een ongecodeerde sleutel te starten maar ook bij deze sleutel doet het probleem zich voor.
Weet iemand waar ik moet beginnen bij deze storing?
Met vriendelijke groeten Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slecht starten, witte "rook", niet direct na het aanslaan gelijk goed stationair willen lopen: ik zeg een lekke koppakking. Ook omdat je zegt dat het vaak na langdurig stilstaan aanwezig is.
Even laten nakijken bij een goede garage, die kunnen waarschijnlijk een lekke (kop)pakking bevestigen of uitsluiten.
probeer eens te starten met een hulpaccu parallel eraan zodat de startmotor iets sneller draait.
goedenmorgen alvast bedankt voor de snelle reacties ,
Wat betreft de snelheid van de startmoter die is ruim voldoende .
Een lekke koppakking zal ik na laten kijken maar als de moter loopt moet je dan niks merken van een lekke koppakking?
Ik zit te denken aan een niet afslaan van een startonderbreking?
Hoe kan ik controleren of de startonderbreker wel af en aan gaat?
15 jaar
Maak een afspraak met de dealer om dit te laten repareren. Had je 25000km geleden al moeten doen.
Ik hoop voor je dat de motor, turbo en de katalysator verder geen schade hebben opgelopen.
Controleer ook eens de temperatuur sensor koelvloeistof, meet even de weerstand en plaats dat hier, zowel bij koude als warme motor.
Ook kan hij uitgelezen worden, en dan even naar de waarde's kijken.
En inderdaad,rijden met een te arm / dan wel een te rijk mengsel is alles behalve goed voor motor / kat
Gr Stefan
15 jaar
Naar de garage geweest computeruitgelezen en de koelwater censor vervangen.
probleem opgelost.
15 jaar
Probleem was de koelstof censor was kapot gaf de ene keer an dat het over de 120 graden was en de andere keer dat het - zoveel graden was .
m.vr.gr Hans
15 jaar
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar