close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: Startprobleem. Startblokering wordt niet uigeschakeld!?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 AAA

Hallo,

Probleem: Motor start maar slaat meteen weer af. Trad op na normaal gebruik van de auto, neergezet en starten na 15 minuten.

Uitlezen geeft de volgende waarden:
17978 motorregelapparaat geblokkeerd door beveiligingssysteem P1570-35-00
01177 motorregelapparaat 65-10 niet toegestaan geregeld
-------------------------------------------------------------------------------------
van Gerrit Speek:
foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine Start Blocked by Immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
De motor start, maar slaat onmiddellijk weer af

Mogelijke oorzaken:
Geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
De motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
De ECU is onjuist
De ECU krijgt geen stroom
Startblokkering defect of er zit een fout in
De sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren

Mogelijke oplossingen:
Pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
Check stroomvoorzien op de ECU
De ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Voorbeeld, engelstalig)


foutcode: 01177
nl Motorregelmodule
du Motorsteuergerät
en Engine Control Unit
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
Onbekend

Mogelijke oorzaken:
Draadbreuk of aansluitingen
Motorregelmodule defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

Mogelijke oplossingen:
Vage code. Eerst maar eens de foutcode wissen en over een week nog eens uitlezen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



De meetwaardeblokken (IMMO) geven aan:

Groepsnummer 001:

2 = aantal ingelezen sleutes

1 = leeseenheid (1 = in orde)

1 = sleutelstatus (1 = geen storingen)

1 = sleutel rechtmatig (1 = ja)

Groepsnummer 2:

0,00 = inleestijd van sleutels (leertijd in seconden)

2 = Voorgeschreven aantal sleutels

2 = Werkelijk aantal sleutels

0000 = status van sleutelaanpassing (0xxx = geen storing)



Welke aktie te ondernemen??

Groeten,
Gé IJzendoorn

Geplaatst door

gé (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als hij wel blijft lopen met de reservesleutel dan is die andere sleutel het probleem maar als hij ook niet met de reservesleutel blijft lopen dan is er wat anders aan de hand en dan zou ik alle sleutels opnieuw laten inleren en als dat niet werkt dan kan het liggen aan de spoelring of regelapparaat of bedrading.

ricky 10
badge

12 jaar

Ook met de reservesleutel blijft hij niet lopen. Is het opnieuw inleren van de sleutels zelf te doen? (ik beschik over VAG-COM PRI 607.2-UD)

gé 0

12 jaar

Nee kan alleen bij de dealer, dit inleren gaat dan via een online verbinding met de importeur.

ricky 10
badge

12 jaar

Sleutels ingeleerd bij de dealer, probleem opgelost.

Is er nog iemand die de oorzaak van deze storing kan benoemen? (dit wil je toch wel voorkomen, het is vervelend en nog kostbaar ook)
De dealer geeft aan:
Storing kan optreden b..v. in omgeving schiphol (in dit geval niet aan de orde).
Storing kan a.g.v. atmospferische invloeden optreden. (het was koud en mooi weer).

m.vr.gr.

gé 0

12 jaar

Normaal blijft de sleutel die je elke keer gebruikt gewoon werken en is het vaak zo dat de reservesleutel niet meer werkt omdat deze nooit gebruikt wordt. Dus ik zou het ff aankijken. Mocht het weer voorkomen dan is er toch iets anders aan de hand.

ricky 10
badge

12 jaar

Topic kan gesloten worden. Zoals eerder gemeld is het probleem opgelost.
groeten,

gé 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.