Ik heb het volgende probleem.
2 weken terug begon de auto bij snelheden vanaf zo'n 100 km hevig te schudden, alsof je over een hobbelige weg reed.
Er bleek een scheurtje in de hoes om de linkervooras te zitten aan de kant van de versnellingsbak te zitten.
De garage heeft een nieuwe hoes geplaatst en nieuw vet aangebracht.
Probleem leek opgelost maar kwam na enkele dagen weer terug
Opnieuw naar de garage en de linkervooras laten vervangen.
Binnen 2 dagen is het probleem helaas weer terug.
Het trillen / schudden begint bijeen snelheid van ongeveer 90 a 100 per uur
Het trillen is heviger bij helling op rijden.
Zodra ik het gas loslaat stopt het trillen direct.
De eerste 10 minuten lijkt het probleem minder, zodra de motor warm is lijkt het probleem groter.
Bij een volgend bezoek aan de garage ook een fusekogel vervangen, helaas weer zonderenig resultaat.
De winter en zomerbanden heb ik al gewisseld om uit te sluiten dat het aan de banden ligt.
Wie heeft enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus je hebt eigenlijk dat als je gas geeft dat je dit voelt (schudden van de neus van de auto) en met gas los is het weg? Zoja dan probleem toch in de aandrijfassen, links is al vv dus zou het rechts moeten zijn, maar dit is vanachter de pc slecht te beoordelen.
Ricky,
Klopt, bij gas geven ontstaat het probleem en bij gas los is het weg. Op de snelweg is het continu vanaf ca 100 km/uur, maar ook bij optrekken is het voelbaar bij lagere snelheden.
Rechts vervangen klinkt niet onlogisch maar is er een manier om er zeker van te zijn dat dit de oorzaak is. De linker as heeft me al 375 euro plus montage gekost.
12 jaar
Kan wellicht ook een motorsteun zijn
12 jaar
[quote=Alex111]Rechts vervangen klinkt niet onlogisch maar is er een manier om er zeker van te zijn dat dit de oorzaak is.[/quote]
Juist de rechteras is logisch gezien deze zich achter de motor bevind en het minst van koeling wordt voorzien.
Niet altijd is de binnenste homokineet defect, het vet in de homokineet is uitgedroogd en heeft zich zodoende een klont gevormd.
Juist dit laatste geeft een probleem doordat de homokineet belemmert wordt in z'n bewegingsvrijheid, dit veroorzaakt trillingen.
Gr. paul
Alle wielen goed gebalanceerd??
[quote=Mo opel]Alle wielen goed gebalanceerd??[/quote]
Zoals de TS in zijn verhaal aangeeft zijn de wielen al eens compleet verwisseld, dit is dan uitgesloten.
Gr. paul
Gisteren opnieuw naar de garage.
En inderdaad is naar de rechteras gekeken, deze was wat droog en is van nieuw/extra vet voorzien. Daarnaast zijn de voorwielen opnieuw uitgelijnd.
Voorlopig is het trillen/schudden weg. Nu hopen dat het niet binnenkort weer terug komt.
Bedankt voor alle reacties en tips.
Gr.
Alex
12 jaar
Alex
Dank voor de feedback
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar