Hallo,
Vanmorgen na het starten van de auto de voorruitverwarming en achterruitverwarming aangezet, ventilatie naar de voorruit en ijs van ruit gaan krabben. Alles leek in eerste instantie goed te werken.
Na deze klus bleek dat de ventilatie niets deed (dubbele climatronic), slechts één streepje, maar de ventilatie deed niets. Het is niet mogelijk deze harder te zetten, ook niet achterin. Bij verhogen ventilator komt even tweede streepje maar dat is alleen zolang je de knop ingedrukt houd. Je kunt wel overschakelen van de voorruit-stand naar "auto" en na "econ" maar er gebeurt helemaal niets.
Ook de voorruitverwarming en de achterruitverwarming zijn niet meer in te schakelen.
Ik heb de auto uitgezet, minuut gewacht, opnieuw gestart, probleem blijft nog bestaan: echter nu zijn achter- en voorruitverwarming helemaal niet meer aan te zetten.
Zekeringen gecontroleerd, geen problemen,
Mijn sharan is van november 2006, model 2007, 140PK Tdi, Trendline 145.000 gelopen, afgelopen december laatste onderhoudsbeurt (bij 141.000km).
Iemand enig idee???
Aanvulling: Er blijkt toch een zekering defect te zijn: de 5 amp zekering van de radio, etc. (nummer 19).
Echter... na vervangen komt er rook/brand!!!!! bij de linker ruitensproeier (vlak bij spuitmondje) het kunststof begint te roken en branden, daarna meteen zekering weer doorgebrand. Klein brandje gelukkig kunnen uitblazen! Wel heel raar is dat de radio gewoon werkt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou hem laten uitlezen en kijken of er een storing in staat en die rook van sproeier is niet goed maar als het water was wat hij aan het verdampen was dan hoort dit wel zo maar zou dit bij de garage voorleggen en dan verder kijken.
Ricky,
Bedankt voor je reactie.
Inmiddels naar de dealer geweest. Blijkt kortsluiting te zijn in een van de ruitensproeierverwarmingselementen. Om onduidelijke redenen zijn de draden versmolten. Men vermoed dat de zekering (5A!!!) te laat doorgebrand is...... en dat daardoor teveel warmte is ontstaan.
Auto volledig uitgelezen geen enkele foutmelding vastgelegd. Climate control gechecked, ook OK.
Verwarmingselement vervangen en nieuwe zekering geplaatst en alles werkt weer.
Probleem dus opgelost.
12 jaar
Mooi!
Ik heb zelfde soort iets ook al eens gehad met de zonneklepverlichting, de bedrading hiervan maakte sluiting met rook uit de dakbekleding als gevolg maar geen zekering stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar