close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 2 1.6 53 kW K6: slaat af na starten.

Bouwjaar: 1988

mijn golf start als ie koud is perfect, loopt enige tellen verhoogd stationair en zakt dan geleidelijk af naar een toerental waarop hij afslaat. Ik kan hem daarna alleen weer starten met een compleet ingedrukt gaspedaal. Hij loopt daarna heel onregelmatig stationair en wil telkens afslaan. Als ik er mee wegrijd loopt hij na enige kilometers gewoon stationair, alleen houdt hij dan in. Ik krijg hem met moeite naar de 120 en met een beetje tegenwind lukt dat zelfs niet meer. Ook verbruikt hij vreselijk veel benzine (ongeveer 1 op 6). Er zit een 2E pierburg carburateur op. de bougies, rotor en verdelerkap zijn vervangen en er zit ook al een nieuw benzinefilter op. Het ontstekingstijdstip is ook afgesteld. Als ik de auto na een moeizame rit uitzet geeft hij altijd als laatste commentaar nog een klein plofje uit de uitlaat. Ik heb zo'n vermoeden dat het ergens in de carburateur zit, maar ben benieuwd of iemand van jullie de vinger op de zere plek kan leggen. Gr. Rob

Geplaatst door

Rob9955 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op deze carburateur zit extra benzineklep hierin zit een membraam dat wel eens gaat lekken is een ovaal plaatje dat met twee boutje tegen de carburateur aan zit

sarabande99 0
badge

20 jaar

Waarschijnlijk als je het luchtfilter demonteerd zie je wel ergens rond de carburateur een vacuumslangetje van ca 5 mm die losligt of gebroken is, anders alles controleren op verstopping. Collega van mij had exact hetzelfde probleem en was met bovenstaande opgelost.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

het waren dus een drietal dingen; allereerst stond de ontsteking toch niet goed, ten tweede was de vacuümslang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger kapot en ten derde is de vierpuntsdoos kapot. maar die laat ik nog ff zitten want alleen dat doosje vervangen kost bij de dealer 450 euro. hij loopt nu weer goed, alleen wat hoog stationair, maar da's vanwege die vierpuntsdoos. kijk ik eerst maar eens ff of ik een tweedehandsje kan vinden. in ieder geval bedankt voor de reacties en tips.

Rob9955 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.